Len nedávno predstavil Peugeot modernizované SUV 2008, vrátane jeho elektrickej verzie e-2008. A teraz sa k nemu pripája základná dvestoosmička. Je na to dobrý dôvod. Nielenže bol vlani Peugeot 208 vôbec najpredávanejším autom Európy a na konte má od roku 2019 viac ako milión predaných kusov, ale na scéne je už aj jeho najväčší súper – výrazne modernizovaný Renault Clio. Peugeot tak potrebuje udržať kľúčový model v dobrej kondícii. Zmeny sú zrejmé na prvý pohľad. Dvestoosmička dostala nové logo a najmä „mačacie pazúre“ v podobe šiestich horizontálnych denných diód. Verzia GT pridáva navyše tri svetelné modly v každom z predných reflektorov. Prepracovaná je tiež predná maska, zasahujúca hlboko do nárazníka, s ktorým tvorí integrálny celok.
Čítajte viac Test: Peugeot e-2008 GT – dizajnom ohúri, ale dojazdom zaostávaNovú grafiku nájdete aj v zadných svetlách prepojených čiernou lištou, opäť inšpirovanú svetom mačkovitých šeliem. Verzia GT používa diódy dokonca aj v cúvacích svetlách. Logo nahradil nápis Peugeot. Facelift uzatvára ponuka nových farieb karosérie. V palete siedmich odtieňov nájdeme výrazný žltý lak Agueda Yellow a decentný šedý Selenium Grey. Všetky verzie bez rozdielu pohonu a výbavy majú odteraz čierne lesklé spätné zrkadlá. Vrcholové GT používa navyše čierne prahy, prípadne príplatkovú čiernu strechu. Nové 16– a 18-palcové disky Noma a Yanaka s diamantovým rezom dostali štvorlúčový stred ozdobený modernizovaným logom, pod ktorým sa skrývajú matice. Detailom sú nové šedé nápisy 208.
V kabíne je okrem nových poťahov, napríklad z čiernej Alcantry, najväčšou zmenou modernejší infotainment. Tradičný i–Cockpit má teraz uhlopriečku 10 palcov, pre GT s 3D grafikou. O tri palce väčšia je teraz aj centrálna 10-palcová dotyková obrazovka systému i-Connect pre všetky verzie 208. Úrovne Allure a GT používajú obrazovku s vysokým rozlíšením. Pre lepšie ovládanie zachoval Peugeot naďalej hardvér v podobe klávesových ovládačov pod displejom. Konektivitu zabezpečujú bezdrôtové platformy Apple CraPlay a Android Auto. V kabíne sú spolu štyri USB konektory aj 15 V indukčná nabíjačka. Malý volant zdobí nové logo a nová je aj hlavica radiacej páky manuálnej prevodovky, ktorá má padnúť lepšie do ruky. Objem kufra ostal na pôvodných 309 litroch.
Veľké zmeny sa udiali aj pod kapotou. Jedna z nich ale nepoteší. Peugeot 208 totiž prišiel o naftový motor. Náhradou majú byť dve 48 V mild-hybridné verzie. Benzínový 3-valec 1,2 PureTech s výkonom 74 alebo 100 kW spolupracuje totiž s elektromotorom umiestneným v úplne novej 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovke. To ale znamená aj koniec komfortného 8-stupňového automatu Aisin s hydrodynamickým meničom. Peugeot však sľubuje spotrebu nižšiu až o 15 %. V meste majú byť mild-hybridné verzie schopné pracovať až 50 % času bez spaľovacieho motora. Ponuku dopĺňa atmosférický 3-valec 1,2 PureTech (55 kW) s 5-stupňovým manuálom alebo jeho preplňovaná verzia (74 kW) so 6-stupňovou prevodovkou.
Elektrická verzia e-208 využíva najnovšiu evolúciu elektrickej platformy e-CMP, čo znamená nový elektromotor s výkonom zvýšeným zo 100 na 115 kW a batériu, ktorej využiteľná kapacita vzrástla zo 46 na 51 kWh. Štandardom je aj tepelné čerpadlo. To znamená predĺženie dojazdu na 400 km. Peugeot e-208 podporuje nabíjanie výkonom 100 kW, takže z 20 na 80 % sa má nabiť za menej ako 25 minút. Pre domáce nabíjanie môžu zákazníci voliť príplatkovú 11 kW palubnú nabíjačku. Na batériu ponúka Peugeot záruku osem rokov alebo na 160 000 km. Samozrejmosťou sú asistenčné systémy, ako udržiavanie v jazdnom prúde či adaptívny tempomat s funkciou stop&go.
K prvým zákazníkom by mala novinka Peugeotu doraziť na jeseň a to v zjednodušenej ponuke úrovní Allure, Active a GT.
Čítajte viac Peugeot 2008: Po facelifte robustnejší a s dlhším dojazdom. Diesel ostal