Fio bankaFio banka

Pokračovanie článku: Škoda Superb: Vlajková loď zo Slovenska je tu. Česi odhalili všetko

Na batériu až 100 km, ale nafta nechýba

Superb sa dostane na trh so šiestimi verziami pohonov, pričom plug-in hybrid bude výsadou verzie Combi. Novým základným motorom je 4-valec 1,5 TSI evo2 (110 kW) so 48 V štartérom-generátorom a s malou li-ion batériou. Mild-hybridná technológia znamená schopnosť plachtiť s vypnutým motorom, čiastočne rekuperovať brzdnú energiu, ale aj podporovať akceleráciu. Naftovým základom je zas motor 2,0 TDI s výkonom 110 kW. Výkonnejšie varianty tvorí silnejší naftový motor 2,0 TDI (142 kW) a benzínové motory 2,0 TSI (150, 195 kW). Najvýkonnejší dieselový a benzínový agregát budú štandardne dodávané s pohonom náprav 4×4. Automatická dvojspojková prevodovka 7-DSG je štandardom všetkých motorizácií. No najviac pyšná je Škoda na novučký plug-in hybrid 1,5 TSI PHEV. A má byť na čo, pretože pôjde o jeden z mála plug-in hybridov na trhu s rýchlym nabíjaním.

Plug-in hybrid prejde na jedno nabitie až 100... Foto: Škoda-Auto
Škoda Superb 2024 - POZOR EMBAGO nepoužívať! Plug-in hybrid prejde na jedno nabitie až 100 km. A vie sa nabíjať výkonom až 50 kW. To veru nebýva zvykom.
Nová Škoda Kodiaq (2024) Čítajte viac Nový Kodiaq je predstavený! Vyzerá skvele a je nabitý špičkovými technológiami

Superb 1,5 TSI PHEV kombinuje 4-valec 1,5 TSI evo2 (110 kW) s elektromotorom a 6-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Celkový systémový výkon bude 150 kW, čím sa nabíjateľný Superb vyrovná slabšej verzii motora 2,0 TSI. Kapacita batérie 25,7 kWh je takmer dvojnásobná v porovnaní s predchodcom, čo znamená čisto elektrický dojazd až do vzdialenosti 100 km. Okrem 11 kW palubnej nabíjačky bude táto verzia podporovať aj nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom 50 kW, takže z 10 na 80 % sa akumulátor dobije za 25 minút. Vďaka tomu bude konečne možné elektrický pohon využiť aj na dlhších cestách. Z domáceho wallboxu nabijete Superb za 2,5 hodiny. Ďalšou technologickou vychytávkou je podvozok DCC Plus s adaptívnymi tlmičmi s dvojicou ventilov pre samostatnú reguláciu tlmenia pri kompresii a odskoku.

Škoda Kodiaq a Superb - testovací program 2023 Čítajte viac Škody Superb a Kodiaq už majú 40 rokov. Pritom ešte nie sú v predaji

Táto selektívna technológia zvýši nielen komfort, ale aj stabilitu pri prejazdoch zákrut, pretože bude redukovať náklony karosérie odlišným nastavením tuhosti vonkajších a vnútorných tlmičov. DCC Plus bude štandardnou výbavou vrcholovej verzie L&K. Škoda tiež sľubuje menej vibrácií. Všetky verzie dostanú nezávislé zavesenie zadných kolies, čo Superb opäť vzdiali Octavii. Balík asistenčných systémov obohatil úplne nový asistent odbočovania, varovanie pri vystupovaní, asistencia pri prejazde križovatkou a antikolízny asistent, ktorý pomáha pri prudkých vyhýbacích manévroch. Parkovanie zas uľahčí zlepšený parkovací asistent pre priečne aj pozdĺžne parkovanie, ktorý preberá riadenie, brzdenie aj akceleráciu. Už známe asistenty, ako udržiavanie v jazdnom prúde či inteligentný tempomat, boli výrazne zlepšené.

O cenách a ani o tom, kedy príde nový Superb na trh, zatiaľ nepadlo ani slovo. V každom prípade ho už čoskoro začnú montovať spolu s novým Passatom Variant na linkách závodu Volkswagen v Bratislave. Česi sa tak vzdali svojej vlajkovej lode v prospech elektromobilov.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 12 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Škoda Auto #Škoda #Škoda Superb
Články podľa značiek