
Móda exkluzívnych modelov, ktorá prináša do kasy zvučných automobiliek horibilné sumy, zasiahla už aj Mercedes-AMG. Ostrá stuttgartská divízia z Affalterbachu pripravuje hneď niekoľko „limitiek“ v novom programe Mythos, ktorý má vzdať hold historickému odkazu trojcípej hviezdy na športovom poli. Prvou z nich je roadster PureSpeed, ktorý AMG charakterizuje ako „najpriamejší spôsob vnímania výkonu“. Toto auto s nízkou siluetou nemá totiž strechu ani žiadne okná. Pripomína skôr luxusný monopost. Napokon, PureSpeed je v mnohom inšpirovaný práve svetom Formuly 1.
Dvojčlennú posádku chráni PureSpeed v prípade prevrátenia len pozdĺžnou konzolou HALO, ktorá je v pretekoch F1 povinná od roku 2018. O zvyšok sa postarajú prilby a bezpečnostné oblúky odkazujúce na legendárny Mercedes-Benz 300 SLR, v ktorom si v roku 1955 vybojovali zlaté vavríny v Mille Miglia Stirling Moss a Denis Jenkinson. Dizajn, na ktorom cítiť, že základom kreácie je nový Mercedes-AMG SL, je vskutku fascinujúci. Táto šelma má priam nekonečnú kapotu, ktorá vychádza zo žraločieho nosa a je zdobená hviezdou z matného chrómu. Predné nasávacie otvory evokujú Mercedes-AMG One.


Všetky aerodynamické prvky vrátane splitteru, prahov či difúzora, sú vyrobené z lakovaného karbónu. Z uhlíkových vlákien sú aj aerodynamické vložky 21– a 22-palcových kolies. Dizajnéri AMG sa vybláznili aj na laku. Spredu je totiž PureSpeed červený, no v zadnej časti prechádza do čiernych tónov. Hoci je červený lak pre AMG nezvyklý, jeho prítomnosť má svoj dôvod. Podobnú farebnú schému používali totiž pretekárske vozidlá Mercedes-Benz v dvadsiatych rokoch minulého storočia počas pretekov Targa Florio. Chceli tým oklamať domácich fanúšikov, keďže červená farba bola typická pre talianske vozidlá. Mali totiž vo zvyku konkurenciu v iných farbách spomaľovať.


O technike tohto modelu Mercedes-AMG nič neprezradil. Predpokladáme však, že vychádza z najvýkonnejšej verzie roadsteru SL63 AMG, čo by znamenalo, že pod kapotou je motor 4,0 V8 E Performance, spojený s elektromotorom na zadnej náprave. Spolu by mali ponúkať neskutočných 600 kW a krútiaci moment 1 420 Nm. Vzhľadom na nižšiu hmotnosť a lepšiu aerodynamiku očakávame šprint na stovku za menej než 2,7 sekundy. Maximálna rýchlosť by mohla byť vyše 300 km/h, čo je vzhľadom na absentujúce čelné okno priam nepredstaviteľné. Prúdnice vzduchu odvádzajú nad posádku len maličké deflektory pred kokpitom.

Z Mercedesu-AMG PureSpeed vznikne celkom 250 exemplárov, ktoré sú určené pre tých najoddanejších zberateľov a nadšencov „nefitrovanej“ automobilovej techniky. Cenu automobilka neprezradila. Ak by sa vyšplhala na pol milióna eur, vôbec by nás to neprekvapilo. Svetová premiéra konceptu Mercedes-AMG PureSpeed prebehla v exkluzívnom prostredí Veľkej ceny Monaka Formuly 1™. Vozidlo bolo odhalené na plávajúcom pontóne v prístave kniežatstva a zapôsobilo aj na pretekárov tímu Mercedes-AMG Petronas F1 Lewisa Hamiltona a Georgea Russella.
