Je síce pravdou, že Chevrolet pripravuje aj čisto elektrickú verziu kultového kupé Corvette, ale kým sa predstaví, ubehne ešte nejaký ten čas. S elektrifikáciou tak začína pozvoľna – hybridom. Corvette E-Ray je vlastne prvou elektrifikovanou verziou v jej histórii, ktorá siaha až do roku 1953. Predstavila sa vskutku symbolicky, 60 rokov od premiéry konceptu na výstave Motorama v New Yorku, na identickom mieste, kde debutovala Corvette ešte ako koncept. Po tom, čo ôsma generácia tohto „amerického Ferrari“ zmenila koncepciu, keď konštruktéri presunuli motor spod prednej kapoty pred zadnú nápravu, ide o ďalší technologický míľnik. A vcelku sympatický, pretože Corvette E-Ray používa dodatočnú elektrickú silu skôr na zlepšenie dynamiky ako na zníženie emisií. A to bez hendikepu extrémnej nadváhy.
Napokon, Chevrolet ani netají, že E-Ray je najsilnejšou Corvette všetkých čias. Kombinuje dobre známy 8-valec LT2 Small Block s objemom 6,3 litra, ktorý posiela k zadným kolesám cez 8-stupňovú dvojspojku 360 kW a 637 Nm s elektromotorom na prednej náprave. Elektrická časť pohonu je tak úplne oddelená od tej spaľovacej. Dokáže však divy. Corvette má totiž vďaka tomu v zálohe ďalších 120 kW výkonu a 165 Nm krútiaceho momentu. Celkový systémový výkon sa tým vyšplhal na ohromujúcich 481 kW. To znamená raketový šprint na stovku za približne 2,5 sekundy, čo je údaj takmer z ríše snov a zahanbí aj talianske hyperšporty. Štvrť míle, teda 400 metrov, zasa zvládne za 10,5 sekundy s koncovou rýchlosťou 209 km/h. Zároveň ide o prvú Corvette s pohonom oboch náprav, označenú ako eAWD.
Elektrická energia sa ukladá v malom li-ion akumulátore s kapacitou len 1,9 kWh, čo je jasným znamením, že ide o čistokrvný hybrid. Batéria, uložená v ideálnej pozícii, medzi sedadlami, sa nabíja len rekuperáciou alebo prebytočnou energiou motora. Externé nabíjanie E-Ray nemá. Elektrifikácia ponúka množstvo výhod. Nielen samotnú dynamiku, ale aj lepšiu trakciu a nové jazdné programy. Pri dostatočne nabitom akumulátore je možný čisto elektrický mód Stealth asi do vzdialenosti dvoch kilometrov, ktorý sa dá využiť napríklad pri nehlučnom výjazde z obytnej zóny, a to do rýchlosti 70 km/h. Ďalšími režimami sú Tour, Sport, Track, Weather, My Mode a najostrejší Z-Mode. Majitelia si môžu vybrať aj funkciu Charge+, ktorá maximalizuje stav nabitia batérie počas jazdy. Napríklad pred vjazdom do obytnej zóny.
Elektrický pohon sa tiež podieľa na lepšej stabilite pri výjazdoch zo zákrut a teda znížení pretáčavosti. Napokon, E-Ray nie je oveľa ťažšie ako bežné Corvette – 1 712 vs. 1 530 kg. Neutrpel dokonca ani kufor. Z batožinového priestoru ubudli len zanedbateľné dva litre, takže stále je tu veľmi slušných 335 litrov – bavíme sa pritom o superšporte. Spolu s Corvette E-Ray dostanú zákazníci aj rozšírenú výbavu. Napríklad podvozok Magnetic Ride Control s magnetoreologickými tlmičmi a štyrmi stupňami odpruženia, karbón-keramické brzdy Brembo, celoročné pneumatiky Michelin Pilot Sport či špecifický infotainment s aplikáciou E-Ray Performance s troma druhmi zobrazenia. Gauges ukazuje výkon oboch motorov, Dyno zobrazuje graf výkonu a krútiaceho momentu a Data zasa energetické toky hybridného systému. Na stredovej konzole pribudli tlačidlá Charge+ a Stop/Start.
Od klasických Corvette Stingray rozpoznáte E-Ray vďaka širším blatníkom z ikonickej Corvette Z06, ktoré zväčšili šírku karosérie o 91 mm, maske s horizontálnymi lištami, špecifickým kolesami s 5-lúčovým dizajnom a karbónovým plaketám. Za príplatok si môžete dopriať čierne výfuky, nové laky Riptide Blue, Seawolf Grey a Cacti, karbónové disky či „rýchle pruhy“ vo farbe Electric Blue. V interiéri Artemis Dipped upozorňuje E-Ray na svoju elektrickú povahu balíkom sýtozelených dekorácií. Na výber je ale aj karbónový paket, sedem možností farebného konceptu kabíny a tri druhy sedadiel – od štandardných až po okruhové. To všetko sa týka aj otvorenej verzie Convertible, ktorá disponuje dvojdielnou karbónovou strechou ovládanou šiestimi elektromotormi. Premena na roadster trvá len 16 sekúnd.
Chevrolet nezabudol ani na bezpečnosť. V sérii oboch verzií je štandardom adaptívny tempomat či udržiavanie v jazdnom prúde. Výrobu noviniek zabezpečí montážny závod GM Bowling Green Assembly Kentucky. Predaj modelového roku 2024 spustí automobilka ešte do konca tohto roka. Pohľad do cenníka je vskutku fascinujúci. Aj s daňou totiž za Corvette E-Ray zaplatíte 104 295 dolárov (99 100 €) a za roadster 111 295 dolárov (105 753 €), čo je asi štvrtina ceny podobne výkonných Ferrari.