Suzuki použilo názov Swift po prvýkrát roku 1985 pri exportných verziách modelu Cultus. Ako globálny model sa však Swift predstavil až roku 2004 na autosalóne v Paríži a odštartoval veľkú európsku ofenzívu. Odvtedy prišli na svet tri generácie s bilanciou vyše deväť miliónov kusov. A teraz je na rade štvrtá. Prvýkrát sa predstavila ako koncept na výstave mobility v Tokiu, no ako sa ukázalo, v podstate išlo o predsériový prototyp. Finálna verzia sa totiž príliš nezmenila. A nemenila sa ani dlhými rokmi overená „receptúra“. Swift ostáva naďalej jasným predstaviteľom segmentu malých mestských áut, na ktoré viacerí výrobcovia v posledných rokoch zanevreli alebo im naplánovali drahú elektrickú budúcnosť.


Dizajnom novinka nadväzuje na svojich predchodcov. Tvári sa však dospelejšie a robustnejšie. Športový „look“ navodzuje nová predná maska lakovaná lesklou čiernou farbou. Predné LED svetlá dostali matné pozadie a grafiku v tvare písmena L. Z profilu zaujmú svalnaté blatníky, krátke previsy a tradičná plávajúca strecha. Zadný stĺpik bude však o čosi konvenčnejší ako v minulosti. To preto, lebo druhý pár dverí sa vráti ku klasickým kľučkám. Doteraz boli maskované práve v zadnom stĺpiku. Dizajn zadných svetiel umocňuje široký postoj Swiftu. Majitelia dostanú naďalej možnosť voľby kontrastnej čiernej strechy. Paletu lakov obohatia nové odtiene – modrý Frontier Blue Pearl Metallic, žltý Cool Yellow Metallic a červený Burning Red Pearl Metallic.


Omnoho dospelejšie pôsobí aj interiér. Palubná doska má dvojfarebné vyhotovenie a jej stredná časť je naklonená k vodičovi. Prístrojový panel počíta s klasickými analógovými ukazovateľmi. Zákazníci ocenia aj dostatok hardvéru. Suzuki napríklad ponechalo Swiftu samostatný panel klimatizácie. Zato 9-palcový dotykový infotainment je úplne nový. Má mať rýchle reakcie a logické menu. Konektivitu so smartfónmi zabezpečuje bezdrôtový Apple CarPlay a Android Auto. Pomocou aplikácie Suzuki Connect je možné diaľkové prepojenie s vozidlom. Dostupné budú napríklad dáta palubného počítača alebo vyhľadávanie zaparkovaného vozidla. Suzuki nešetrilo ani na asistenčných systémoch, ktoré ťažia z nových senzorov a novej monokulárnej kamery.
Novinkou je udržiavanie v jazdnom prúde či adaptívny tempomat, teda technológie bežné zväčša pri väčších a drahších autách. Raritou je tiež monitorovanie únavy vodiča prostredníctvom kamery v palubnej doske. A čo nájdeme pod kapotou? Pôvodný atmosférický 4-valec DualJet nahrádza nový atmosférický 3-valec s rovnakým objemom a mild-hybridnou technológiou. Suzuki síce neprezradilo výkon, ale sľubuje vyšší krútiaci moment pri nižších otáčkach. Motor bude spojený buď s 5-stupňovou manuálnou prevodovkou, alebo s kontinuálnou prevodovkou CVT. Dobrou správou je, že Swift ostane v ponuke aj s pohonom oboch náprav AllGrip, čo je v tejto triede absolútna rarita. Na trh by sa mala novinka, vyrábaná v Japonsku, dostať na jar budúceho roka.
