Kým z trojdverového Mini 3-door sa stal elektromobil, jeho väčší súrodenec s piatimi dverami prichádza v novej generácii s dvojicou benzínových agregátov pod prednou kapotou. Jeho nespornou výhodou oproti tradičnému „malému“ Mini sú celkové rozmery. Na dĺžku meria 4 036 mm, na šírku 1 744 mm a na výšku 1 464 mm. Zásadným rozmerovým rozdielom je teda dĺžka, v ktorej Mini 5-door prekonáva Mini 3-door o 172 mm.
Z hľadiska dizajnu je novinka verná tradícii. Oblé línie dopĺňajú hravé tvary svetiel – vpredu okrúhlych a vzadu prepojených čiernou lištou a zobrazujúcich britských znak Union Jack. Grafiku svetiel si navyše vodič môže meniť. Kolesá môžu mať rozmer od 16 do 18 palcov.
Interiéru dominuje okrúhla OLED obrazovka informačno-zábavného systému s vysokým rozlíšením a priemerom 240 mm. Ten pracuje na základe operačného systému MINI Operating System 9 a funkcie možno ovládať prostredníctvom hlasového asistenta. Vnútro auta môže mať štyri podoby zhmotnené do štyroch výbav, a to Essential, Classic, Favoured a JCW. Kufor má objem 275 litrov a po sklopení zadných sedadiel narastie na 925 litrov.
Dobrou správou pre vyznávačov tradície je výber pohonných jednotiek. Sú síce len dve, no sú to zážihové motory. Slabšia verzia Mini Cooper C dostala preplňovaný trojvalec s výkonom 115 kW (156 k) a krútiacim momentom 230 Nm. To stačí na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8 sekúnd a maximálnu rýchlosť 225 km/h.
Silnejšiu verziu Mini Cooper S bude poháňať preplňovaný štvorvalec s výkonom 150 kW (204 k) a krútiacim momentom 300 Nm, vďaka čomu rýchli na stovku za 6,8 sekundy a maximálne dosiahne 242 km/h. Práve silnejšia verzia nesie športové dedičstvo značky charakterizované pocitom jazdy na motokáre.
Čítajte aj Mini Cooper SE JCW: Elektrický hatchback prichádza v športovej výbaveSamozrejmosťou sú výkonné brzdy a tuhé stabilizátory, ktoré minimalizujú náklony karosérie pri prejazdoch zákrut a spresňujú riadenie. K dispozícii sú aj adaptívne tlmiče so systémom tlmenia závislého od frekvencie.