V Európe sa automobilke Suzuki nedarí tak, ako v iných regiónoch sveta. Kým v Indii alebo v juhovýchodnej Ázii patrí medzi lídrov trhu, na starom kontinente má v ponuke len niekoľko modelov, ktoré sú konkurencieschopné. Na druhej strane treba dodať, že jej predajne najúspešnejšie autá v Európe súperia v nabitých segmentoch malých áut, crossoverov a SUV.
Kým v prvej spomínanej kategórii nedávno Suzuki predstavilo novú generáciu Swiftu, v rámci SUV sa modernizácie dočkalo populárne SUV Vitara. V prípade štvrtej generácie ide pritom už o druhý facelift, ktorý prišiel na rad po deviatich rokoch od jej uvedenia na trh. Ten prvý sa udial v roku 2020.
Čítajte aj Suzuki sa vlani darilo. Na konte má takmer 3,1 milióna áutAktuálne možno hovoriť skutočne o decentnom facelifte. Vpredu sa zmien dočkal nárazník, LED denné svetlá a maska chladiča. Povinnou jazdou v takýchto prípadoch je rozšírenie ponuky dizajnu diskov kolies a farieb lakov karosérie. V interiéri je podstatnou zmenou displej informačno-zábavného systému, ktorý má po novom 9-palcovú uhlopriečku. Dôležitá je aj prítomnosť bezpečnostných asistentov vrátane adaptívneho tempomatu, vylepšeného autonómneho brzdenia, monitoringu únavy vodiča a detekcie dopravných značiek.
Modernizácia sa však nedotkla pohonných jednotiek. Na výber tak zostáva preplňovaný zážihový štvorvalec s objemom 1,4 litra s výkonom 95 kW (129 k) doplnený mild-hybridnou technikou pracujúcou so 48V obvodom s výkonom 10 kW (14 k). Systémový výkon tak dosahuje 105 kW (142 k). V ponuke je len so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, ale na výber je pohon prednej nápravy alebo pohon všetkých kolies AllGrip.
Čítajte aj Suzuki Swift: Štvrtá generácia je ľahšia a úspornejšia. Štvorkolka zostávaDruhou možnosťou je hybrid kombinujúci atmosférický 1,5-litrový benzínový štvorvalec s výkonom 75 kW (102 k) a elektromotor s výkonom 24,6 kW (33 k). V tomto prípade pohonný systém prenáša výkon výlučne na kolesá prednej nápravy cez šesťstupňovú automatickú prevodovku.