Už to vyzeralo, že Mini v základnej trojdverovej verzii načisto presedlá na elektrický pohon. Veď v predchádzajúcej generácii sa elektrickým derivátom Mini E a SE darilo nad očakávanie. To napriek tomu, že si so sebou vozili miniatúrnu batériu s kapacitou len 32,6 kWh. Práve elektrické verzie sa stali najpredávanejšími Mini s podielom až 22 %. Nová generácia predstavená vlani, má oveľa väčšie ambície. Kapacita batérie vzrástla na 47, respektíve až na 54,2 kWh. Takže dojazd sa natiahol zo skromných asi 200 km na solídnych 305 až 402 km (SE). Lenže materské BMW usúdilo, že „zabiť“ Mini so spaľovacími motormi by nebolo prezieravé. A tak predstavuje nové Mini Cooper C a S, ktoré ostávajú verné benzínu.
Nedajte sa však oklamať. Celkom nové nie sú. Hoci radikálny facelift priblížil benzínové Coopery k tým elektrickým, ich základom je stále pôvodná generácia. Nová 8-uholníková maska, nové svetlá a úplne nové trojuholníkové zadné svetlá síce vytvárajú dojem úplnej novinky, no sú tu dva znaky, ktoré nejdú prehliadnuť. Kým elektrický Cooper E a SE majú zapustené kľučky dverí a prednú kapotu oddelenú od blatníkov, Cooper C a Cooper S majú klasické kľučky a k tomu tradičnú kapotu integrovanú s blatníkmi. Nové svetlá dávajú na výber z troch druhov svetelného podpisu denných diód. Platí to pre tie predné aj zadné.
V štýle elektrických Mini bol prepracovaný aj interiér. A to kompletne. Nová je minimalistická, textíliou potiahnutá palubná doska, na ktorú je možné premietať vzory, volant aj kruhový OLED displej s priemerom až 240 mm. Hardvér tu už takmer nenájdete. Zmizli typické kolískové prepínače na stredovej konzole či tradičný ovládač prevodovky. Najdôležitejšie funkcie sú umiestnené v oválnej lište pod obrazovkou. Nájdete tu parkovaciu brzdu, volič prevodovky, tlačidlo štartovania, prepínanie režimov jazdy a ovládanie hlasitosti. V oblasti stredového tunela sa teraz nachádza indukčná nabíjačka smartfónov. Pocit priestoru umocňuje panoramatická presklená strecha. Kufor sa dá zväčšiť sklopením operadiel z 210 litrov na 800 litrov.
Pod kapotou budú na výber dve pohonné jednotky. Pre Mini Cooper C je určený trojvalec 1,5 TwinPower Turbo s výkonom 135 kW a pre Cooper S 4-valec 2,0 TwinPower Turbo s výkonom 150 kW. Slabšia verzia šprintuje na stovku za 7,7 a výkonnejšia za 6,6 sekundy. Obe disponujú výlučne 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou. S manuálom už Mini nepočíta. Priemerná spotreba sa pohybuje od 5,9 do 6,1 litra na 100 km. O bezpečnosť sa stará paleta asistenčných systémov balíka Driving Assistant Plus s dvanástimi ultrazvukovými senzormi, kamerou a radarom. Mini sľubuje skvelé jazdné vlastnosti vďaka podvozku s nezávislým zavesením všetkých kolies a výkonnej brzdovej sústave.
Čítajte viac Mini Countryman: Hravé SUV presedlalo na elektrinu. Je väčšie a prvé z NemeckaNové verzie výbavy Essential, Classic, Favored a JCW ponúkajú široké možnosti individualizácie. V závislosti od výbavy sú nové Mini Cooper C a Mini Cooper S k dispozícii s rôznymi lakmi karosérie a výbavou interiéru. Farby možno kombinovať s jednou zo štyroch farieb strechy a vytvárať tak rôzne kontrasty. Exkluzívnu možnosť v spojení s balíkom výbavy Favored Trim predstavuje vyhotovenie charakteristickej strechy Multitone vo verzii Spray-Tech. Ponuku diskov kolies z ľahkej zliatiny s priemerom 16 až 18 palcov rozšírili nové, aerodynamicky optimalizované dizajny.
Čítajte viac Mini Cooper: Už len ako elektromobil. A z ČínyZaujímavé je, že kým elektrické Mini schádzajú z liniek spoločného čínskeho závodu BMW a Great Wall Motors v Číne, tie s benzínovými motormi ostanú na linkách materského závodu Mini vo Veľkej Británii.