Budúci rok oslávi Morgan Motor Company 115 rokov od založenia. Áno, sú tu aj staršie automobilky, ale táto sa nikdy nevzdala tradície. Odolal nástupu moderny tak, ako to nedokázal ani Rolls-Royce. Je to neuveriteľné, ale stále vyrába trojkolesový Morgan Super 3 a roadster Plus. Oba už desaťročia využívajú v konštrukcii karosérie drevo, ktoré zmizlo zo sériovej produkcie áut po druhej svetovej vojne. A zdá sa, že na tom Morgan nechce nič meniť ani v budúcnosti. Dôkazom je horúca novinka Morgan Midsummer. Vychádza z nedávno modernizovaného Morganu Plus Six, ale na jeho dizajne sa prvýkrát podieľalo známe talianske štúdio Pinninfarina. Výsledok je rovnako pôvabný ako názov, odkazujúci na letný slnovrat, ale aj meno vrchu v pohorí Mavern Hills, neďaleko rodiska Morganu.
Už na prvý pohľad je jasné, že tento nízky roadster bez akejkoľvek strechy a čelného okna chce posádku spojiť s prírodnými živlami. V porovnaní s Morganom Plus Six sú však tvary oblejšie, homogénnejšie a aerodynamickejšie. Všetky povrchové diely z hliníka, vrátane prekrásnych blatníkov sú vyrábané ručne. Zaberie to celkom 250 hodín remeselnej práce, predná maska v tvare podkovy je v hornej časti prvýkrát čiastočne uzavretá. Okrúhle svetlá disponujú modernou LED technológiou. Z profilu zaujmú prahy z nerezovej ocele a 19-palcové kované disky obuté superšportovými pneumatikami Michelin Pilot Sport 5. Aj zadná časť pôsobí omnoho modernejšie ako pri bežnom Plus Six. Raritou „nekonečnej“ kapoty sú štrbiny v tvare klavírnych klávesov, ktoré odvádzajú vzduch z motorového priestoru.
Absolútnou novinkou je drevený lem kabíny. Vyrobený je z vrstveného teakového dreva z plátov, ktorých hrúbka nepresahuje 0,6 milimetra. Každý Midsummer bude mať celkovo deväť teakových sekcií. Je to vôbec prvýkrát, keď drevo Morgan neskrýva, ale ho vystavuje na obdiv. Zvýšený lem dverí pozostáva zo 120 vrstiev teaku a palubná doska zo 126 vrstiev. Celková plocha plátov použitých pre jeden exemplár je až 83 štvorcových metrov. Potom neprekvapí, že len práca s drevom zaberie 30 hodín. Remeselná práca prenikla aj na palubnú dosku, kde nájdeme ručne vyrábané svetlé ciferníky. No je tu aj moderna v podobe nového volantu z kovaného hliníka, displeja pred vodičom, audia Sennheiser či „joysticku“ voliča prevodovky, ktorý prezrádza, že Midsummer využíva mníchovskú techniku.
Pod kapotou tróni dvakrát preplňovaný radový 6-valec s objemom troch litrov a výkonom 350 kW. Túto energiu prenáša výlučne k zadným kolesám cez 8-stupňovú automatickú prevodovku. Nechýba elektronický stabilizačný systémom ESC, no jeho zásahy možno obmedziť zvolením športového jazdného režimu. Dynamické parametre nepoznáme, ale táto ľahučká šelma s hmotnosťou necelých 1 000 kg musí zrýchľovať na stovku hlboko pod päť sekúnd. Aj preto je vybavená brzdami AP Racing. Jazda s vetrom vo vlasoch, pred ktorým vás nechráni ani čelné sklo, len akési transparentné clony, musí byť skutočným zážitkom. Morgan hovorí doslova o surovom vzťahu medzi vodičom a jeho vozidlom. Ak by ste si však na toto dobrodružstvo brúsili zuby, je už neskoro. Všetkých 50 plánovaných exemplárov, ktorých stavba sa ešte len začne, má majiteľov.