Príchod Kie EV5 veľmi neprekvapí. Už v marci na akcii Kia Chinese EV Day totiž predstavila rovnomenný koncept. Teraz sa pozeráme na finálnu sériovú verziu, ktorej premiéra prebehla na autosalóne v Čcheng-tu. Novinka je totiž určená prioritne pre čínskych zákazníkov. Má vytvoriť lacnejšiu a praktickejšiu alternatívu k revolučnej Kii EV6, hoci oba modely s najväčšou pravdepodobnosťou spája platforma EGM-P s 800 V batériou. Nové SUV má podľa neoficiálnych správ na dĺžku 4 615. Aj rázvorom náprav 2 715 mm stojí tesne pod EV6, ale výškou 1 715 mm ho výrazne prekonáva. Sľubuje teda o čosi praktickejší a priestrannejší interiér. Napokon, má byť ideálnym rodinným autom pre mileniálov, pre ktorých je auto nielen dopravným prostriedkom, ale aj priestorom na relax či prácu.
Je neuveriteľné, že Kii sa podarilo prevziať z jarnej štúdie prakticky kompletný dizajn. Odlišné sú v podstate len kolesá a klasické zrkadlá. Koncept mal digitálne riešenie. No aj to by sa do EV5 mohlo dostať za príplatok, napokon, má ho sesterský Hyundai Ioniq 5 aj 6. Technicky tomu teda nič nebráni. EV5 využíva rovnaký štylistický jazyk Opposites United, teda spájanie protikladov. Kia hovorí o inšpirácii prírodou a modernou architektúrou. V podstate máte pocit, akoby ste sa pozerali na menšiu verziu veľkého elektrického SUV EV9. Má podobne kubistické tvary, plávajúcu strechu, hranaté výrezy blatníkov a bohato presklenú kabínu. Línia okien sa v zadnej časti dvíha až do D stĺpikov.
Predná maska „Digital Tiger Face“ dostala odvážne tvarované DLR denné svetlá. Tie hlavné sú ukryté pod matným sklom a prakticky ich nevidieť. Tvar zadných svetiel zdôrazňuje šírku EV5. Interiér je v porovnaní s konceptom predsa len menej futuristický. Zameraný je na maximalizáciu priestoru a príjemnú atmosféru. Palubná doska nesie veľký zakrivený displej, podobne ako v EV9, takže v digitalizácii nebude EV5 iste zaostávať. Volant je úplne nový. Zaujímavým prvkom je sedadlo spolujazdca. Jeho „sedák“ sa totiž dvíha nad stredový tunel, takže zároveň tvorí aj lakťovú opierku. Náladové osvetlenie ponúka 10 intenzít a 64 farieb. Bohužiaľ, objem kufra nepoznáme. Ale je isté, že tretí rad sedadiel tu nenájdeme. Ten ostal vyhradený pre vlajkovú loď EV9.
Kia zatiaľ o technike EV5 nič neprezradila. Celá tlačová správa sa krúti okolo dizajnu. No vďaka homologizácii novinky v Číne sa na stránky tamojšieho ministerstva priemyslu predsa len dostalo zopár informácií. Preto vieme, že EV5 bude mať zadný elektromotor nemeckej firmy Vitesco Technologies s výkonom 160 kW a krútiacim momentom 310 Nm. Maximálna rýchlosť má byť obmedzená až pri 185 km/h, čo je na elektromobil nezvyklé. Batéria LFP s hrubou kapacitou 82 kWh by mala zabezpečiť dojazd cez 500 km. EV5 by sa nepochybne nestratilo ani v Európe, o jeho osude na starom kontinente nie je zatiaľ ale nič známe, no v budúcnosti tomu nič nebráni.
EV5 bude Kia vyrábať v čínskom podniku Kia-Yueda v meste Jen-čcheng, severne od Šanghaja. Do predaja sa dostane už v novembri. Na výber bude k dispozícii v deviatich farbách karosérie. Ceny a podrobnejšie informácie sa ale dozvieme ešte skôr, na októbrovej akcii Kia EV Day.
Čítajte viac Kia prichádza s plánovačom trasy pre elektromobily. Ušetrí čas