BAIC Beijing BJ30: Druhá generácia čínskeho off-roadu dostala hybridný pohon

Čínske automobilky sa rozvíjajú vo všetkých segmentoch, a to z hľadiska dizajnu aj pohonných jednotiek. Elektrifikácii sa nevyhýbajú ani autá určené do terénu. A práve model BJ30 vo verzii s pohonom všetkých kolies dostal nový hybridný pohon.

03.06.2024 10:00
BAIC Beijing BJ30 Foto:
Vonkajší vzhľad evokuje odhodlanie zdolávať nespevnené cesty.
debata

Veľmi populárna kategória drsne ladených SUV a off-roadov nie je cudzia ani čínskym značkám, ktoré sa túžia presadiť na globálnom trhu. Automobilka BAIC preto prichádza s druhou generáciou modelu Beijing BJ30, aby udržala krok s konkurenciou. Na dĺžku meria 4730 mm, na šírku 1910 mm a na výšku 1790 mm. Rázvor je dlhý 2 820 mm. Podstatnými údajmi pre terénne ladené vozidlo sú svetlá výška, ktorá má hodnotu 215 mm, a nájazdové uhly – vpredu 25° a vzadu 30°.

BAIC Beijing BJ30
BAIC Beijing BJ30
+6BAIC Beijing BJ30

Aj vonkajší vzhľad evokuje odhodlanie zdolávať nespevnené cesty. Predná maska je rozdelená na päť segmentov, pričom v krajných sú umiestnené svetlomety. Nárazníky vpredu aj vzadu tvoria čierne plasty a ochranné platne. Z profilu vynikne prísne hranatý tvar karosérie. Disky kolies môžu mať priemer 18 alebo 19 palcov.

BAIC Beijing BJ30
BAIC Beijing BJ30
+6BAIC Beijing BJ30

Interiér je minimalistický a reprezentuje technickú modernu. Dominujú mu dva displeje. Pred vodičom je digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 10,25 palca a infotainment sa ovláda cez 14,6-palcovú dotykovú obrazovku v strede. Objem kufra výrobca neuvádza, no po sklopení zadných sedadiel je celkovo k dispozícii objem 1 496 litrov na prepravu nákladu.

Nový hybridný pohon môže poháňať nielen prednú... Foto: BAIC
BAIC Beijing BJ30 3 Nový hybridný pohon môže poháňať nielen prednú nápravu, ale aj obe nápravy.

Pokiaľ ide o pohonné jednotky základom je preplňovaný 1,5-litrový benzínový štvorvalec s výkonom 138 kW (187 k) a krútiacim momentom 305 Nm. V tomto prípade auto spolupracuje s dvojspojkovou automatickou prevodovkou, ktorá prenáša silu motora výlučne na prednú nápravu.

Interiér je minimalistický a reprezentuje... Foto: BAIC
BAIC Beijing BJ30 10 Interiér je minimalistický a reprezentuje technickú modernu.

Viac možností ponúka nový hybridný pohon, ktorý môže poháňať nielen prednú nápravu, ale aj obe nápravy. V prípade „predokolky“ má benzínový agregát výkon 116 kW (158 k) a krútiaci moment 235 Nm a elektromotor umiestnený vpredu 130 kW (177 k) a krútiaci moment 315 Nm. V tejto konfigurácii má BAIC Beijing BJ30 systémový výkon 246 kW (334 k) a krútiaci moment 550 Nm.

BAIC Beijing BJ60 5 Čítajte aj BAIC Beijing BJ60: Spredu ‘Jeep’, zboku ‘Land Cruiser’. Číňania opäť kopírovali

Verzia s pohonom oboch náprav pridáva k vyššie spomenutým agregátom ešte druhý elektromotor umiestnený vzadu s výkonom 55 kW (75 k) a krútiacim momentom 135 Nm. Vtedy systémový výkon vzrastie na 301 kW (409 k) a krútiaci moment na 685 Nm. Hybridný pohon je spojený s dvojstupňovou hybridnou prevodovkou DHT a z 0 na 100 km/h zrýchli za 6,6 sekundy. Maximálna rýchlosť hybridu je 170 km/h a čisto benzínovej verzie 190 km/h.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #hybrid #SUV #off-road #BAIC
Články podľa značiek