Symbioz: Renault predstavil skvele vyzerajúci crossover s obrovským kufrom

Symbioz prichádza ako full hybrid s úsporným benzínovým 4-valcom, multimódovou prevodovkou a strechou s nastaviteľnou mierou priehľadnosti.

03.05.2024 10:00
Nový Renault Symbioz (2024) Foto:
S dĺžkou 4,41 metra je nový Symbioz len o pár centimetrov kratší než Arkana a Austral.
debata (2)

Renault Symbioz je úplne nové rodinné auto, respektíve crossover, postavené na rozšírenej verzii platformy CMF-B, ktorú využívajú modely Clio a Captur (segment B) a Arkana (segment C). Má vyvážené proporcie a výrazný zadný previs, ktorému vďačí za veľmi slušný objem batožinového priestoru.

Zameraný na rodinu

S dĺžkou 4,41 metra a hmotnosťou necelých 1 500 kg dopĺňa „hybridný“ rad E-Tech, kam aktuálne patria Arkana (4,57 m) a Austral (4,51 m), ako aj „elektrický“ rad E-Tech s elektrickými modelmi Megane a Scenic E-Tech. Auto využíva 18– a 19-palcové kolesá s novým vzhľadom, navrhnutým pre tento model.

V interiéri Symbioz zdieľa rozloženie palubnej dosky s novým Capturom. Využíva špičkové technológie, vrátane multimediálneho systému OpenR Link s integrovanými službami Google a panoramatickej strechy Solarbay s nastaviteľnou priehľadnosťou. Pri nej si vodič a cestujúci môžu vybrať zo štyroch nastavení: plne priehľadná strecha, plne nepriehľadná strecha, priehľadná strecha vpredu a nepriehľadná strecha vzadu a naopak.

V interiéri Symbioz zdieľa rozloženie palubnej... Foto: Renault
Nový Renault Symbioz (2024) V interiéri Symbioz zdieľa rozloženie palubnej dosky s novým Capturom.

Vo verzii Iconic je Symbioz vybavený až 29 jazdnými asistentmi najnovšej generácie (ADAS). Patrí medzi ne aktívny asistenčný systém vodiča (autonómny jazdný asistent úrovne 2) a inteligentné prispôsobenie rýchlosti, ktoré patria medzi najpokročilejšie v segmente.

Od verzie Techno je Symbioz vybavený multimediálnym systémom OpenR Link s integrovanými službami Google, založeným na Android Automotive 12. Vo všetkých verziách využíva centrálny 10,4-palcový vertikálny dotykový displej. Druhá 10,25-palcová obrazovka vodičovi zobrazuje informácie o jazde. Voliteľný hi-fi systém Harman Kardon obsahuje 9 reproduktorov (vrátane subwooferu v batožinovom priestore).

Nový Renault Symbioz (2024)
Nový Renault Symbioz (2024)
+11Nový Renault Symbioz (2024)

Nastavenie systému Multi-sense umožňuje meniť množstvo parametrov vozidla, či už technických, alebo súvisiacich s atmosférou v priestore pre cestujúcich, ako je napríklad náladové osvetlenie. Sú prístupné prostredníctvom dotykovej obrazovky a tlačidla na volante a ponúkajú výber zo štyroch grafík displejov, piatich widgetov (interaktívnych aplikácií alebo miniatúr) a ôsmich farieb osvetlenia digitálneho displeja na palubnej doske. Na výber je tiež 48 farieb LED pásikov na palubnej doske a výplniach dverí. Na podporu pohody na palube je osvetlenie vybavené automatickým režimom, ktorý upravuje odtieň každých 30 minút podľa cirkadiánneho cyklu (to sú prirodzené 24-hodinové cykly, ktoré sú súčasťou vnútorných hodín tela).

Posuvná zadná lavica (o 16 cm) ponúka cestujúcim vzadu 221 mm priestoru pre kolená, zatiaľ čo objem batožinového priestoru v tejto konfigurácii zostáva 492 litrov (posunutá dozadu nadoraz). Ak zadnú lavicu posunieme dopredu, objem batožinového priestoru sa zvýši na 624 litrov. Pri úplne sklopených zadných sedadlách (2/3–1/3) má až 1 582 litrov. Bonusom na kufri sú elektricky ovládané dvere batožinového priestoru. Zvnútra ich môže vodič otvárať a zatvárať pomocou ovládača na prístrojovej doske, zvonku elektrickým tlačidlom na dverách, kartou handsfree alebo jednoduchým kopnutím pod zadný nárazník. Odkladacie priestory v kabíne majú celkový objem 24,7 litra, z toho 7 litrov v samotnej odkladacej schránke.

Jedine full hybrid

Symbioz využíva „full hybridnú“ technológiu E-Tech, pre ktorú bolo podaných viac ako 150 patentov a ktorá čerpá zo skúseností Renaultu vo Formule 1, najmä v oblasti rekuperácie a regenerácie energie. Inú motorizáciu zatiaľ automobilka nezmienila. Jeho „sériovo paralelná“ hybridná architektúra kombinuje dva elektromotory (36 kW e-motor a 18 kW vysokonapäťový štartovací generátor (HSG) a 1,6-litrový štvorvalcový benzínový motor s výkonom 69 kW (94 k) v kombinácii s inteligentnou multimódovou prevodovkou a 1,2 kWh batériou.

Symbioz sa môže pochváliť kufrom s maximálnym... Foto: Renault
Nový Renault Symbioz (2024) Symbioz sa môže pochváliť kufrom s maximálnym objemom až 624 litrov.

Prevodovka má 4 prevodové stupne pre benzínový motor a 2 prevodové stupne pre hlavný elektromotor. Všetky štarty sú elektrické, takže v meste je možné jazdiť plne elektricky až 80% času s úsporou paliva až 40% v mestskom cykle v porovnaní s konvenčným benzínovým motorom. Na diaľnici architektúra hnacieho ústrojenstva umožňuje spaľovaciemu motoru poháňať kolesá priamo, bez akýchkoľvek strát v dôsledku zbytočného chodu elektromotorov, ako je to v prípade konvenčných hybridných systémov. Táto technológia umožňuje Symbioz dosiahnuť priemernú kombinovanú spotrebu paliva len 4,6 l/100 km.

Predaje Symbiozu plánuje Renault spustiť už v júni, pričom prvé vozidlá sa objavia v dílerskej sieti pravdepodobne v septembri tohto roku. Cenu by sme sa mali dozvedieť v horizonte najbližších týždňov.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 2 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #crossover #Renault Symbioz #rodinné auto
Články podľa značiek