
História BMW radu 3 siaha až do roku 1975. A ide o mimoriadne úspešný príbeh. Do dnešných dní sa totiž pre tento model rozhodlo viac ako 20 miliónov zákazníkov. Len na poslednú, siedmu generáciu, uvedenú na trh v roku 2019, pripadajú takmer tri milióny registrácií. Jednoducho, BMW 3 je celosvetovo jadrom ponuky mníchovskej značky a jej najpredávanejším modelom. Nič na tom nezmenil ani nástup módnych SUV. K lídrom vo svojom segmente patrí nielen v Európe, ale aj v Číne a v USA. Na sedan pripadajú približne tri štvrtiny produkcie. Ale verzii Touring sa podarilo presadiť okrem starého kontinentu, ktorý má pre kombi slabosť, aj v Japonsku, Južnej Kórei, na Taiwane, v Hongkongu, Austrálii či na Novom Zélande.
Po šiestich rokoch by sa možno patrilo uviesť na trh ôsmu generáciu, ale v Mníchove sa rozhodli inak. BMW radu 3 naordinovali druhú hĺbkovú revíziu. Tá prvá totiž prebehla už pred dvoma rokmi a trojke priniesla napríklad celkom nový digitálny kokpit. Teraz sa modernizácia zamerala najmä na znižovanie emisií, športovejší charakter interiéru a jednoduchšie ovládanie. Exteriér osviežili nové laky, napríklad modrý Arctic Race Blue alebo červený Fire Red. Nový je aj dizajn 19-palcových diskov kolies z dielne divízie M. Kolesá môžu byť čierne alebo dvojfarebné. Modernejšie pôsobí aj interiér s novými dvojramennými volantmi, prípadne s trojramenným športovým M volantom. Všetky verzie môžu počítať s krídelkami pre manuálne radenie prevodovky.

Sériovú výbavu obohatila štandardne dodávaná trojzónová klimatizácia. Vyhrievanie a ventilácia sedadiel sa teraz ovládajú priamo z displeja alebo hlasom. Prieduchy ventilácie sa zas nastavujú dotykom, takže na palubnej doske ubudlo množstvo hardvéru. Kaskádové ambientné osvetlenie sa rozšírilo aj na priestor v oblasti nôh. V balíku M Sport pribudli športové sedadlá čalúnené materiálom M Performtex. Palubná doska zas môže byť potiahnutá materiálom Sensatec a na výber sú aj nové druhy dekoratívneho obloženia z ušľachtilého dreva Finelaine s otvorenými pórmi. Podľa vzoru vyšších modelových radov sa v kabíne objavujú luxusne pôsobiace sklenené aplikácie CraftedClarity.
Infotainment reprezentovaný veľkým zakriveným displejom využíva najnovší operačný systém BMW OS 8.5 s funkciou QuickSelect. Nová štruktúra menu vychádza z logiky spotrebnej elektroniky, čo znamená rýchlejší prístup k funkciám. Pomáha aj pokročilé hlasové ovládanie. Štandardom je cloudová navigácia. Tá môže doplniť zobrazenie mapy živým videostreamom z pohľadu vodiča. Prostredníctvom služieb BMW ConnectedDrive budú môcť majitelia BMW 3 platiť vo vybraných krajinách parkovné či účet za palivo priamo zo svojho auta. Vylepšené asistenčné systémy umožňujú napríklad automatické preraďovanie v jazdných pruhoch. Rýchlosť zas stráži asistent na obmedzenie rýchlosti, ktorý ju upravuje na základe dopravného značenia.

Pod kapotou ostáva BMW radu 3 verné nafte, benzínu aj 6-valcovým motorom. Všetky sú teraz kombinované so 48 V mild-hybridným okruhom s 8-kilowattovým štartérom-generátorom. Výkonové rozpätie siaha od 110 do 275 kW. Osemstupňová automatická prevodovka je štandardom pre všetky motorizácie. Voliteľný je tiež pohon oboch náprav xDrive. Zvlášť veľký pokrok však zaznamenali nové plug-in hybridné verzie 330e s výkonom 215 kW, ktoré disponujú novou batériou s kapacitou až 19,5 kWh, čo znamená elektrický dojazd od 85 do 101 km. Nový akumulátor má pritom pôvodné rozmery, takže z kufra neuberá viac miesta ako doteraz. Využitiu veľmi pomôže štandardne dodávaná palubná nabíjačka s výkonom 11 kW, ktorá nabije batériu z 0 na 100 % len za dve a štvrť hodiny.

Zmenami prešiel aj podvozok. Podľa BMW ponúka výrazne vyšší komfort vo všetkých jazdných režimoch ale aj lepšiu stabilitu. Tuhšie uloženie zadných tlmičov v karosérii optimalizuje presnosť a zároveň znižuje hluk odvaľovania na rôznych povrchoch. Vyšší účinok posilňovača riadenia v režime Comfort uľahčuje ovládanie. Alternatívu ku klasickému podvozku predstavuje športový a adaptívny M podvozok s elektronicky riadenými tlmičmi. Vynovené BMW 3 a kombi Touring zamieri k prvým zákazníkom už v júli. Vyrábať ho budú nielen v Mníchove ale aj v závode BMW v mexickom Luis Potosí a čínskom závode Tiexi v Shenyangu.