Slovenský retro-roadster sa bude vyrábať vo Fiľakove. Aj so spaľovacím motorom

Roadster príde na trh v spaľovacej aj elektrickej verzii. Predobjednávky sú spustené, k prvým zákazníkom sa dostane už onedlho.

27.05.2024 16:00
Patak Rodster Foto:
Patak Rodster
debata (8)

V polovici októbra minulého roku sme písali o unikátnom projekte – Slováci plánovali spustiť sériovú výrobu unikátneho roadsteru s retro-dizajnom. Startup Patak Motors dotiahol prototyp totiž dotiahol vývoj dvojmiestneho Patak Rodster až do sériovej podoby. Na trh by mal prísť v spaľovacej aj elektrickej verzii, so strechou aj bez nej.

Jeho konštruktéri sa inšpirovali klasickými automobilmi z 30-tych rokov, no navrhli ho tak, aby spĺňalo potreby súčasného mestského zákazníka, aby bolo úsporné a aby sa s ním dalo v meste ľahko zaparkovať. Pri tvorbe dizajnu sa spojili so svetoznámym dizajnérskym štúdiom Evektor.

Patak Rodster
Patak Rodster
+9Patak Rodster

Prednej časti dominuje mriežka v štýle art deco s výrazným logom, zadná časť je v tvare lodného chvosta, ďalšími dizajnovými prvkami sú retro svetlomety a kolesá s retro-výpletom, dostupné v chrómovom alebo matnom čiernom vyhotovení. Čistému, intuitívnemu a v benzínovej verzii dokonca analógovému interiéru dominuje drevená prístrojová doska a ergonomické kožené sedadlá.

Auto je zároveň navrhnuté pre čo najväčšiu radosť z jazdy – má dvojité trojuholníkové zavesenie s pohonom zadných kolies. Má aj kompaktné rozmery 3 360 × 1 360 x­1 395 mm, malú čelná plocha, aerodynamický tvar, úzke kolesá s nízkym valivým odporom a váži len 450 kilogramov (bez batérie). Vďaka tomu má v elektrickej verzii so silnejšou 20 kWh batériou priemerný dojazd na úrovni 250 kilometrov.

Minimalistická drevená prístrojovka s... Foto: Patak Motors
Patak Rodster Minimalistická drevená prístrojovka s analógovými ukazovateľmi vyzerá výborne.

V spaľovacej verzii ho poháňa 1-valcový motor s výkonom 15 kW a priemernou spotrebou 5,6 l/100 km. To pri nádrži s kapacitou 36 litrov zaručuje dojazd na úrovni približne 600 kilometrov. Slabšieho výkonu sa netreba báť, pretože pri nízkej hmotnosti je maximálna rýchlosť Roadsteru 125 km/h (130 km/h pri elektrickej verzii).

Auto sa malo pôvodne vyrábať vo Vrbovom, no podľa najnovších informácií Patak Motors presunula výrobu do novovybudovanej priemyselnej haly v areáli bývalého Kovosmaltu vo Fiľakove. Firma už novú halu prebrala do svojho užívania, výrobu plánuje spustiť už v priebehu počas júla.

Viac o rozbehu výroby vo Fiľakove sme písali v tomto článku:

auto retro, Fiľakovo, výroba Čítajte viac Zaplavia naše mestá autá v štýle prvej republiky? Retro tátoše začnú už čoskoro vyrábať vo Fiľakove

V novopostavenej výrobnej hale vo Fiľakove sa v súčasnosti realizuje inštalácia potrebnej technológie, výrobu firma spustí po jej dokončení. Na začiatok spoločnosť zamestná 16 ľudí, v súvislosti s rozšírením výroby v budúcnosti počíta s navýšením pracovných miest o viac ako dvojnásobok.

Fiľakovská hala má firme slúžiť ako komplexné centrum pre vývoj, výrobu a montáž vozidiel. V technologickom centre budú prebiehať procesy zdokonaľovania materiálov a komponentov, vďaka čomu bude závod slúžiť ako základňa pre inovatívne riešenia. Okrem toho sa tu bude vyrábať kompletné vozidlo, od dielov karosérie cez povrchové úpravy až po finálnu montáž a bude tam aj showroom.

Patak Rodster je zaradený do triedy L7eA2, kam patria ťažké štvorkolky a mikroautá. Je naň potrebné vodičské oprávnenie B/B1, takže ho bude možné šoférovať (samozrejme v krajinách, kde je to povolené) už od 16 rokov. Cena benzínového modelu bez strechy začína na 21 900 eurách (elektrického 29 800 eurách) a so sťahovacou strechou na 23 900 eurách (elektrického 32 900 eurách).

© Autorské práva vyhradené

8 debata chyba
Viac na túto tému: #Patak Motors #Patak Roadster
Články podľa značiek