Opel vyrábal pôvodnú Fronteru vo dvoch generáciách od roku 1991 až do roka 2003. Bol to pomerne luxusne vybavený off-road s rámovým podvozkom odvodený z japonského Isuzu Rodeo. Druhá generácia však nástupcu nikdy nedostala. Stane sa tak až tento rok, ale auto do terénu rozhodne nečakajte. Opel len využije zvuk tejto legendy, aby v portfóliu nahradil starnúci Crossland, ktorý je posledným pozostatkom spolupráce GM s PSA. Aj Frontera bude teda situovaná pod Mokkou. Už prvý pohľad naznačuje, že vo veľkom využije unifikáciu s novým Citroën C3 a C3 Aircross. Bude stáť na platforme STLA Smart Car, ktorú neskôr využije Fiat Panda.
Jej konkurentmi by pri dĺžke približne 4 400 mm mali byť VW T-Cross, Škoda Kamiq, Kia Stonic, Dacia Duster, Seat Arona, Hyundai Bayon alebo MG ZS. A keďže Frontera bude dostupná aj ako čistý elektromobil, mala by byť účinnou zbraňou proti nízkonákladovej konkurencii z Číny. Napriek kompaktným rozmerom má robustný dizajn a všetky nové prvky štylistického jazyka Oplov ako čiernu masku Opla Vizor či denné svetlá v tvare písmena L. Chýba len pozdĺžny prelis na kapote, ktorý tvoril motív Opel Compass. Ako prvý Opel dostane Frontera modernizované logo blesku „blitz“. So svetom crossoverov ju spojí väčšia svetlá výška a plastová ochrana podvozka.
Opel sľubuje priestrannú a praktickú kabínu. Palubná doska bude niesť dvojicu 10-palcových displejov vytvárajúcich Pure Panel. Základná verzia bude môcť mať namiesto plnohodnotného infotainmentu dokovaciu stanicu pre smartfón, ktorý preberie jeho funkcie formou aplikácie. Napriek pozícii v nižšom segmente si aj pri Frontere Opel zakladal na kvalite sedadiel. Funkcia Intelli-Seat má znížiť tlak na kostrč a zvýšiť pohodlie na dlhých cestách. Vychytávkou je chladená indukčná nabíjačka telefónov, box na tablety v stredovej konzole s pružnými popruhmi či gumou vystlané odkladacie schránky, ktoré zabránia pohybu drobných predmetov.
Do kufra sa zmestí veľmi solídnych 460 litrov batožín a po sklopení operadiel zadných sedadiel delených v pomere 40 : 60 až 1 600. K tomu pridáva Frontera strechu s nosnosťou 200 kg. Sedemmiestnu verziu Opel nespomína, hoci sesterský Citroën ë-C3 Aircross s ňou počíta. O pohon sa postará buď mild-hybridný 3-valec PureTech, alebo elektromotor pri čisto elektrickej verzii. Výkon ani kapacitu batérie zatiaľ nepoznáme. Ale ak vychádzame z Citroënu ë-C3, očakávame výkon 83 kW a 44 kWh batériu s chémiou LFP. Vďaka nabíjaciemu výkonu 100 kW by malo trvať nabitie z 20 na 80 % približne 25 minút. Na trh by mala novinka doraziť už v lete.
Čítajte viac Opel Astra Electric: Na nabitie ‘dá‘ 416 km. Neskôr príde kombi