Svet elektrických áut sa odohráva najmä na poli hatchbackov, liftbackov a SUV. Prvé kombi ešte len prichádzajú, no a kabrioletov zatiaľ niet. Teda ak vynecháme Mini SE Cabrio, ktoré vzniklo na báze predošlej generácie v limitovanej edícii, a elektrický roadster MG Cybersteer, ktorý zas patrí tak trochu do inej ligy. O skutočne prvý elektrický kabriolet sa tak prekvapivo postará Maserati. Predstavuje totiž GranCabrio Folgore – elektrickú verziu GranCabria, ktoré vymenilo preplňovaný 6-valec 3,0 Nettuno s dvojicou spaľovacích komôr pre každý valec za batérie a elektromotory.
Navonok si elektrickú konverziu príliš nevšimnete. Tak ako „bežné“ GranCabrio má aj Folgore plátennú strechu, dostupnú v piatich farebných vyhotoveniach. Jej otváranie trvá len 14 sekúnd a zatvorenie si vyžaduje o dve sekundy viac. Manipulácia so strechou je povolená až do rýchlosti 50 km/h. Proces sa dá ovládať nielen dotykom, ale aj gestami. Odstránenie strechy si síce vyžiadalo dodatočné výstuhy karosérie, ale i tak je tento kabriolet postavený prevažne z hliníka v porovnaní s kupé GranTurismo Folgore ťažší len o 80 kg. To by nemalo veľmi ovplyvniť brutálnu dynamiku. Veď GranCabrio Folgore je vybavené až trojicou elektromotorov.
Dva z nich sú umiestnené na zadnej a jeden na prednej náprave. Ich systémový výkon je neuveriteľných 560 kW, v režime MaxBoost dokonca až 610 kW, a krútiaci moment 1 350 Nm. Zaujímavé je, že maximálny výkon vie GranCabrio Folgore preniesť len na zadné kolesá, pričom na každé z nich môže smerovať až 300 kW. Spoločný výkon motorov je totiž na rozdiel od toho systémového takmer 900 kW. To umožňuje úžasné vektorovanie hnacieho momentu na jednotlivé kolesá. Elektromotory sú pritom odvodené z motorov Formuly E a sú stavané na dlhodobú maximálnu záťaž, čo by malo viesť k neutíchajúcej dynamike.
Šprint z 0 na 100 km/h by nemal trvať dlhšie ako 2,7 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je až 290 km/h – vo svete elektromobilov čosi výnimočné. Brutálnym dynamickým ambíciám je prispôsobená aj 800 V batéria s invertormi vyrobenými z karbidu kremíka. To umožňuje riadiť veľmi presne tok energie do motorov s výhodou zníženia strát. Batéria má hrubú kapacitu 92,5 kWh a maximálny vybíjací výkon 610 kW, aby vedela ponúknuť vždy dosť energie. Pri rekuperácii sa zas dokáže nabíjať výkonom 400 kW. O dojazde sa Maserati nezmieňuje. Osemstovoltová batéria je však zárukou expresného nabíjania. Z 20 na 80 % by to nemalo trvať viac ako 18 minút. Maximálny nabíjací výkon je 270 kW.
Batéria zaujme aj architektúrou. Namiesto podlahového akumulátora má tvar písmena T (T-bone) a je umiestnená v stredovom tuneli a v zadnej časti, vďaka čomu môžu byť sedadlá tohto kabrioletu situované veľmi nízko. Viedlo to aj k nízkemu profilu auta s výškou len 1 353 mm. Posádka si bude užívať vietor vo vlasoch so zvukovou kulisou odvodenou z motorov V8 Maserati. Nešetrilo sa však ani na komforte. Hoci GranCabrio Folgore využíva veľa ekologických materiálov, kabína pôsobí vyslovene luxusne. Turbulenciám vzduchu v interiéri bráni skladací deflektor. V sedadlách je navyše integrovaný systém vyhrievania krku.
Novinka by sa mala dostať k prvým zákazníkom do konca tohto roka. Tí si však budú musieť pripraviť najmenej 200 000 eur.
Čítajte viac Maserati GranTurismo: Po prvýkrát aj na elektrinu!