Mercedes-Benz triedy G už desaťročia patrí medzi vlajkové lode nemeckej prémiovej značky. Pôvodne vojenské a pracovné vozidlo si za desiatky rokov získalo reputáciu mimoriadne odolného automobilu a postupne pridávalo aj ďalšie schopnosti, ktoré z neho spravili výnimočný zjav automobilizmu. Príkladom sú úpravy športovej divízie AMG, ktoré už tradične posúvajú základné verzie „géčka“ na novú úroveň.
Facelift súčasnej generácie, ktorý dostal označenie ako modelový rok 2025, samozrejme, neprichádza o typické dizajnové črty. Jemne je však upravený tvar predného nárazníka a predné svetlomety sa štandardne spoliehajú na LED techniku s 84 segmentmi v každom svetle. Kolesá budú na výber v rozmeroch od 20 do 22 palcov.
Za príplatok bude k dispozícii balík karbónových doplnkov skrášľujúcich kryt rezervného kolesa, nárazníky, masku chladiča a kryty spätných zrkadiel. Vo vnútri je po novom volant čalúnený kožou Nappa a je vybavený dotykovým kapacitnými ovládačmi. Nechýbajú logá AMG na centrálnom displeji, na prahoch dverí, na volante, na kobercoch a na operadlách sedadiel.
Ako je pre modely AMG charakteristické, motor je skladaný ručne a platí to aj o vidlicovom osemvalci s objemom štyri litre. Ten má výkon 430 kW (577 k) a krútiaci moment 850 Nm, pričom mu pomáha mild-hybridná technika v podobe 48-voltového štartér-generátora, ktorý pridáva ďalších 15 kW (20 k) a 200 Nm. Dohromady to autu umožňuje zrýchliť z 0 na 100 km/h za 4,2 sekundy a maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 220 km/h. S motorom spolupracuje deväťstupňová automatická prevodovka AMG SPEEDSHIFT TCT 9G.
Hlavnou novinkou v rámci modernizácie je vylepšený systém pružín a tlmičov AMG ACTIVE RIDE CONTROL. To prináša hydraulické adaptívne nastavenia pruženia a tlmenia, ktoré prináša pohodlnejšiu jazdu a presnejšie a rýchlejšie riadenie. Zároveň systém umožní dynamickejší prejazd zákrut, keďže tlmiče na vonkajšej strane stuhnú, čím zabránia nakláňaniu karosérie a tým zvýšia stabilitu. Pri jazde v teréne zas pomôže väčší uhol natočenia kolies, čo zlepší kontakt so zemou, a tak aj priechodnosť náročným terénom.
Čítajte aj Mercedes-Benz G580 with EQ Technology: Má tri tony a točí sa na miesteVodič bude mať na výber päť cestných režimov a tri terénne. Počas jazdy na asfalte budú na výber režimy Komfort, Sport, Sport+, Individual a režim na Klzké povrchy. V teréne bude možné voliť režimy Piesok, Lesná cesta a Skaly. Predaj modernizovanej verzie odštartuje v Spojených štátoch amerických v druhej polovici roka.