Prvá generácia kompaktného crossoveru Captur prišla na trh v roku 2013 a tá druhá zhruba pred štyrmi rokmi. Renault urobil krok správnym smerom, Captur má totiž na konte už viac ako dva milióny registrácií v 90 krajinách sveta. A aby nestrácal dych, prichádza s faceliftom. Po príchode výrazne modernizovaného Clia, s ktorým má spoločnú platformu CMF-B, sa to dalo očakávať. Predná časť sa zmenila takmer na nepoznanie. Namiesto pôvodných oblých tvarov jej dominujú horizontálne línie a úplne nové delené LED svetlá s ostrou grafikou. Tie denné sú situované vertikálne. Na zadnú časť ale akoby dizajnéri zabudli, sú tu len retuše, napríklad v podobe novej grafiky svetiel s priehľadným krytom, väčšieho nápisu Captur alebo nového tvaru difúzora, čo neladí s radikálnymi zmenami vpredu.
Aj do tohto modelového radu pribúda nová najvyššia úroveň Esprit Alpine so saténovými aerodynamickými lištami v nárazníkoch, lemoch okien, tmavými logami a 19-palcovými diskami kolies. V ponuke je šesť farieb karosérie, ktoré možno kombinovať s bielou, čiernou alebo so sivou strechou. Celkom je na výber štrnásť kombinácií. V interiéri je najväčšou zmenou zlepšený infotainment OpenR Link s 10,4-palcovou dotykovou obrazovkou, operačným systémom Android Automotive 12, použitým prvýkrát v tejto triede a vstavaným Google, ktorý umožňuje využívať množstvo aplikácií ako Google Maps alebo Google Assistant. Nový je aj 10,25-palcový virtuálny kokpit. Konektivitu zlepšili štyri USB-C porty a bezdrôtové rozhrania Apple CarPlaya a Android Auto.
Renault tiež sľubuje kvalitnejšie spracovanie, vďaka čomu pôsobí kabína hodnotnejšie, a tiež prechod na udržateľné materiály. Nenájdete tu pravú kožu ani chróm. Atmosféru spríjemňuje ambientné osvetlenie, ktoré dáva na výber 48 farieb. Vrcholová verzia Esprit Alpine prináša špecifické čalúnenie s modrým prešívaním, ktoré nájdete aj na bezpečnostných pásoch. Novinkou je aparatúra Harman/Kardon, na ktorej ladení sa podieľal sám slávny Jean-Michel Jarre. Variabilitu zlepšujú zadné sedadlá posuvné v rozsahu až 16 centimetrov. Vďaka nim je možné zväčšiť batožinový priestor o 132 litrov pri zachovaní 5-miestneho usporiadania. Okrem toho obsahuje Captur interiérové odkladacie priestory s objemom 24,7 litra.
O bezpečnosť sa stará až 28 asistenčných systémov, ktoré umožňujú automatizovanú jazdu na úrovni SAE 2. Captur využíva pri regulácii rýchlosti napríklad čítačku dopravných značiek a údaje o profile trasy. Hybridná verzia E-Tech zužitkuje dáta navigácie aj pre čo najúčinnejšiu rekuperáciu a najlepšie možné využitie energie batérie. Predvída až do vzdialenosti siedmich kilometrov. Nové tlačidlo na volante My Safety Switch dáva vodičovi možnosť aktivovať alebo deaktivovať päť preferovaných asistenčných systémov cez dotykovú obrazovku OpenR Link. V ponuke zostáva aj systém voľby jazdných režimov Multi Sense.
Ponuka pohonov je na dnešné časy naozaj nezvyčajne široká. Začína 3-valcom 1,0 TCe (66 kW) a jeho LPG (74 kW) verziou. S dvoma nádržami má dojazd až 1 100 km. Nad ním stojí mild-hybridný preplňovaný 4-valec 1,3 TCe (103 kW), spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. V kombinácii s dvojspojkovou prevodovkou EDC má výkon až 118 kW. A chýbať nemôže ani hybrid 1,6 E-Tech s atmosférickým 4-valcom (69 kW) a multimódovou prevodovkou, ktorá používa dva stupne pre elektromotor (36 kW) a štyri pre spaľovaciu jednotku. Celá sústava je naladená na 107 kW, čo je o dva kilowatty viac ako predtým. O zásobu energie sa stará malý li-ion akumulátor s kapacitou 1,2 kWh. Hybridný Captur sľubuje priemernú spotrebu len 4,7 litra benzínu na 100 km.
Čítajte viac Renault rokuje s VW o výrobe lacného elektroauta. Možno z neho bude aj ŠkodaJazdné vlastnosti zlepší nové naladenie podvozka. Captur má byť stabilnejší a komfortnejší. K prvým zákazníkom sa dostane už v priebehu tohto mesiaca.