Kia prišla na trh so štvrtou generáciou Sorenta len v roku 2020. Je to teda stále relatívne mladý model, ktorý by mohol s modernizáciou počkať ešte aspoň rok. Lenže Kia šliape na plné obrátky. Na domácom trhu už ukázala jeho modernizovanú podobu. A tak ako naznačila odvážnym faceliftom miniatúrneho Pacanta, ani tu na rozsahu zmien nešetrila. Sorento spredu prakticky nespoznáte. Má robustnejší nárazník, kolmejšiu a širšiu masku, novú kapotu aj blatníky. Asi najviac zaujme svetelná technika. Svetlá majú totiž vertikálny tvar, podobne ako pri Kii EV9 a denné diódy v tvare písmena T. Hlavné LED moduly, sú v deaktivovanom stave prakticky neviditeľné.
Asi neprekvapí, že na Sorente sa objavuje aj nové logo, ktoré sa „presťahovalo“ z masky na kapotu. Celkovo tak predná časť lepšie ladí s mladšími modelmi. Pri zmenách profilu a zadnej časti už Kia nebola taká odvážna. Nový je len dizajn diskov kolies, pozmenená grafika svetiel a nárazník s výraznejšou striebornou vložkou. Očakávať môžeme aj aktualizovanú paletu farieb karosérie – najmä nový modrý odtieň Midnight Lake Blue a červený Dawning Red. Facelift Sorenta sa nemusí páčiť každému, v každom prípade už nepôsobí tak fádne ako pred modernizáciou. Má viac off-roadový charakter, čo je dnes módne. Kým exteriér je o čosi agresívnejší ako v minulosti, o kabíne platí pravý opak.
Úplne nová palubná doska je jednoduchšia, elegantnejšia a nesie veľký zakrivený displej infotainmentu (ccNC), ktorý tvoria dve 12,3-palcové obrazovky, podobne ako v EV9. Pôvodne robustné prieduchy ventilácie v strednej časti nahradili úzke, takmer neviditeľné horizontálne štrbiny. Sorento tiež podľa vzoru elektrických modelov dostalo dvojfunkcionálnu dotykovú lištu pre ovládanie klimatizácie alebo pre vstup do hlavných vetiev menu. Zachovalo si však klasický hardvér pre nastavenie hlasitosti rádia. Z EV9 má Sorento skener odtlačku prsta, vďaka čomu rozpozná majiteľa. Pomocou neho je teraz možné auto napríklad štartovať.
Novinkou je tiež digitálny kľúč druhej generácie a bezdrôtové spárovanie so smartfónmi cez Apple CarPlay a Android Auto. Paletu asistenčných systémov doplnilo detekcia chodcov a cyklistov pri odbočovaní doľava, automatická zmena jazdného prúdu a inteligentný tempomat Smart Cruise Control-Machine Learning (SCC-ML), ktorý napodobňuje pri zmenách rýchlosti váš jazdný prejav. Parkovanie a viditeľnosť za vozidlom zlepšuje digitálne vnútorné spätné zrkadlo. Ide o prvky opäť známe z vlajkovej lode EV9. O pohone toho zatiaľ veľa nevieme. Štvorvalce 2,5 GDI a T-GDI sa do Európy ale určite nedostanú.
Čítajte viac Prvá jazda: Kia EV9 GT-line – diaľničný krížnik dá 300 km aj v mrazochPredpokladáme, že pod kapotou ostanú pôvodné pohonné jednotky vrátane naftového motora 2,2 CRDi (142 kW), ako aj hybridné a plug-in hybridné 4-valce 1,6 T-GDI (169, 196 kW) v kombinácii s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Samozrejmosťou bude ponuka pohonu oboch náprav. Premiéra modernizovaného Sorenta by sa mohla v Európe uskutočniť na jar. V USA a v Kórei ponúkne Kia okrem základného Sorenta aj dve „drsnejšie“ verzie X-Line a X-Pro. Okrem robustnejšej ochrany nárazníkov dostanú napríklad terénne pneumatiky BF Goodrich, 17-palcové čierne kolesá či strešné nosiče.
Čítajte viac Kia EV3 a EV4 Concept: Elektrické portfólio sa rozrastie o kompaktné modely