Bugatti Chiron sa svetu predstavil v roku 2016, keď prevzal žezlo po modeli Veyron. Išlo o veľkú udalosť, keďže Veyron v tej dobe držal titul najrýchlejšieho sériovo vyrábaného automobilu. A tomu zodpovedala aj cenovka – 1 milión eur. Chiron zašiel ešte ďalej, keď jeho „základná“ verzia stála astronomických 2,5 milióna eur.
Plán výroby Chironu bol daný od začiatku, a to 500 kusov. A o osem rokov od uvedenia na trh sme sa dočkali toho posledného. Už jeho názov prezrádza, že ide o posledný Chiron. Bugatti Chiron Super Sport L-Ultime pritom ani zďaleka nie je osamelý v zozname špeciálnych edícií. Postupne automobilka predstavila Divo, Centodieci, či Bolide a otvorenú verziu Mistral.
Základom však vždy bol fascinujúci zážihový agregát W16 s objemom osem litrov zložený z dvoch osemvalcov, ktorý produkoval 1 103 kW (1 500 k) a krútiaci moment 1 600 Nm. Výkon dokonca stúpol na 1 177 kW (1 600 k) v prevedení Super Sport, a to je aj základ pre posledný Chiron L-Ultime. Jeho maximálna rýchlosť je teda 440 km/h a z 0 na 100 km/h zrýchli za 2,4 sekundy a z 0 na 200 km/h za 5,8 sekundy.
Výnimočnosť posledného solitéra tkvie v dizajne, ktorý je zvýraznený množstvo odkazov na históriu značky a logami čísla 500. Farebná schéma laku karosérie sa skladá z odtieňov modrej Atlantic Blue a French Racing Blue, ale na rozdiel od tradičných Chironov je predok tmavý a smerov dozadu sa mení na svetlý. A platí to aj o farbe diskov kolies. Prechod farieb dopĺňajú ručne písané názvy miest a udalostí, ktoré formovali históriu Bugatti.
V interiéri opäť dominujú odtiene modrej, ktoré sú skombinované s prvkami z uhlíkových vláken. Prešívanie sedadiel a volantu je v štýle francúzskej trikolóry. Prahy dverí a stredový tunel sú ozdobené nápisom L-Ultime.
Čítajte aj Bugatti: Nástupca Chironu sa predstaví za pár dní. Aj s motorom V16Priaznivci značky nemusia smútiť nad koncom súčasnej generácie. Tá nová by mala opäť posunúť hranice automobilového inžinierstva. Premiéra je naplánovaná na 20. júna.