Koncern Volkswagen aktuálne vylepšuje plug-in hybridné varianty modelov všetkých značiek. Výnimkou nie je ani prémiové Audi, ktoré síce rozširuje ponuku prevažne čisto elektrickými automobilmi, no zákazníkom, ktorí preferujú spaľovacie motory, stále ponúka aj kompromis v podobe dobíjateľných hybridov.
Nomenklatúra áut ingolstadtskej značky je už niekoľko rokov dosť mätúca. Spomínaná modernizácia sa týka modelov Q7 PHEV 55 TFSI, Q7 PHEV 60 TFSI, Q8 PHEV 55 TFSI a Q8 PHEV 60 TFSI. To znamená, že pod kapotou oboch karosárskych verzií pracuje trojlitrový zážihový šesťvalec s výkonom 250 kW (340 k), ktorý spolupracuje s elektromotorom s výkonom 130 kW (174 k) a krútiacim momentom 460 Nm.
V prípade verzie 55 TFSI je systémový výkon naladený na 290 kW (394 k) a krútiaci moment 600 Nm. Silnejšia dokáže vyprodukovať až 360 kW (490 k) a krútiaci moment 700 Nm. Podstatný je však nárast kapacity akumulátora na 25,9 kWh (k dispozícii je 22 kWh), čo má podľa metodiky testovania spotreby WLTP EAER zabezpečiť dojazd len na elektrinu 90 kilometrov. Batéria sa dokáže nabíjať výkonom 7,4 kW, vďaka čomu sa dobije z 0 na 100 % za tri a trištvrte hodiny.
Na zlepšení dojazdu sa podieľa aj vynovený prediktívny asistent účinnosti (PEA), ktorý sa na základe viacerých údajov z navigácie a senzorov snímajúcich premávku rozhoduje, či je výhodnejšie brzdiť rekuperovaním alebo využívať zotrvačnosť a tzv. plachtiť. Okrem toho Q7 aj Q8 majú vo výbave elektromechanickú aktívnu stabilizáciu náklonov (eAWS), ktorá umožňuje dynamické prejazdy zákrutami, a riadenie všetkých štyroch kolies.
Čítajte aj Q6 e-tron: Audi predstavilo nové prémiové elektrické SUV. Má dojazd vyše 600 kmDizajnové retuše exteriéru sa prejavili hlavne na prednom a zadnom nárazníku, ktoré pôsobia o niečo športovejšie. Obe vynovené verzie sú v predaji od konca apríla. Základná cena modelu Q7 v slabšom prevedení je 82 020 eur, v silnejšom potom 92 810 eur. Plug-in hybridné Q8 začína na sume 91 420 eur, pričom silnejší variant štartuje na cene 105 340 eur.