2 x benzín, 2 x nafta a jeden plug-in
A čo má nový Kodiaq pod kapotou? Na výber je päť agregátov s výkonom od 110 kW (150 k) do 150 kW (204 k). Úplnou novinkou je v tomto modeli plug-in hybridný pohon, navyše s elektrickým dojazdom vyše 100 kilometrov. Takto vybavený model je označený ako Kodiaq iV. Toto pohonné ústrojenstvo pozostáva z motora 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k), ktorý spolu s elektromotorom poskytuje maximálny systémový výkon 150 kW (204 k) prenášaný na predné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej automatickej prevodovky DSG. Nová vysokonapäťová batéria s kapacitou až 25,7 kWh umožňuje čisto elektrický dojazd viac ako 100 km v režime WLTP. Nabíjací výkon až 11 kW vo wallboxoch a nabíjacích bodoch na striedavý prúd a 50 kW v rýchlonabíjacích bodoch na jednosmerný prúd zabezpečuje rýchle dobíjanie batérie doma alebo na cestách. Vozidlo umožňuje aj rekuperáciu brzdnej energie.
Okrem modelu Kodiaq iV je SUV druhej generácie k dispozícii s dvoma benzínovými a dvoma naftovými motormi spojenými so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Základný benzínový model 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) je ako prvý v ponuke vybavený mild-hybridnou technológiou využívajúcou 48V štartér-generátor poháňaný remeňom a 48V lítium-iónový akumulátor. Energia získaná počas brzdenia môže pomôcť spaľovaciemu motoru elektrickým posilňovačom alebo umožniť SUV plachtiť s úplne vypnutým motorom.
Oba hybridné motory pochádzajú z novej generácie motorov EA 211 evo2, pracujú v úspornom Millerovom cykle a využívajú turbodúchadlo s variabilnou geometriou lopatiek. Motor 1,5 TSI s mild-hybridnou technológiou je vybavený aj najnovšou generáciou systému automatického odpájania valcov ACT+. Dva varianty naftového motora 2.0 TDI majú výkon 110 kW (150 k) a 142 kW (193 k). Vrcholný benzínový a vrcholný naftový motor sú k dispozícii s pohonom všetkých kolies. Všetky motory druhej generácie modelu Kodiaq spĺňajú emisnú normu Euro 6e.
Kodiaq druhej generácie je na želanie k dispozícii s novým adaptívnym podvozkom DCC Plus. Táto nová verzia využíva dva nezávisle ovládané ventily na oddelenie odskokového a kompresného stupňa pruženia. Predtým boli obe funkcie ovládané spoločným ventilom. Nová generácia umožňuje rýchlejšie nastavenie tlmenia a širší rozsah tlmiacich charakteristík.
Maximálny dôraz na bezpečnosť
Tak, ako sa na vlajkové SUV patrí, Kodiaq má špičkovú bezpečnostnú výbavu, doplnenú niekoľkými novinkami. Medzi tieto systémy patrí asistent pri odbočovaní, antikolízny asistent, asistencia pri prejazde križovatkou, varovanie pri vystupovaní z vozidla, automatické núdzové brzdenie s detekciou chodcov vzadu a automatické parkovanie s doplnkovými funkciami uložený parkovací manéver a uložený parkovací manéver ovládaný na diaľku. Asistent pri odbočovaní reaguje výstrahou a prípadne automatickým brzdením, ak sa pri odbočovaní doľava blíži vozidlo v protismere.
Antikolízny asistent podporuje vodiča aktívnym zvýšením momentu riadenia pri náhlych vyhýbacích manévroch. Asistent pri prejazde križovatkou využíva radarové senzory a prednú kameru na upozornenie na vozidlá, chodcov alebo cyklistov prechádzajúcich križovatkou pri vychádzaní z príjazdovej cesty alebo z výjazdu s obmedzenou viditeľnosťou. V prípade potreby asistent vydá vizuálne a zvukové varovanie a následne automaticky zabrzdí. Varovanie pri vystupovaní z vozidla poskytuje vizuálne varovanie vo vonkajšom spätnom zrkadle, ako aj zvukový varovný signál pri otváraní dverí, ak sa zozadu blíži iný účastník cestnej premávky. Má dosah 35 metrov a pokrýva uhol 120 stupňov.
Nové automatické parkovanie dokáže automaticky zaparkovať Kodiaq na kolmých a paralelných parkovacích miestach. Okrem riadenia teraz ovláda aj rýchlosť vozidla a automaticky zastaví, ak systém zistí prekážku. Nové funkcie uložený parkovací manéver a uložený parkovací manéver ovládaný na diaľku ponúkajú väčšie pohodlie pri parkovaní. Uložený parkovací manéver umožňuje vodičovi zaznamenať príjazd až k piatim obľúbeným parkovacím miestam na vzdialenosť 50 metrov. Ak vozidlo rozpozná jedno z týchto parkovacích miest, je schopné automaticky vykonať parkovací manéver. Vodič môže tento manéver iniciovať vo vozidle prostredníctvom menu infotainmentu alebo z exteriéru vozidla prostredníctvom aplikácie.