Druhá generácia Peugeotu 3008 bola ranou priamo do čierneho. V porovnaní s fádnou prvou generáciou, ktorá sa akoby nevedela rozhodnúť, kam patrí, zapôsobil nový svieži dizajn exteriéru a futuristický i-Cockpit ako magnet. Celkovo sa na 130 trhoch sveta rozhodlo pre Peugeot 3008 viac ako 1 320 000 zákazníkov. A hoci tritisícosmička vyzerá stále k svetu, dozrel čas na striedanie stráží. Opäť ide o veľkú zmenu, i keď štylisticky nie takú zásadnú. Najdôležitejšie je to, čo nevidieť. Tretia generácia je totiž vôbec prvým Peugeotom a zároveň prvým modelom Stellantisu postaveným na novučičkej platforme STLA Medium, ktorá umožňuje rozsiahlu elektrifikáciu vrátane čisto elektrického pohonu, nasadenie nových asistenčných systémov, inteligentné nabíjanie aj aktualizáciu softvéru vzduchom.
Dizajn nadväzuje na druhú generáciu, ale prináša prvky z nových Peugeotov. Máme tu teda grafiku denných svetiel s trojicou „pazúrov“, neohraničenú prednú masku, ktorá akoby sa rozpíjala do strán, aj nové logo. No najväčšou zmenou je klasifikácia 3008 ako SUV-fastback. Vidieť to na profile s klesajúcou líniou zadného veka a plávajúcim strešným spojlerom. Vzadu upúta pozornosť 3D grafika svetiel. Modernému vzhľadu pomáha minimum dekorácií a úplné odstránenie chrómu. Svetlá Pixel LED majú už v štandarde diódovo-matrixovú technológiu a ultramalé rozmery. Odolnosť 3008 demonštruje masívna spodná časť lakovaná v sivej a čiernej farbe. V palete lakov pribudol odtieň Obsession Blue, ktorý podľa svetelných podmienok prechádza z modrého do zeleného tónu, alebo modrý lak Ingaro Blue. Aerodynamicky optimalizované kolesá majú priemer 19 alebo 20 palcov. Verzia GT má štandardne kontrastnú čiernu strechu.
Menil sa aj formát. Peugeot E-3008 narástol do všetkých strán. Na dĺžku má 4 530 (+ 70 mm), na šírku 1 890 mm (+ 50 mm) a na výšku 1 640 (+ 20 mm). Na rázvore náprav 2 730 mm pribudli dva centimetre. Napriek tomu Peugeot tvrdí, že 3008 je stále jedným z najkompaktnejších modelov segmentu C a tiež najobratnejším, pretože priemer otáčania je len 10,6 metra, najmenej zo všetkých elektrických SUV v triede. Efektivite pomôže lepšia aerodynamika. Koeficient odporu vzduchu klesol na Cx 0,28, čo je medzi SUV skvelá hodnota. Priestor pribudol aj v kabíne, ktorá pôsobí technologicky. Typický ergonomický koncept i-Cockpit posúva na ďalšiu úroveň. Aj preto dostal prívlastok Panoramic. Palubná doska nesie až 21-palcový zakrivený displej, ktorý akoby sa nad ňou vznášal. Tento efekt posilňuje ambientné osvetlenie s ôsmimi farbami. Ľavá strana displeja má funkciu digitálneho kokpitu a tá pravá sa stará o zábavu, navigáciu a komunikáciu.
Nechýba ani dotykový pás i-Toggles s voľne programovateľnými desiatimi dotykovými plochami, kde si môže majiteľ uložiť najčastejšie používané funkcie. Hardvérový je len volič prevodovky a jazdných režimov. Nové rozhranie i-Connect Advanced prináša inteligentnú navigáciu TomTom, plánovač trás aj s nabíjacími zastávkami, aktualizácie softvéru vzduchom a pokročilé hlasové ovládanie. Nižšie umiestnený volant s malým priemerom dostal namiesto mechanických ovládačov kapacitné tlačidlá. Jeho menší stred robí volant vzdušnejším. Premiestnenie voliča prevodovky na palubnú dosku vytvorilo viac miesta na odkladacie priestory. Je ich spolu 17 a majú objem 34 litrov. V kufri je 520 litrov pre batožiny, na chlp rovnako ako v predošlej generácii. No čo je podstatné, batožinový priestor bude identický pre všetky verzie – elektrické aj hybridné.
Na úvod sa Peugeot 3008 dostane na trh ako čistý elektromobil E-3008. Doterajšie elektrické modely Stellantisu odstavuje parametrami na druhú koľaj. Platforma STLA Medium je totiž vybavená novou batériou s chémiou NMC (nikel, kobalt, mangán) s kapacitou 73 alebo až 98 kWh. Hovoríme pritom o využiteľnej kapacite. Menšiu batériu dostane jednomotorová verzia so synchrónnym elektromotorom s výkonom 157 kW, ako aj dvojmotorová Dual Motor 4 × 4 s výkonom 240 kW a identickým dojazdom 525 km. Väčší akumulátor je vyhradený pre verziu Long Range s výkonom 170 kW a dojazdom až 700 km. Peugeot sľubuje priemernú spotrebu len 14 kWh/100 km. S energiou bude E-3008 šetriť vďaka novej trojstupňovej rekuperácii, ktorú bude možné prepínať krídelkami na volante aj pomocou tepelného čerpadla a vyspelého tepelného manažmentu batérie.
Palubná nabíjačka má 11 kW (za príplatok 22 kW) a na rýchlonabíjacích staniciach zvládne E-3008 výkon 170 kW, takže z 20 na 80 % sa má nabiť za 30 minút. O dynamiku sa báť netreba. Jednomotorové verzie s motorom umiestneným vpredu zrýchlia na stovku pod deväť sekúnd a štvorkolka dokonca len za 6,4. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 170 km/h. Na výber budú štyri jazdné režimy – Normal, Eco a Sport. Štvorkolka pridáva mód 4 × 4. Na ceste drží E-3008 celkom nový podvozok s prednými tlmičovými vzperami McPherson a zadné nezávisle zavesené kolesá s nápravou Multi-link. Nová je tiež zostava asistenčných systémov balíka Drive Assist Plus, ktorý obsahuje aj také vychytávky ako asistovanú zmenu jazdného pruhu alebo parkovací asistent VisinPark so štyrmi kamerami a s 12 senzormi.
Čítajte viac Peugeot 2008: Po facelifte robustnejší a s dlhším dojazdom. Diesel ostalPeugeot 300 bude automobilka vyrábať od februára budúceho roka vo svojom francúzskom závode v Sochaux. Neskôr majú doraziť aj verzie so spaľovacími motormi. Sľúbený je plug-in hybrid a ešte jedna čisto spaľovacia verzia, ktorú Peugeot zatiaľ nešpecifikuje. Vyzerá to ale tak, že na úsporný naftový motor budeme musieť zabudnúť. Napokon, nedostal ho ani nový Peugeot 508. V ponuke budú dve úrovne vybavenia, Allure a GT s troma voliteľnými balíkmi. To veľmi sprehľadní a zjednoduší konfiguráciu.