Yaris Cross je od svojho uvedenia na trh európskym lídrom v triede SUV segmentu B. V dobrej kondícii ho má udržať prvá väčšia modernizácia, hoci na dizajne si veľa zmien nevšimnete. To podstatné sa totiž odohralo pod kapotou a v kabíne. Vyššie úrovne vybavenia GR Sport a Executive vrátane úvodnej série Premiere Edition dostali totiž výkonnejší hybridný systém 1,5 Hybrid 130. Výkon atmosférického 3-valca, ktorý pracuje v Atkinsonovom cykle, síce ostal na pôvodnej úrovni 68 kW, a nemenil sa ani krútiaci moment 120 Nm, zato sa však posilnila elektrická časť sústavy.
Aká je budúcnosť áut? Elektromobily, alebo vzniknú bezemisné spaľovacie motory?
Čítajte viac Test: Nová Toyota Prius. Vyzerá dobre, jazdí skvele a takmer zadarmoMotorgenerátor má vyšší výkon a elektromotor zas vyšší krútiaci moment. Ten narástol zo 141 až na 185 Nm. Výsledkom je celkový systémový výkon 97 kW, čo je zlepšenie o 14 % (+ 12 kW). Takže Yaris Cross Hybrid 130 teraz zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 10,7 sekundy, o 0,5 sekundy rýchlejšie. Toyota však sľubuje aj lepšiu pružnosť. Napríklad zrýchlenie z 80 na 120 km/h sa skrátilo o 0,4 sekundy na výsledných 8,9, čo znamená napríklad viac istoty pri predbiehaní. Zároveň v ponuke ostáva pri nižších úrovniach výbavy aj pôvodná hybridná verzia s výkonom 85 kW. No aj tu by si mali zákazníci všimnúť zmenu. Najmä v oblasti akustického komfortu. Znamená napríklad viac istoty pri predbiehaní. Zároveň v ponuke ostáva pri nižších úrovniach výbavy aj pôvodná hybridná verzia Hybrid 115 s výkonom 85 kW.
Vynovený Yaris Cross totiž dostal do vienka nový dynamický tlmič motora, rezonátor nasávania, trojvrstvovú zvukovú izoláciu v palubnej doske a hrubšie okná. Toyota tiež sľubuje nižšie vibrácie. No najväčšou zmenou v interiéri je nový 12,3-palcový digitálny prístrojový panel. Umožňuje štyri druhy zobrazenia – Smart (elegantný), Casual (neformálny), Sporty (športový) a Tough (drsný). Vylepšený je aj 10,5-palcový infotainment, ktorý teraz obsahuje cloudovú navigáciu či bezdrôtovú konektivitu smartfónov cez Apple CarPlay a Android Auto. Zároveň má mať systém vyššie rozlíšenie a rýchlejšie reakcie. Umožňuje tiež aktualizácie softvéru na diaľku, takže majitelia nebudú kvôli tomu musieť navštíviť servis.
Hlasové ovládanie Hej Toyota má rozpoznávať hovorovú reč. Novinkou je aj digitálny kľúč, ktorý môžu zdieľať viacerí užívatelia. Bokom neostali ani asistenčné systémy. Tie využívajú výhody novej kamery so širším uhlom záberu a nových senzorov s dlhším dosahom. Vďaka tomu dokáže Yaris Cross predchádzať kolíziám s chodcami, cyklistami či motocyklistami v širšom spektre situácií. Novinkou je funkcia potlačenia nechceného zrýchlenia, ktorá aktivuje brzdy v prípade rizika nárazu, ale aj funkcia, ktorá pred zákrutou zmení účinok posilňovača riadenia, aby vodič ľahšie udržal bezpečnú trajektóriu.
Čítajte viac Toyota testuje motor, ktorý čistí vzduch. Do série má však ešte ďalekoYaris Cross tiež chráni posádku pri vystupovaní zvukovou výstrahou, ak sa zozadu blíži napríklad cyklista a pripomenie vám, že máte pri opustení vozidla skontrolovať zadné sedadlá. Tradičné prvky balíka Toyota Safety Sense prešli zlepšeniami. Adaptívny tempomat napríklad reaguje rýchlejšie, rýchlosť upravuje na základe dopravného značenia a tiež znižuje rýchlosť v zákrutách. Systém udržiavania v jazdnom pruhu sa zas správa prirodzenejšie. Vodiči však viac ocenia zlepšené varovanie pri opustení jazdného pruhu, ktoré teraz rozozná situácie, keď chce vodič obísť prekážku na krajnici, napríklad cyklistu bez aktivácie smerového svetla. Takže zbytočne nezasahuje.
Vynovený Yaris Cross vstúpi na trh úvodnou sériou Premiere Edition, ktorá bude vybavená 18-palcovými kolesami s diamantovým výbrusom, špecifickým prešívaním čalúnenia a špecifickými dekoráciami. Na výber bude nový sivý lak Khaki s čiernou strechou. Paletu farieb v celom modelovom rade rozšíril modrý borievkový odtieň. Tam sa však exteriérové zmeny končia. Prvé vozidlá sa na Slovensku objavia už v júni.