Cadillac už nepredstaví žiadny nový model so spaľovacím motorom. Od roku 2025 bude čistou elektromobilkou. Napokon, transformáciu už začal. Na trhu má štýlový crossover Lyriq aj nový elektrický Cadillac Escalade IQ. Okrem toho už ukázal malý Optiq, ako budúcu vstupnú bránu do sveta elektrických Cadillacov, či ručne vyrábanú vlajkovú loď Celestiq. Stále však nie sme na konci zoznamu, pretože v pláne je ešte jedno elektrické SUV. Bude sa volať Vistiq a zaradí sa medzi Lyriq a obrovský Escalade IQ.
Čítajte viac Cadillac Escalade IQ: Modla reperov prepriaha na batérie. V podlahe má 200 kWhJe to logické. Medzi týmito dvoma autami je obrovský priestor. Vistiq tak osloví tých, ktorým je Escalade IQ príliš veľký a štýlový Lyriq zas málo praktický. Preto dostane Vistiq tri rady sedadiel. Bohužiaľ, bližšie informácie o technike zatiaľ automobilka nezverejnila. V každom prípade bude Vistiq postavený na platforme GM Ultium, ktorá umožňuje inštaláciu batérií s kapacitou neuveriteľných 200 kWh, čo je dvojnásobok kapacity, akú poznáme napríklad z luxusných Mercedesov-EQ alebo Tesiel. Takže dojazd by naozaj nemusel byť problém.
Skôr si však myslíme, že do takéhoto extrému Vistiq nepôjde a že bližšie bude mať k Lyriqu, ktorý disponuje batériou s kapacitou 100 kWh. Kým však Lyriq má poháňané len zadné kolesá Vistiq dostane dva elektromotory. Cadillac nezverejnil ani snímky interiéru. Vystačiť si musíme s dvoma fotografiami exteriéru. Tie ukazujú, že Vistiq je ladený o čosi konzervatívnejšie ako Lyriq a Escalade, hoci kombinuje ich štylistické prvky. Vidieť to napríklad na grafike vertikálne umiestnených svetiel. Tie denné sú, naopak, horizontálne.
Čítajte viac Cadillac Celestiq: Toto je elektrický návrat na vrchol. Ale za 300 tisíc eurCadillac označil Vistiq ako auto modelového roka 2026, takže tak skoro ho na trhu neuvidíme. Jeho oficiálne uvedenie očakávame v závere roka 2025. Ten bude pre značku kľúčový, pretože v ňom skončí s výrobou všetkých Cadillacov so spaľovacími motormi. Cadillac bude tak prvou značkou koncernu General Motors, ktorá prepriahne len na batérie, teda ak nerátame reinkarnovaný Hummer, ktorý však spadá pod divíziu GMC. Celkovo chce mať v tom čase GM na cestách milión elektromobilov.