Takmer žiadna iná modelová séria v portfóliu Mercedes-Benz nie je taká diferencovaná a nemá takú rôznorodú zákaznícku základňu ako stredne veľké vany. Patria tam luxusné osobné verzie EQV a trieda V, vrátane špeciálnej verzie Marco Polo, ktoré obľubujú aktívne rodiny, no cestu si našli aj do biznis-sféry. Okrem Európy sú obľúbené najmä na ázijskom trhu. Na druhej strane séria zahŕňa aj vany Vito a eVito v rôznych verziách a úpravách, ktoré sú určené pre živnostníkov a firmy – od remeselníkov až po veľkých fleetových zákazníkov. Vylepšené boli všetky modely.
Na všetkých variantoch sa výraznejšie zmenila predná maska, ktorá (v závislosti od výbavy) pri modeloch EQV, triedy V a aj verzii Marco Polo je podsvietená pomocou LED. V top výbave Exclusive má trieda V po prvýkrát na kapote typickú hviezdu v podobe vzpriameného loga.
Adaptívne Multibeam LED svetlá sú teraz, v závislosti od línie výbavy, k dispozícii buď ako štandard, alebo ako voliteľná výbava. Mierne sa zmenil aj zadný nárazník a zadné svetlá sú stmavené. EQV, trieda V a Marco Polo majú tiež vzadu novú chrómovú ozdobnú lištu s nápisom Mercedes-Benz. Pribudlo aj päť nových farieb a 17– až 19-palcové disky majú nový dizajn.
Michal Žitný, PR manažér Mercedesu-Benz Slovensko o súčasnostii a budúcnosti značky:Všetky modely majú prepracovanú prístrojovú dosku s dotykovým displejom, novými klimatizačnými výduchmi a s novou generáciou volantov s vylepšeným rozpoznávaním polohy rúk. EQV, trieda V a Marco Polo majú po prvýkrát dva 12,3-palcové združené širokouhlé displeje. Vito a eVito sú vybavené novým 10,25-palcovým centrálnym displejom a novým prístrojovým štítom s 5,5-palcovým farebným displejom.
Nová stredová konzola voliteľne podporuje bezdrôtové nabíjanie smartfónov. Medzi ďalšie nové komfortné prvky, z ktorých niektoré sú voliteľné, patrí bezkľúčové ovládanie, vyhrievaný volant a nové, tlmené zadné osvetlenie pre jazdu v noci. Ambientné osvetlenie obsahuje 64 rôznych farieb.

Pre pohodlnejší prístup dozadu majú teraz Trieda V a EQV štandardne aj posuvné dvere na ľavej strane vozidla. Prvýkrát sú elektrické zadné dvere Easy-Pack dostupné pre Vito Tourer a eVito Tourer. Elektrická parkovacia brzda je navyše odteraz súčasťou všetkých úžitkových verzií s automatickou prevodovkou, v závislosti od výbavy.

Novou generáciou informačno-zábavného systému MBUX (Mercedes-Benz User Experience) sú po prvýkrát vybavené aj Vito a eVito. Trieda V, Marco Polo a EQV môžu využívať pri navigácii aj rozšírenú realitu. Elektrické eVito a EQV majú novú inteligentnú navigáciu s aktívnou správou elektrického dojazdu aj cloudovými službami. Vylepšený Active Brake Assist je aktívny aj pri prejazdoch križovatkami, varuje pred križujúcimi alebo oproti idúcimi vozidlami. Vylepšenia sa dočkali aj ďalšie asistenčné systémy.

V roku 2026 plánuje Mercedes-Benz uviesť na trh nové elektrické vany na modulárnej platforme Van Electric Architecture, skrátene VAN.EA s cieľom predávať do roku 2030 viac ako 50 percent súkromných aj komerčných modelov s elektrickým pohonom.