Fio bankaFio banka

Suzuki Swift: Poznáme slovenské ceny štvrtej generácie

Nový Swift je drahší ako jeho predchodca, ale podstatne lepšie vybavený. Už základná verzia má adaptívny tempomat, automatické prepínanie diaľkových svetiel či klimatizáciu. Celkom nový mild-hybridný pohon navyše šetrí palivom.

13.06.2024 10:00
debata (2)
Premiéru absolvoval Swift na petržalskom brehu... Foto: Tomáš Andrejčák
Suzuki Swift - slovenská premiéra 2024 Premiéru absolvoval Swift na petržalskom brehu Dunaja. Zachoval si kompaktné rozmery aj široký postoj, ktorý je preň typický. Bude však oblejší a svalnatejší.

Štvrtá generácia Swiftu dorazila na Slovensko. Má nadviazať na úspech tých predošlých, z ktorých sa od roku 2004 predalo celosvetovo viac ako deväť miliónov kusov. Suzuki sľubuje, že štvrtá generácia prináša zábavné jazdné vlastnosti, viac bezpečnosti a menej emisií. V porovnaní s tou treťou je novinka dlhšia len o 15 mm, pričom rázvor náprav ostal na pôvodnej hodnote 2 450 mm. Swift tak ostáva naďalej typickým predstaviteľom mestských subkompaktov, teda segmentu, na ktorý mnohí výrobcovia dávno zanevreli.

Suzuki Swift - 2024
Suzuki Swift - 2024
+31Suzuki Swift - 2024

Športový „look“ navodzuje nová čierna maska. Predné LED svetlá dostali matné pozadie a grafiku v tvare písmena L. Z profilu zaujmú svalnaté blatníky, krátke previsy a tradičná plávajúca strecha. Zadný stĺpik je o čosi konvenčnejší, pretože druhý pár dverí sa vrátil ku klasickým kľučkám. Dizajn zadných svetiel s grafikou písmena C umocňuje široký postoj Swiftu. Zákazníci dostanú naďalej možnosť voľby kontrastnej čiernej strechy. Paletu lakov obohatia nové odtiene – modrý Frontier Blue Pearl Metallic, žltý Cool Yellow Metallic a červený Burning Red Pearl Metallic.

Do dĺžky narástol Swift  len o 15 mm. Kľučky... Foto: Tomáš Andrejčák
Suzuki Swift - slovenská premiéra 2024 Do dĺžky narástol Swift len o 15 mm. Kľučky zadných dverí sa zo stĺpikov vrátili do tradičnej polohy.

Omnoho dospelejšie pôsobí aj interiér. Palubná doska má dvojfarebné vyhotovenie a jej stredná časť je naklonená k vodičovi. Prístrojový panel počíta s klasickými analógovými ukazovateľmi. Zákazníci ocenia aj dostatok hardvéru. Suzuki napríklad ponechalo Swiftu samostatný panel klimatizácie. Zato 9-palcový dotykový infotainment, predtým 7-palcový, je úplne nový. Má mať rýchle reakcie a logické menu. Konektivitu so smartfónmi zabezpečujú bezdrôtové rozhrania Apple CarPlay a Android Auto. Pomocou aplikácie Suzuki Connect je možné diaľkové prepojenie s vozidlom.

Suzuki Swift - 2024 Čítajte viac Suzuki Swift: Štvrtá generácia je ľahšia a úspornejšia. Štvorkolka zostáva

Do kufra sa zmestí 265 litrov batožín, na chlp rovnako v porovnaní s minulou generáciou. Suzuki nešetrilo ani na asistenčných systémoch, ktoré ťažia z nových senzorov a monokulárnej kamery. Novinkou je udržiavanie v jazdnom prúde či adaptívny tempomat. Nechýba ani monitorovanie únavy vodiča pomocou kamery – teda technológia z podstatne drahších áut. Zmeny nastali aj pod kapotou. Pôvodný 4-valec 1,2 DulaJet nahradil atmosférický 3-valec 1,2 SVHS s identickým objemom a výkonom 61 kW. Polepšil si však v krútiacom momente, ktorý narástol z pôvodných 107 na 112 Nm.

Najväčšou novinkou v kabíne je modernejší... Foto: Tomáš Andrejčák
Suzuki Swift - slovenská premiéra 2024 Najväčšou novinkou v kabíne je modernejší 9-palcový infotainment. Našťastie, Swiftu ostane aj dostatok hardvéru. Má klasické „budíky“ a samostatný panel klimatizácie.

Motoru pomáha 12 V mild-hybridná sústava so štartérom-generátorom a li-ion batériou pod sedadlom vodiča. Na výber je 5-stupňová manuálna prevodovka alebo kontinuálna prevodovka CVT. Aj vďaka lepšej aerodynamike a nižšej hmotnosti, ktorú sa podarilo zredukovať o 21 kg na „muších“ 919 kg, je nový Swift o čosi úspornejší. Na 100 km si vypýta podľa normy WLTP len 4,4 litra benzínu, čo je o 0,3 menej než predtým. S automatom je Swift o pol litra „smädnejší“. Na stovku Swift zrýchľuje za 12,5 a s prevodovkou CVT za 11,9 sekundy. Samozrejme, v ponuke zostane raritná verzia s pohonom oboch náprav AllGrip s viskóznou spojkou.

Suzuki Vitara 2024 2 Čítajte viac Suzuki Vitara: Nová generácia? Ani náhodou, len ďalší facelift

A aké sú ceny? Základom je Swift GL za 16 140 eur. Má však bohatú výbavu. V sérii je adaptívny tempomat, automatické prepínanie diaľkových svetiel, sledovanie mŕtveho uhla zrkadiel, udržiavanie v jazdnom prúde, poloautomatická klimatizácia, 9-palcový infotainment s navigáciou a kompatibilitou so smartfónmi či bezkľúčové odomykanie a štartovanie. Verzia GL+ od 17 300 eur pridáva kožený volant, čelné okno s UV filtrom, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, telefonovanie hands-free či zliatinové disky. Vrcholom je výbava GLX s automatickou klimatizáciou so zadnými výduchmi, elektricky sklopnými zrkadlami a leštenými diskami kolies.

Pohon oboch náprav AllGrip je možné spojiť so stredným stupňom vybavenia GL+a tiež GLX. Štvorkolka tak začína na 19 050 eurách. Za metalízu si priplatíte 450 eur a za kontrastnú čiernu alebo šedú strechu si Suzuki účtuje 800 eur. Okrem základnej záruky ponúka Suzuki možnosť jej predĺženia na štyri alebo päť rokov. Nový Swift budú vyrábať naďalej v Japonsku. Iba prvá generácia schádzala z liniek maďarského závodu v Ostrihome.

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 2 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Suzuki #Suzuki Swift
Články podľa značiek