Od áut s logom AMG by ste pod kapotou očakávali minimálne šesť valcov. Lenže časy sa menia. Platí to nielen pre supervýkonné deriváty odvodené z tried A, C alebo GLC, kde viac ako štyri valce nedostanete, ale dokonca aj pre rodster AMG SL. Samozrejme, v „nadupaných“ verziách s prívlastkami 55 4Matic a 63 4Matic môžete stále počítať s „plnotučným“ dvakrát preplňovaným štvorlitrovým 8-valcom, ale vstupnou bránou do sveta SL bude odteraz 4-valcové SL 43. O to paradoxnejšie, že 6-valec v zostave chýba. O výkon sa však báť netreba. V Affalterbachu pre to urobili všetko potrebné. Motor s kódovým označením M139, známy napríklad aj ostrého áčka, dostal totiž do vienka technológiu elektrického turbodúchadla a s prehľadom si zachováva post najvýkonnejšieho sériového 4-valca na svete.
Z dvoch litrov objemu dáva neuveriteľných 280 kW pri 6 750 otáčkach za minútu a na zahodenie nie je ani krútiaci moment 480 Nm, dostupný v rozmedzí od 3 250 do 5 000 otáčok. Rekcie na stlačenie akcelerátora majú byť okamžité o čo sa stará práve elektromotorom poháňané turbodúchadlo. Jeho konštrukcia je odvodená z monopostu F1 AMG Petronas. Približne štyri centimetre tenký elektromotor je integrovaný na hriadeli turbodúchadla medzi kolesom turbíny a kolesom kompresora. To výrazne zlepšuje okamžitú reakciu v celom rozsahu otáčok, pretože elektrické preplňovanie dokáže neustále udržiavať plniaci tlak. Elektromotor turbodúchadla je napájaný cez 48 voltovú mild-hybridnú sústavu a pracuje pri otáčkach až 170 000 za minútu. O chladenie sa stará chladiaci okruh spaľovacieho motora.
Okrem toho je motor vybavený 10 kW štartérom-generátorom, vďaka ktorému dokáže SL plachtiť s vypnutým motorom, rekuperovať brzdnú energiu, ale tiež krátkodobo zvýšiť krútiaci moment. Hnaciu energiu spracúva 9-stupňová automatická prevodovka AMG Speedsshift s mokrou spojkou, ktorá nahrádza hydrodynamický menič, a posiela ju výlučne k zadným kolesám. Za takýchto okolností šprintujú SL 43 na stovku za 4,9 sekundy a dosiahuje maximálnu rýchlosť 275 km/h. Takže 4-valec pod kapotou bude skôr imidžovým ako technologickým problémom. Majitelia sa nemusia vzdať ani adaptívneho podvozka AMG Ride Control či systému voľby jazdných režimov AMG Dynamic Select s módmi Slippery, Comfort, Sport a Sport+. To všetko je v sérii.
Za príplatok ponúkne AMG voliteľný paket Dynamic Plus, ktorý zostavu režimov obohatí o okruhový Race. Jeho súčasťou je aj o 10 mm nižší podvozok, a najmä samosvorný zadný diferenciál. Navonok dáva svoju odlišnosť na známosť žltými strmeňmi bŕzd. Ak vám to nestačí, je možné zameniť štandardné 19-palcové disky za väčšie s priemerom 20 alebo 21 palcov. K dispozícii bude aj riadenie zadných kolies či karbónový paket. A ako odlíšite 8-valcové verzie od tých 4-valcových? Štyridsaťtrojky dostali namiesto hranatých štyri kruhové koncovky výfukov a mierne odlišné nárazníky. Štvorvalcový roadster Mercedes-AMG SL 43 začína na Slovensku cenou 139 854 eur. Podobnou cestou bude nepochybne kráčať aj sesterské kupé GT.