
Štvrtá generácia Swiftu dorazila na Slovensko. Má nadviazať na úspech tých predošlých, z ktorých sa od roku 2004 predalo celosvetovo viac ako deväť miliónov kusov. Suzuki sľubuje, že štvrtá generácia prináša zábavné jazdné vlastnosti, viac bezpečnosti a menej emisií. V porovnaní s tou treťou je novinka dlhšia len o 15 mm, pričom rázvor náprav ostal na pôvodnej hodnote 2 450 mm. Swift tak ostáva naďalej typickým predstaviteľom mestských subkompaktov, teda segmentu, na ktorý mnohí výrobcovia dávno zanevreli.
Športový „look“ navodzuje nová čierna maska. Predné LED svetlá dostali matné pozadie a grafiku v tvare písmena L. Z profilu zaujmú svalnaté blatníky, krátke previsy a tradičná plávajúca strecha. Zadný stĺpik je o čosi konvenčnejší, pretože druhý pár dverí sa vrátil ku klasickým kľučkám. Dizajn zadných svetiel s grafikou písmena C umocňuje široký postoj Swiftu. Zákazníci dostanú naďalej možnosť voľby kontrastnej čiernej strechy. Paletu lakov obohatia nové odtiene – modrý Frontier Blue Pearl Metallic, žltý Cool Yellow Metallic a červený Burning Red Pearl Metallic.

Omnoho dospelejšie pôsobí aj interiér. Palubná doska má dvojfarebné vyhotovenie a jej stredná časť je naklonená k vodičovi. Prístrojový panel počíta s klasickými analógovými ukazovateľmi. Zákazníci ocenia aj dostatok hardvéru. Suzuki napríklad ponechalo Swiftu samostatný panel klimatizácie. Zato 9-palcový dotykový infotainment, predtým 7-palcový, je úplne nový. Má mať rýchle reakcie a logické menu. Konektivitu so smartfónmi zabezpečujú bezdrôtové rozhrania Apple CarPlay a Android Auto. Pomocou aplikácie Suzuki Connect je možné diaľkové prepojenie s vozidlom.

Do kufra sa zmestí 265 litrov batožín, na chlp rovnako v porovnaní s minulou generáciou. Suzuki nešetrilo ani na asistenčných systémoch, ktoré ťažia z nových senzorov a monokulárnej kamery. Novinkou je udržiavanie v jazdnom prúde či adaptívny tempomat. Nechýba ani monitorovanie únavy vodiča pomocou kamery – teda technológia z podstatne drahších áut. Zmeny nastali aj pod kapotou. Pôvodný 4-valec 1,2 DulaJet nahradil atmosférický 3-valec 1,2 SVHS s identickým objemom a výkonom 61 kW. Polepšil si však v krútiacom momente, ktorý narástol z pôvodných 107 na 112 Nm.

Motoru pomáha 12 V mild-hybridná sústava so štartérom-generátorom a li-ion batériou pod sedadlom vodiča. Na výber je 5-stupňová manuálna prevodovka alebo kontinuálna prevodovka CVT. Aj vďaka lepšej aerodynamike a nižšej hmotnosti, ktorú sa podarilo zredukovať o 21 kg na „muších“ 919 kg, je nový Swift o čosi úspornejší. Na 100 km si vypýta podľa normy WLTP len 4,4 litra benzínu, čo je o 0,3 menej než predtým. S automatom je Swift o pol litra „smädnejší“. Na stovku Swift zrýchľuje za 12,5 a s prevodovkou CVT za 11,9 sekundy. Samozrejme, v ponuke zostane raritná verzia s pohonom oboch náprav AllGrip s viskóznou spojkou.

A aké sú ceny? Základom je Swift GL za 16 140 eur. Má však bohatú výbavu. V sérii je adaptívny tempomat, automatické prepínanie diaľkových svetiel, sledovanie mŕtveho uhla zrkadiel, udržiavanie v jazdnom prúde, poloautomatická klimatizácia, 9-palcový infotainment s navigáciou a kompatibilitou so smartfónmi či bezkľúčové odomykanie a štartovanie. Verzia GL+ od 17 300 eur pridáva kožený volant, čelné okno s UV filtrom, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, telefonovanie hands-free či zliatinové disky. Vrcholom je výbava GLX s automatickou klimatizáciou so zadnými výduchmi, elektricky sklopnými zrkadlami a leštenými diskami kolies.
Pohon oboch náprav AllGrip je možné spojiť so stredným stupňom vybavenia GL+a tiež GLX. Štvorkolka tak začína na 19 050 eurách. Za metalízu si priplatíte 450 eur a za kontrastnú čiernu alebo šedú strechu si Suzuki účtuje 800 eur. Okrem základnej záruky ponúka Suzuki možnosť jej predĺženia na štyri alebo päť rokov. Nový Swift budú vyrábať naďalej v Japonsku. Iba prvá generácia schádzala z liniek maďarského závodu v Ostrihome.