
Už začiatkom roka oznámil nový vlastník kórejského SsangYongu, oceliarsky gigant KG Group, že tradičnú značku premenuje na KG Mobility. To preto, že so SsangYongom sa spája viacero bankrotov. Jednoducho, KG Group chce odštartovať celkom novú kapitolu bez nánosov pošramitenej minulosti. A na vec ide poriadne rýchlo. Logo SsangYong už totiž zakrátko zmizne z prvého modelu. Touto výsadou bude poctené SUV Tivoli. No nie nová generácia, na tú ešte nedozrel čas. Týkať sa to bude tej súčasnej, ktorá je s jediným kozmetickým faceliftom na trhu od roku 2015. No aby nešlo len o prelepenie loga, tak ako v prípade novej vizuálnej identity Dacie, dostane Tivoli rozsiahly facelift.


Nová je celá predná časť vrátane masky, nárazníka aj kapoty. Väčšina chladiaceho vzduchu bude teraz privádzať k chladičom veľký spodný otvor, kým ten pod kapotou je úzky. Novú, jednoduchšiu grafiku majú aj svetlá. Zboku upútajú pozornosť pozmenené prahy, a najmä vynovený dizajn 18-palcových diskov kolies. Na zadnom veku sa skvie veľký nápis Tivoli, umiestnený vyššie, pretože mu uvoľnilo miesto pôvodné logo. To nové KG Mobility je nezvyčajne malé a situované na pravej strane hrany kufra. Celkovo však facelift Tivoli pomohol, pôsobí solídnejšie a odolnejšie. Tie isté inovácie preberie aj predĺžená verzia Grand Tivoli, predávaná mimo Európy ako Tivoli XLV.


Interiér má prepracovanú stredovú konzolu. To najmä kvôli 9,25-palcovej obrazovke infotainmentu a novým kapacitným ovládačom, ktoré nahradili pôvodné analógové. Nový je aj panel klimatizácie, opäť bez otočných ovládačov. Brilantnejšia má byť aj grafika digitálneho prístrojového panela s uhlopriečkou 10,25-palca. Novinkou však nie je, pretože digitálnym kokpitom sa môže Tivoli chváliť už od roku 2020. Sviežu atmosféru vnáša do kabíny nové čalúnenie, prípadne koža s kontrastným prešívaním. Tivoli je vybavené siedmimi airbagmi a 14 asistenčnými systémami. Bezpečnosť si teda polepšila.


Pod kapotou zatiaľ KG Mobility uvádza dve alternatívy – atmosférický benzínový 4-valec s objemom 1,6 litra (93 kW) alebo preplňovaný motor 1,5 GDI-Turbo (120 kW), oba spojené so 6-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom predných alebo všetkých štyroch kolies. V starej brožúre ešte figuruje naftový motor e-XDI s výkonom 100 kW, ale tentoraz v tlačovej správe chýba. Uvidíme, v akej podobe nakoniec dorazí do Európy. V súčasnosti Tivoli nenájdete v cenníku ani konfigurátore zastúpenia kórejskej značky na Slovensku a v Česku. A je tiež možné, že prechod od SsangYongu ku KG Mobility bude odlišný ako na domácom kórejskom trhu.