Swift je jedným z najúspešnejších modelov Suzuki. Na konte má 8,9 milióna kusov, čo znamená asi 11-percentný podiel na celkovej produkcii automobilky. Jeho teritóriom je najmä Japonsko a India. No aj v Európe je roky dobre zavedeným hráčom. Súčasná generácia má však za sebou už šesť rokov, a tak je najvyšší čas na tú novú. Čakať už asi dlho nebudeme. Na autosalóne mobility v Tokiu totiž Suzuki predstavilo novú generáciu Swiftu. Síce s prívlastkom Concept, ale na prvý pohľad je zjavné, že ide len o „vyšperkovanú“ sériovú verziu. Bohužiaľ, o Swifte Suzuki veľa neprezradilo.
V každom prípade sa nový Swift nespreneverí kompaktným rozmerom, ktoré sú preň typické. Vďaka krátkym previsom, veľkému rozchodu a nízkej hmotnosti vždy poskytoval jazdné vlastnosti „motokáry“. Ako ukazuje koncept, dizajn Swiftu staví na svalnatejšie a oblejšie tvary. Predná 8-uholníková maska dostane robustnejší lem a vyzývavejší výplet. Naopak, zadný stĺpik bude o čosi konvenčnejší. To preto, že zadný pár dverí sa vráti ku klasickým kľučkám. Doteraz boli maskované práve v zadnom stĺpiku. Majitelia dostanú naďalej možnosť voľby kontrastnej čiernej strechy. Predpokladáme, že svetelná technika sa bude spoliehať už len na diódy.
Interiér je prepracovaný na nepoznanie. Aspoň pre nás Európanov, pretože v skutočnosti má palubná doska dosť blízko k u nás nepredávaným indickým modelom Baleno či Fronx. Prístrojový panel skombinuje analógový otáčkomer s digitálnym rýchlomerom. Zaujme tiež štartovacie tlačidlo na palubnej doske či vysoko umiestnený 9-palcový infotainment. Dobrou správou je samostatný panel klimatizácie. Swift si má polepšiť aj v bezpečnosti. Pribudne podpora brzdenia DSBSII s dvoma snímačmi na zmiernenie kolízie, adaptívne prepínanie diaľkových svetiel AHS a systém monitorovania únavy vodiča DMS.
Čítajte viac Neuveriteľné: Suzuki má na konte 80 miliónov áutSuzuki tvrdí, že nový Swift ponúkne skvelú ovládateľnosť a nízku spotrebu paliva vďaka veľmi efektívnym motorom. Očakávame, že v Európe bude hrať prím naďalej mild-hybridný 4-valec 1,2 DualJet s výkonom 61 kW. Možno Suzuki prekvapí 6-stupňovým manuálom namiesto 5-stupňovej prevodovky. Druhou alternatívou môže byť verzia s prevodovkou CVT. Nepochybne si Suzuki ustráži aj verziu 4×4, ktorá je v tejto triede absolútnou raritou, podobne ako „nadupaný“ Swift Sport s preplňovaným 4-valcom 1,4 BoosterJet, ktorý je v súčasnosti naladený na 95 kW. Nový Swift by mohol byť veľmi úspešný, pretože počet jeho konkurentov stále klesá alebo ich nahradzujú neporovnateľne drahšie elektromobily.
Čítajte viac To snáď nie. Greenpeace označil Suzuki a Toyotu za najšpinavšie automobilky