Predaje elektrickej vlajkovej lode Mercedesu-Benz sa nevyvíjajú tak, ako si automobilka predstavovala. Najmä v Európe. Po prvej vlne záujmu odbyt vlani klesol. Kým v roku 2022 zamierilo k zákazníkom 7 092 kusov, o rok neskôr to bolo len 3 708, čo je prepad o viac ako 40 %. Odbyt však klesá aj za Atlantikom, kde si vlani trieda EQS zaknihovala 6 805 registrácií, v porovnaní so 7 054 rok predtým. Čo sa stalo? Aj konkurencia síce bojuje so slabnúcim dopytom po elektromobiloch, ale automobilka zo Stuttgartu to cíti najviac. Mercedes-Benz priznal, že za tým môže byť príliš futuristický vzhľad, ktorý odrádza tradičných zákazníkov značky.
„Mali sme túto spätnú väzbu a berieme ju vážne,“ povedal Christoph Starzynski, viceprezident Mercedesu-Benz pre vývoj. Našťastie, stuttgartská automobilka má stále v ponuke klasickú triedu S, takže klientom dáva na výber, no do budúcnosti by mali všetci „eskári“ presadnúť do EQS. Aj preto sa Mercedes-Benz rozhodol naordinovať svojej elektrickej vlajkovej lodi facelift. A to už po dvoch rokoch, čo je naozaj nezvyklé. Veľa zmeniť nemohol, pretože tvary tohto liftbacku sú výsledkom tisícok hodín práce v aerodynamickom tuneli, vďaka čomu má EQS fantasticky nízky koeficient odporu vzduchu Cw len 0,20. Napriek tomu našli dizajnéri recept na umiernenejší vzhľad.
Predný „black panel“ vyzbrojili troma chrómovými lamelami, ktoré evokujú dizajn klasickej masky stuttgartských limuzín. A navyše, namiesto centrálne situovanej hviezdy priamo v maske použili tradičný symbol na prednej kapote. Jednoducho jeho športový zjav posunuli viac k elegancii. Tú môže zvýrazniť edícia Manufactur lakovaná obsidiánovou metalízou. Zákazníci ale asi najviac ocenia dlhší dojazd. A to nielen na papieri. Nejde o zmenu softvéru, ale o zmenu kapacity batérie. Tá vzrástla zo 108,4 na 118 kWh využiteľnej energie. Takže verzia EQS 450 4Matic má dojazd predĺžený o 82 km na finálnych 799 a zadokolka EQS 450+ až na 822 km. Zvýšila sa tiež ťažná kapacita. Štvorkolka zvládne teraz príves s hmotnosťou 1 700 kg, čo je o tonu viac.
V kabíne sa udiali zmeny najmä v zadnej časti, ktorá bude ešte luxusnejšia ako doposiaľ. Ani tu totiž EQS „nestíhalo“ tradičnej triede S. A tak sa v rámci paketu Rear Comfort Package Plus objavujú nové vankúšiky a šikmá opierka na chodidlá na pravej strane. Navyše je možné sklopiť operadlo spolujazdca vpred a sklon operadla zadného sedadla nastaviť v rozsahu až 38 stupňov, čo ponúkne viac priestoru a pohodlia. Za príplatok je možné získať vyhrievanie krku a ramien vzadu. Novinkou je aj asistent pre automatickú zmenu jazdného prúdu na diaľniciach do rýchlosti 140 km/h. Pri tomto manévri nemusí dať vodič žiaden impulz, uskutoční sa autonómne, ale pozornosť vodiča musí byť zachovaná.
Čítajte viac Mercedes-Benz EQS dostane klasickú masku. Futurizmus mu totiž neprospel