Ferrari 12Cilindri: Klasika ešte nevymrela. Motoru V12 nepomáha turbo ani elektrina

Znie to neuveriteľne, ale aj v dnešných časoch existuje auto, ktoré sa spolieha na vysokootáčkový atmosférický agregát. Je ním novinka od Ferrari, ktorá svoju hlavnú prednosť nesie rovno v názve.

13.05.2024 10:00
Ferrari 12Cilindri Foto:
Ferrari 12Cilindri zrýchli z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy a z 0 na 200 km/h to stihne za 7,9 s.
debata

Kategória dvojmiestnych luxusných GT s veľkým motorom vpredu má vo Ferrari dlhú tradíciu. Modely tejto koncepcie má v ponuke od 50. rokov minulého storočia. Najnovší počin v tradícii pokračuje a čo je v dnešnej dobe vzácne, nevzďaľuje sa od pôvodnej filozofie. Pod prednou kapotou a za prednou nápravou je totiž uložený dvanásťvalcový zážihový vidlicový atmosférický agregát. Vystačí si teda bez preplňovania turbodúchadlom a nepotrebuje ani nijakú hybridnú techniku s elektrickou výpomocou.

Ferrari 12Cilindri
Ferrari 12Cilindri
+6Ferrari 12Cilindri

Motor s označením F140HD má objem 6,5 litra a dostal niekoľko vylepšení. Oceľové ojnice nahradili titánové, ktoré znižujú rotujúcu hmotnosť o 40 %, piesty sú vyrobené z novej zliatiny hliníka a technika pochádzajúca z F1 znížila trenie a zvýšila mechanickú účinnosť motora. Výsledkom je výkon 610 kW (830 k) pri 9 500 otáčkach za minútu a k tomu krútiaci moment 678 Nm pri 7 250 ot./min. Výkon na kolesá prenáša osemstupňová dvojspojková prevodovka.

Ferrari 12Cilindri Spider
Ferrari 12Cilindri Spider
+5Ferrari 12Cilindri Spider

Ferrari 12Cilindri zrýchli z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy a z 0 na 200 km/h to stihne za 7,9 s. Maximálna rýchlosť je 340 km/h. Okrem verzie s pevnou strechou vznikne aj otvorená s názvom Spider, ktorá spomínané zrýchlenia zvládne za 3 sekundy, respektíve 8,2 s. Dynamickú jazdu sprevádzajú aj aktívna aerodynamika a natáčanie všetkých kolies. Brzdy sú s pedálom prepojené elektronicky a fungujú na princípe brake-by-wire.

Maximálny výkon 610 kW (830 k) dosahuje motor... Foto: Ferrari
Ferrari 12Cilindri Spider 2 Maximálny výkon 610 kW (830 k) dosahuje motor pri 9 500 otáčkach za minútu.

Vonkajší dizajn je odkazom na slávnych predkov z dielne talianskej automobilky. Minimalistické línie ozvláštňuje tmavý pás prepájajúci predné svetlomety, ktorý sa po prvý raz objavil na modeli 365 GTB/4 Daytona. Vzadu je splývavá kapota ukončená decentným zadným krídlom. Naspodku nechýba masívny difúzor.

Ferrari Purosangue - 2023 Čítajte aj Ferrari Purosangue: Prvé SUV z Maranella je krásne aj od blata

Vo vnútri vládne športová atmosféra podporená čalúnením Alcantarou a kožou v kombinácii s karbónovými doplnkami. Dvojčlenná posádka má pred sebou trojicou displejov: 15,6-palcový pre vodičom, 10,25-palcový dotykový v strede a 8,8-palcový pred spolujazdcom. Zvuk v interiéri zabezpečuje audiosústava Burmester s 15 reproduktormi a výkonom 1 600 W.

Základná cena Ferrari 12Cilindri vo verzii kupé je 395 000 eur. Kabriolet s označením Spider začína na 435 000 eur.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #kupé #Ferrari #V12 #spider
Články podľa značiek