Lexus GS sa predstavil minulý rok spolu s novou generáciou Toyoty Land Cruiser, s ktorou sa delí o techniku. Kým menej urodzená Toyota je legendou preslávenou nezničiteľnosťou v teréne a mimoriadnou trvácnosťou, Lexus má skôr povesť luxusného a pohodlného SUV, ktoré by do terénu zobral iba málokto.
Lenže model GX dokáže v podstate to isté čo Toyota, keďže pod kapotou majú 3,4-litrový dvakrát preplňovaný vidlicový šesťvalec s výkonom 260 kW (349) a krútiacim momentom 650 Nm. Desaťstupňová automatická prevodovka prenáša silu motora na permanentný pohon všetkých kolies. V ponuke je aj medzinápravový uzamykateľný diferenciál Torsen. Vrcholom ponuky je terénna verzia Overtrail, ktorá môže byť vybavená aj zadným uzamykateľným diferenciálom.
V Lexuse si však povedali, že ešte je čo vylepšiť v oblasti exteriéru, a tak sa spojili s japonskou spoločnosťou JAOS, ktorá vznikla v roku 1985 a zaoberá sa vylepšovaním off-roadových áut. Výsledkom sú doplnky, ktoré nielen dodávajú autu drsný vzhľad, ale sú aj funkčné a pomáhajú pri jazde náročným terénom.
Pod motorovým priestorom pribudla ochranná štvormilimetrová hliníková platňa. Zboku zas karosériu chránia matné načierno lakované rozšírené blatníky aj so zásterkami a oceľové valcové nášľapné prahy. Veľkosť diskov ostala na 18 palcoch, no ich dizajn je odlišný a sú odľahčené. Nový je aj čierny zosilnený predný nárazník a na streche pribudol nosič na batožinu alebo vybavenie.
Čítajte aj Toyota Land Cruiser: Toto je nová generácia. Spomínať bude na tie pôvodnéLexus GS má naplánovaný štart predaja začiatkom tohto roka. Jeho hlavným trhom budú Spojené štáty americké, kde má Lexus ako značka silnú pozíciu. Navyše Toyota sa v roku 2021 rozhodla, že populárny Land Cruiser z tamojšieho trhu stiahne. Hoci o jej návrate sa povráva v súvislosti s rokom 2025, momentálne je GS jediným dostupným nástupcom japonského legendárneho off-roadu v USA.