Súčasný modelový rad 4 je na trhu od roku 2021. Aj preto podstupuje povinnú modernizáciu. Tá sa už vlastne začala. V prvej vlne sa však dotkla len kupé a kabrioletu. Až teraz prichádza na rad 5-dverové Gran Coupé, mimochodom najpredávanejšia verzia štvorky. Začnime exteriérom. Dizajnéri sa zamerali na kontroverznú prednú časť, respektíve na vertikálne ľadvinky. Tie majú novú polouzavretú štruktúru a vo verzii i4 „výplet“ inšpirovaný veľkým SUV iX. Štandardom je matný rám. Novú štruktúru majú aj LED svetlá s vertikálnymi dennými diódami. Za príplatok dostanú zákazníci matrixovú technológiu.
Čítajte viac BMW ukázalo po 34 rokoch tajný koncept. Má motor V16!Zaujímavé je, že kým s laserom BMW skoncovalo v predných reflektoroch, rad 4 ho využíva v zadnej časti, pričom grafiku „odkukalo“ od ikonického BMW M4 CSL. Na výber budú tiež nové metalické laky karosérie New Cape York a výrazný červený odtieň Fire Red. Na zozname príplatkov pribudli nové 19– a 20-palcové aerodynamické disky kolies s dvojitými lúčmi. Nechýba ani paket M Sport, M Performance či karbónové doplnky balíka M Carbon. M Sport je charakteristický napríklad lesklým čiernym difúzorom a zväčšenými koncovkami výfukov s priemerom až 100 mm.
Viac športovej atmosféry prinášajú do kabíny anatomické sedadlá čalúnené textíliou Sensatec. Za príplatok je však k dispozícii aj čierne čalúnenie M Performtex. Príplatkové kožené čalúnenie Vernasca môže mať po novom čierno-červené sfarbenie. Objavujú sa tu aj sklenené prvky. Veľkou zmenou je nový dvojramenný volant. S balíkom M Sport zas dostanete trojramenný sploštený volant z divízie M. Na palubnej doske sa objavili prepracované a podsvietené prieduchy ventilácie. Modernizovaný infotainment BMW iDrive QiuckSelect s veľkým zakriveným displejom pracuje s najnovším operačným systémom BMW Operating System 8.5.
Pod prednou kapotou sa toho až tak veľa nemenilo. Zmeny sa týkajú najmä elektrických verzií, kde okrem známych verzií – zadokoliek eDrive 35 (210 kW) a eDrive40 (250 kW), pribudla štvorkolka i4 xDrive40 (250 kW). Na vrchole ostáva stále verzia i4 M50, ktorá posiela k obom nápravám neskutočných 400 kW. Štandardom je palubná nabíjačka s výkonom 11 kW a nabíjanie jednosmerným prúdom s maximom 185 až 205 kW v závislosti od verzie. BMW však nespomína žiadnu zmenu v kapacite akumulátora. Tá by mala ostať na pôvodných 80,7 kWh. To znamená, že aj dojazd ostane na pôvodnej úrovni. To je škoda, práve v tomto smere sa totiž elektromobily rýchlo zlepšujú.
Čítajte viac BMW Vision Neue Klasse X: Toto je elektrické SUV blízkej budúcnostiSpaľovacie verzie reprezentujú dvojlitrové 4-valce v BMW 420i (135 kW), BMW 430i xDrive (180 kW) a naftový v 420d xDrive (140 kW). Nechýbajú však ani 6-valce – benzínový pre M440i xDrive (275 kW) a dieselový pre M430d xDrive (210 kW). Všetky motory spolupracujú štandardne s 8-stupňovou automatickou prevodovkou Steptronic Sport, ktorá sa dá ovládať krídelkami na volante. Modernizované BMW 4 GranCoupé a i4 budú naďalej vyrábať v domácom mníchovskom závode. K prvým zákazníkom by sa novinky mali dostať už v júli.