Morgan Midsummer: Britská klasika dostala dizajn od Pininfarinu. Drevo vystavuje vo veľkom

Toto je najmodernejší Morgan všetkých čias. Pod jeho hliníkovými panelmi však stále nájdeme drevený rám. No tentoraz dáva teak na obdiv aj navonok. Z Midsummeru vznikne len 50 exemplárov. Ale máte smolu, všetky sú vypredané.

22.05.2024 10:00
debata (2)
Midsummer predvádza tradičné línie Morganu v... Foto: Morgan
Morgan Midsummer - 2024 Midsummer predvádza tradičné línie Morganu v aerodynamickejšom podaní. Postaralo sa o to svetoznáme štúdio Pininnfarina. Po prvýkrát je časť masky zaslepená krytom v tvare polmesiaca.

Budúci rok oslávi Morgan Motor Company 115 rokov od založenia. Áno, sú tu aj staršie automobilky, ale táto sa nikdy nevzdala tradície. Odolal nástupu moderny tak, ako to nedokázal ani Rolls-Royce. Je to neuveriteľné, ale stále vyrába trojkolesový Morgan Super 3 a roadster Plus. Oba už desaťročia využívajú v konštrukcii karosérie drevo, ktoré zmizlo zo sériovej produkcie áut po druhej svetovej vojne. A zdá sa, že na tom Morgan nechce nič meniť ani v budúcnosti. Dôkazom je horúca novinka Morgan Midsummer. Vychádza z nedávno modernizovaného Morganu Plus Six, ale na jeho dizajne sa prvýkrát podieľalo známe talianske štúdio Pinninfarina. Výsledok je rovnako pôvabný ako názov, odkazujúci na letný slnovrat, ale aj meno vrchu v pohorí Mavern Hills, neďaleko rodiska Morganu.

O nízku hmotnosť pod 1 000 kg sa starajú aj... Foto: Morgan
Morgan Midsummer - 2024 O nízku hmotnosť pod 1 000 kg sa starajú aj hliníkové kované disky, ktoré vážia len 10 kg, o tri menej ako pri štandardnom Morgane Plus Six.
Absolútnou novinkou Midsummeru je drevený lem... Foto: Morgan
Morgan Midsummer - 2024 Absolútnou novinkou Midsummeru je drevený lem kabíny, vyrobený z teakového dreva. Zvýšený rám dverí pozostáva zo 120 vrstiev a palubná doska zo 126 plátov tohto prírodného materiálu.

Už na prvý pohľad je jasné, že tento nízky roadster bez akejkoľvek strechy a čelného okna chce posádku spojiť s prírodnými živlami. V porovnaní s Morganom Plus Six sú však tvary oblejšie, homogénnejšie a aerodynamickejšie. Všetky povrchové diely z hliníka, vrátane prekrásnych blatníkov sú vyrábané ručne. Zaberie to celkom 250 hodín remeselnej práce, predná maska v tvare podkovy je v hornej časti prvýkrát čiastočne uzavretá. Okrúhle svetlá disponujú modernou LED technológiou. Z profilu zaujmú prahy z nerezovej ocele a 19-palcové kované disky obuté superšportovými pneumatikami Michelin Pilot Sport 5. Aj zadná časť pôsobí omnoho modernejšie ako pri bežnom Plus Six. Raritou „nekonečnej“ kapoty sú štrbiny v tvare klavírnych klávesov, ktoré odvádzajú vzduch z motorového priestoru.

Prekrásne línie vyniknú najmä pri pohľade... Foto: Morgan
Morgan Midsummer - 2024 Prekrásne línie vyniknú najmä pri pohľade zozadu. Dve koncovky výfukov odvádzajú spaliny z motora 3,0 TwinPower Turbo od BMW. Má výkon 350 kW a smeruje ho výlučne k zadným kolesám.
Morgan XP-1 Concept - 2023 Čítajte viac Morgan XP-1: V Malverne sa pripravujú na budúcnosť. Aj elektrickú

Absolútnou novinkou je drevený lem kabíny. Vyrobený je z vrstveného teakového dreva z plátov, ktorých hrúbka nepresahuje 0,6 milimetra. Každý Midsummer bude mať celkovo deväť teakových sekcií. Je to vôbec prvýkrát, keď drevo Morgan neskrýva, ale ho vystavuje na obdiv. Zvýšený lem dverí pozostáva zo 120 vrstiev teaku a palubná doska zo 126 vrstiev. Celková plocha plátov použitých pre jeden exemplár je až 83 štvorcových metrov. Potom neprekvapí, že len práca s drevom zaberie 30 hodín. Remeselná práca prenikla aj na palubnú dosku, kde nájdeme ručne vyrábané svetlé ciferníky. No je tu aj moderna v podobe nového volantu z kovaného hliníka, displeja pred vodičom, audia Sennheiser či „joysticku“ voliča prevodovky, ktorý prezrádza, že Midsummer využíva mníchovskú techniku.

Ručne vyrábané sú aj analógové ciferníky. No je... Foto: Morgan
Morgan Midsummer - 2024 Ručne vyrábané sú aj analógové ciferníky. No je tu aj moderna v podobe displeja či audiosústavy Sennheiser.
Morgan Plus Six 2023 Čítajte viac Morgan: Retro roadstery Plus Four a Plus Six dostali facelift. Kabína je modernejšia

Pod kapotou tróni dvakrát preplňovaný radový 6-valec s objemom troch litrov a výkonom 350 kW. Túto energiu prenáša výlučne k zadným kolesám cez 8-stupňovú automatickú prevodovku. Nechýba elektronický stabilizačný systémom ESC, no jeho zásahy možno obmedziť zvolením športového jazdného režimu. Dynamické parametre nepoznáme, ale táto ľahučká šelma s hmotnosťou necelých 1 000 kg musí zrýchľovať na stovku hlboko pod päť sekúnd. Aj preto je vybavená brzdami AP Racing. Jazda s vetrom vo vlasoch, pred ktorým vás nechráni ani čelné sklo, len akési transparentné clony, musí byť skutočným zážitkom. Morgan hovorí doslova o surovom vzťahu medzi vodičom a jeho vozidlom. Ak by ste si však na toto dobrodružstvo brúsili zuby, je už neskoro. Všetkých 50 plánovaných exemplárov, ktorých stavba sa ešte len začne, má majiteľov.

Morgan Midsummer - 2024
Morgan Midsummer - 2024
+26Morgan Midsummer - 2024

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #Pininfarina #Morgan #Morgan Plus Four #Morgan Plus Six #Morgan Midsummer
Články podľa značiek