
Koncern Stellantis rozširuje ponuku elektromobilov. Zo segmentu nižšej triedy, kde už figurujú Peugeot e-208 a e-2008, Opel Corsa Electric a Mokka Electric či Citroën ë-C4, sa posúva o stupienok vyššie. Prvým predstaviteľom nižšej strednej triedy je nová Astra Electric. Pri premiére dostala dokonca prednosť pred Peugeotom e-308. No ak čakáte, že s novinkou príde aj nový elektrický pohon, budete trochu sklamaný. Elektrická Astra preberá technológiu z menšej Corsy, i keď v poslednej evolučnej verzii. Pripomeňme, že od uvedenia na trh podstúpili malé elektromobily Stellantisu už dve inovácie. Astra Electric z nich ťaží naplno.

Poháňa ju nový predný synchrónny elektromotor, ktorého výkon bol zvýšený z pôvodných 100 na 115 kW. Krútiaci moment stúpol z 260 na 270 Nm. Nová je aj vysokonapäťová li-ion batéria s kapacitou zvýšenou z 50 na 54 kWh, z čoho využiteľných 50,08 kWh, až o 5,08 kWh viac ako pri prvej verzii pohonu. V porovnaní s konkurenciou však ide stále o podpriemerný údaj. Kórejské modely začínajú s batériami s kapacitou okolo 60 kWh. Takže Astra si podľa normy WLTP trúfne na 416 km na jedno nabitie. Výhodou pragmatického prístupu má byť cenová dostupnosť a nízka hmotnosť. Astra Electric má totiž váhu relatívne skromných 1 679 kg, aspoň vo svete elektromobilov.


Nabíjanie jednosmerným prúdom zvláda maximálny výkon 100 kW, čo znamená, že nabitie z 10 na 80 % by nemalo trvať dlhšie ako 30 minút. Sympatické je, že Astra Electric bude už v sérii vybavená palubnou nabíjačkou s výkonom 11 kW, čo väčšina konkurentov ponúka len za príplatok. To bude veľká výhoda pre domáce nabíjanie z wallboxov. Dynamické parametre zatiaľ Opel nezverejnil, ale zrýchlenie z 0 na 100 km/h by mala elektrická Astra zvládnuť pod desať sekúnd. Maximálnou rýchlosťou 170 km/h bude patriť k lepším elektrickým autám od Stellantisu. Možno aj preto sa Opel rozhodol, že elektrickú Astru uvedie na trh v športovo ladenej úrovni GS.


To znamená, že už v sérii má Astra Electric dvojfarebné lakovanie karosérie, čiernu masku a spätné zrkadlá a tiež 18-palcové disky kolies s 5-lúčovým dizajnom a čiernymi vložkami. Štandardom sú matrixové svetlá Intelli-Lux LED Pixel Light so 168 individuálne riadenými diódami. Výhodou pre jazdné vlastnosti je vyššia tuhosť karosérie. Tá vzrástla vďaka podlahovej batérii až o 31 %. Zážitky z jazdy má podporiť športový interiér so sedadlami Active Sport s výrazným bočným vedením či skosený športový volant. Infotainment používa digitálny panel Pure Pane s dvojicou 10-palcových obrazoviek s vylepšenými grafickými a multimediálnymi funkciami.

Astra Electric navyše pridáva informácie o elektrickom pohone. Nechýba head-up displej, hlasové ovládanie a dostatok hardvérových tlačidiel, napríklad pre funkcie klimatizácie. Komfort jazdy zvýši dodatočná akustická izolácia vrátane laminovaných okien, ktoré redukujú aerodynamický hluk. Spolu s elektrickou Astrou má v balíku asistenčných systémov Intelli-Drive 2.0 premiéru úplne nový asistent pre poloautomatickú zmenu jazdného prúdu so zásahmi do riadenia. Inteligentný asistent rýchlosti zas zaisťuje, že pokiaľ to vodič potvrdí, rýchlosť vozidla sa primerane zníži, keď sa dosiahne nový rýchlostný limit alebo, naopak, sa naň zvýši. Intelli-Drive 2.0 využíva okrem senzorov aj informácie z bezdrôtovej siete.
Elektrická Astra by sa už na jeseň mohla objaviť v predajnej sieti. Ceny zatiaľ nepoznáme. Zaujímavou informáciou však je, že nepôjde o poslednú elektrickú novinku Opla v tomto roku. Elektrická Astra dostane totiž aj verziu SportsTourer, teda praktické kombi. Jedno z prvých na trhu, teda pokiaľ ju nepredbehne Peugeot s e-308 SW.