Dvanásťvalcové motory sa z Bentleyov definitívne vytrácajú. Žezlo preberajú 8-valce a na vrchol sa postavia 8-valcové plug-in hybridy. Zákazníci po nich asi extra netúžia, ale aj v Crewe musia brať ohľad na emisie. Lenže rozlúčka s motorom 6,0 W12, ktorý používa britská značka už dve dekády, bude vskutku veľkolepá – alebo skôr nádherná. V divízii Mulliner sa totiž rozhodli po prekrásnom kupé Batur vyrobiť aj jeho otvorenú verziu Batur Cabrio. Veľmi sa však na tohto aristokratického krásavca netešte. V pláne je len 16 ručne zmontovaných exemplárov. Prvý z nich je už na svete.
Čítajte viac Autonómne riadenie je nebezpečné. Tvrdí šéf veľkej automobilkyKaroséria má špecifický „rumelkový“ lak Vermillion Gloss, kombinovaný s vysokolesklými karbónovými prvkami – napríklad predným splitterom, prahovými lištami či zadným difúzorom. Mriežka chladiča je doslova umeleckým dielom. Jej výplet má tmavú titánovú úpravu, no 3D efekt jej dodáva opäť rumelkový lesk v tvare šípok vo vnútornej štruktúre. Obrovské 22-palcové disky využívajú saténovú čerň s kontrastnými akcentmi oranžového laku Vermillion Gloss. To však neznamená, že ďalších 15 kusov Baturu Cabrio bude rovnakých. To ani náhodou. Každý sa bude rodiť spolu so zákazníkom. Bentley hovorí o nekonečnom výbere farieb a materiálov.
Zaujímavé je, že hoci otvorený Batur prezentuje Bentley ako kabriolet, dvojmiestnou koncepciou kabíny pripomína skôr roadster, podobný rovnako exkluzívnemu Bacalaru. Za vodičom a spolujazdcom sa totiž dvíhajú dve „bubliny“. Pred zlým počasím chráni posádku klasická plátenná strecha, ktorej rozloženie či zloženie trvá 19 sekúnd a manipulácia s ňou je povolená do rýchlosti 50 km/h. Bentley sľubuje výnimočné izolačné aj akustické vlastnosti. Bohužiaľ, automobilka nezverejnil ani jedinú snímku Baturu s uzavretou kabínou.
V interiéri vládne hyperluxus podporený exkluzívnymi materiálmi. Batur Cabrio s poradovým číslom 0 ukazuje individualizačné možnosti s prvkami z ružového zlata. Nájdete ho na prieduchoch ventilácie, ovládači jazdných režimov Drive Mode Selector či ciferníku hodín. Všetky tieto detaily vznikajú pomocou 3D tlače. Samozrejme, klient si môže vybrať prakticky akýkoľvek materiál, vrátane dekorácie palubnej dosky, dverí, volantu či čalúnenia. Ten najväčší poklad sa však ukrýva pod prednou kapotou. Tróni tu dvakrát preplňovaný agregát 6,0 W12. Počas dvoch dekád, odkedy sa objavil v modeloch z Crewe, vzrástol jeho výkon o 45 %.
Posledná iterácia pre Batur s novým nasávaním, prepracovanými turbodúchadlami a medzichladičmi stlačeného vzduchu, ako aj rozsiahlou rekalibráciou riadiacej mapy, dáva 750 koní, teda 551 kW a monumentálnych 1 000 Nm krútiaceho momentu. Motor je spojený s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a permanentným pohonom oboch náprav, ktorý využíva pre lepšiu trakciu elektronický zadný diferenciál e-LSD či riadenie zadných kolies. Bentley je však skúpy na údaje o dynamike. Na konto spotreby prezradil, že najnovšia verzia motora 6,0 W12 je o 25 % úspornejšia ako tá prvá z roku 2004.
Čítajte viac Bentley sa lúči s motorom 6,0 W12: Rozlúčka to bude veľkolepáJedinou šetriacou technológiou je pritom 48 V mild-hybridný okruh, ktorý dokáže nielen znížiť spotrebu, ale generovať v priebehu 0,3 sekundy krútiaci moment 1 300 Nm. Vodič má na výber jazdné režimy Sport, Bentley, Comfort a Custom. Tie menia charakteristiku pneumatického pruženia, reakcie motora a prevodovky až po zvukový prejav výfukovej sústavy. O skrotenie tejto šelmy sa starajú karbónovo-keramické brzdy s priemerom 440, respektíve 410 mm a 10-piestikovými strmeňmi. Ručná výroba Baturu by sa mala rozbehnúť začiatkom leta v dielňach Mullineru. Stavba každého bude trvať niekoľko mesiacov.