
Čínske HipHi dalo o sebe nedávno vedieť v Európe. Využilo na to výstavu IAA mobility v Mníchove. Nemalo síce vlastný stánok ako konkurenčné čínske značky BYD, Leapmotor, Zeekr, Dongfeng alebo Denza, zato sa mu podarilo pritiahnuť pozornosť testovacími jazdami v novom futuristickom GT HiPhi Z, ktoré má predpoklady podkúriť napríklad Porsche Taycanu alebo Audi e-tronu GT. A také HiPhi X a Y si zas trúfajú na Teslu Y a Teslu X. Na domácom trhu sa už vraj HipHi podarilo poraziť prémiovú konkurenciu s cenami nad 64 000 eur. HiPhi totiž mieri na mladú solventnú čínsku klientelu, ktorá nechce tradičné nemecké prémiové autá.

„Rodičia našich zákazníkov si možno kúpili Mercedes-Benz, oni však chcú modernejšiu interpretáciu luxusu,“ povedal Mark Stanton, bývalý inžinier spoločnosti Jaguar Land Rover či Ford, ktorý je hlavným technickým riaditeľom HiPhi a vedúcim jeho európskych operácií. HiPhi verí, že mu podobná stratégia vyjde aj v Európe. Napokon, značka už otvorila prvé HiPhi Huby v Osle a v Mníchove. Nejde o tradičné predajne, ale systém „galérií“, podobný sieti americkej Tesly. Zatiaľ sú dostupné dva prémiové modely – HiPhi Z a X. No už čoskoro má pribudnúť cenovo dostupnejšie SUV HiPhi Y, od ktorého si značka sľubuje masovú expanziu. Všetky vyzerajú nesmierne futuristicky.
HiPhi Z

Fascinujúce GT alebo skôr Shooting Brake s dĺžkou 5 036 mm má platformu vybavenú dvojicou elektromotorov s výkonom 440 kW a batériou s kapacitou až 120 kWh. Jeho dojazd je 705 km. Na stovku zrýchli za 3,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 200 km/h. Futuristický dizajn dopĺňajú zadné „samovražedné“ dvere. Matricové svetlá dokážu premietať obsah infotainmentu na stenu alebo na vozovku. Vychytávkou je tiež displej na dverách, obsahujúci 4 000 diód, pomocou ktorých komunikuje HiPhi Z s okolím. Kabína v štýle „techlux“ môže mať štyri alebo päť miest. Centrálny 15-palcový displej je uchytený na robotickom ramene, ktoré nastavuje displej do polohy ideálnej pre konkrétneho vodiča. O dokonalý zvuk sa stará 23 reproduktorov. Cena HiPhi Z štartuje v Európe na 105 000 eurách.
HiPhi X

Toto je jasný súper Tesly X. Elektrickú platformu zdieľa toto SUV s HiPhi Z. Má však o čosi menšiu batériu s kapacitou 97 kWh. Stále však veľmi slušný dojazd 560 až 650 km. Na výber bude jednomotorová aj dvojmotorová verzia. Silnejšia má výkon 339 kW a na stovku zrýchli za 3,9 sekundy. Maximálka je opäť obmedzená na 200 km/h. Vychytávkou dizajnu tohto 5 200 mm dlhého SUV sú zadné delené dvere NT-doors. Spodná časť sa spolu s bezrámovými oknami otvára proti smeru jazdy, pričom sa odklopia aj strešné panely. Všetko je ovládané automaticky. Veľký rázvor náprav s hodnotou 3 150 mm je prísľubom priestranného interiéru, ktorý môže byť vybavený troma radmi sedadiel. Palubná doska nesie tri displeje a tiež head-up displej. Infotainment sa pomocou umelej inteligencie snaží prispôsobovať vodičovi. HiPhi X začína v Európe cenou 109 000 eur.
HiPhi Y

Najnovšie SUV HiPhi Y sa zaradí pod väčšie HiPhi X. Nie je to však žiaden drobček, pretože na dĺžku má stále 4 938 mm. A nezaostáva ani dizajnom. Z ikska napríklad prevzalo futuristické zadné dvere NT-doors s protismernou spodnou časťou a výklopnými strešnými. Predné svetlá dokážu premietať piktogramy. Vrcholová verzia bude mať dvojicu elektromotorov s výkonom 371 kW a batériu s kapacitou 115 kWh. Tá má zabezpečiť dojazd až do 810 km. Akceleráciu z 0 na 100 km/h HiPhi zatiaľ nezverejnilo. Kabína môže mať štyri alebo päť sedadiel. Palubná doska je domovom pre 12,3-palcový digitálny kokpit, 17-palcový OLED infotainment a 22,9-palcový head-up displej. Spolujazdec má navyše k dispozícii 15-palcový displej. K dispozícii bude aj lacnejšia verzia s batériou, ktorá má kapacitu 76,6 kWh.
