Mercedes-AMG G 63: Lepší v teréne aj na asfalte

Terénna ikona zo Stuttgartu sa nedávno predstavila v elektrickej verzii. V modelovom roku 2025 však automobilka pre fanúšikov pripravila aj modernizáciu vrcholového variantu upraveného divíziou AMG. Dizajnové zmeny sú len kozmetické, ale úpravy pruženia a tlmičov zlepšia jazdné vlastnosti na všetkých povrchoch.

20.05.2024 10:00
Mercedes-AMG G 63 Foto:
Facelift súčasnej generácie neprichádza o typické dizajnové črty.
debata

Mercedes-Benz triedy G už desaťročia patrí medzi vlajkové lode nemeckej prémiovej značky. Pôvodne vojenské a pracovné vozidlo si za desiatky rokov získalo reputáciu mimoriadne odolného automobilu a postupne pridávalo aj ďalšie schopnosti, ktoré z neho spravili výnimočný zjav automobilizmu. Príkladom sú úpravy športovej divízie AMG, ktoré už tradične posúvajú základné verzie „géčka“ na novú úroveň.

Mercedes-AMG G 63
Mercedes-AMG G 63
+6Mercedes-AMG G 63

Facelift súčasnej generácie, ktorý dostal označenie ako modelový rok 2025, samozrejme, neprichádza o typické dizajnové črty. Jemne je však upravený tvar predného nárazníka a predné svetlomety sa štandardne spoliehajú na LED techniku s 84 segmentmi v každom svetle. Kolesá budú na výber v rozmeroch od 20 do 22 palcov.

Mercedes-AMG G 63
Mercedes-AMG G 63
+6Mercedes-AMG G 63

Za príplatok bude k dispozícii balík karbónových doplnkov skrášľujúcich kryt rezervného kolesa, nárazníky, masku chladiča a kryty spätných zrkadiel. Vo vnútri je po novom volant čalúnený kožou Nappa a je vybavený dotykovým kapacitnými ovládačmi. Nechýbajú logá AMG na centrálnom displeji, na prahoch dverí, na volante, na kobercoch a na operadlách sedadiel.

Vodič bude mať na výber päť cestných režimov a... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-AMG G 63 7 Vodič bude mať na výber päť cestných režimov a tri terénne.

Ako je pre modely AMG charakteristické, motor je skladaný ručne a platí to aj o vidlicovom osemvalci s objemom štyri litre. Ten má výkon 430 kW (577 k) a krútiaci moment 850 Nm, pričom mu pomáha mild-hybridná technika v podobe 48-voltového štartér-generátora, ktorý pridáva ďalších 15 kW (20 k) a 200 Nm. Dohromady to autu umožňuje zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy a maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 220 km/h. S motorom spolupracuje deväťstupňová automatická prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G.

Vo vnútri je po novom volant čalúnený kožou... Foto: Mercedes-Benz
Mercedes-AMG G 63 10 Vo vnútri je po novom volant čalúnený kožou Nappa a je vybavený dotykovým kapacitnými ovládačmi.

Hlavnou novinkou v rámci modernizácie je vylepšený systém pružín a tlmičov AMG ACTIVE RIDE CONTROL. To prináša hydraulické adaptívne nastavenia pruženia a tlmenia, ktoré prináša pohodlnejšiu jazdu a presnejšie a rýchlejšie riadenie. Zároveň systém umožní dynamickejší prejazd zákrut, keďže tlmiče na vonkajšej strane stuhnú, čím zabránia nakláňaniu karosérie a tým zvýšia stabilitu. Pri jazde v teréne zas pomôže väčší uhol natočenia kolies, čo zlepší kontakt so zemou, a tak aj priechodnosť náročným terénom.

Mercedes-Benz G580 with EQ Technology - 2024 Čítajte aj Mercedes-Benz G580 with EQ Technology: Má tri tony a točí sa na mieste

Vodič bude mať na výber päť cestných režimov a tri terénne. Počas jazdy na asfalte budú na výber režimy Komfort, Sport, Sport+, Individual a režim na Klzké povrchy. V teréne bude možné voliť režimy Piesok, Lesná cesta a Skaly. Predaj modernizovanej verzie odštartuje v Spojených štátoch amerických v druhej polovici roka.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Mercedes-Benz #facelift #modernizácia #off-road #Mercedes-Benz G #Mercedes-AMG #Mercedes-AMG G63
Články podľa značiek