Modelový rad 2 od BMW vrátane športového variantu M2 je v strede životného cyklu, a tak nastal čas na omladenie súčasnej generácie. O nezáujem zákazníkov sa v Bavorsku obávať nemusia, no nechcú nechať konkurenciu odskočiť. Aj preto v rámci modernizácie sa výkon trojlitrového radového zážihového šesťvalca zvýšil o 15 kW (20 k) na konečných 353 kW (480 k). Dobrou správou je, že šesťstupňová manuálna prevodovka zostala súčasťou voliteľnej výbavy, čo je už v prémiovej kategórii raritou. Od toho sa odvíja aj krútiaci moment 550 Nm. Ak agregát spolupracuje s osemstupňovou automatickou prevodovkou, hodnota maximálneho krútiaceho momentu je 600 Nm.
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h prebehne v prípade verzie s automatom za 4 sekundy, pričom verzia s manuálom to zvládne za 4,2 sekundy. Na dvestokilometrovú rýchlosť to verzii s automatom trvá 12,9 sekundy a s manuálom 13,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je obmedzená na 250 km/h, ale s príplatkovým balíkom M Driver's Package sa zvýši na 285 km/h.
Mimoriadne športový vzhľad podporujú široké rozchody kolies vpredu aj vzadu. Otvory v prednej maske dodávajú autu agresívny vzhľad, ale sú aj funkčné a privádzajú chladiaci vzduch pre komponenty pohonu a bŕzd. Zboku dodávajú autu športový vzhľad nástavce prahov. K dispozícii je aj karbónová strecha, ktorá znižuje hmotnosť vozidla o šesť kilogramov. Zliatinové disky kolies majú vpredu priemer 19 palcov a vzadu 20 palcov. Dva páry koncoviek výfukového potrubia dostali po novom čiernu farbu.
Výrazne sa rozšírila paleta farieb laku karosérie. Nové možnosti sú žltá Sao Paulo Yellow, červená Fire Red, modrá Portimao Blue a sivá Skyscraper Grey. V rámci programu BMW Individual sú na výber zelená Java Green, modrá Voodoo Blue, sivá Grigio Telesto a purpurová Twilight Purple.
V interiéri modernizovaného M2 upúta nový volant so zrezanou spodnou časťou. Čalúnený môže byť kožou alebo Alcantarou a k dispozícii je aj funkcia vyhrievania. Voliteľné sedadlá M Sport sú čalúnené kožou Vernasca v červeno-čiernom prevedení a na výber sú aj odľahčené škrupinové sedadlá z uhlíkových vláken M Carbon. Tie sú čalúnené kožou Merino a umožňujú použitie pretekárskych viacbodových bezpečnostných pásov.
Väčšia miera digitalizácie sa prejavila znížením počtu tlačidiel v interiéri. To platí aj pre ovládanie klimatizácie, ktorú možno nastavovať cez stredovú dotykovú obrazovku alebo hlasovými povelmi. Infotainment pracuje na základe operačného systému BMW Operating System 8.5.
Čítajte aj Manuál za príplatok? V BMW M2 je to realitaVynovené BMW M2 sa bude vyrábať v závode v San Luis Potosí v Mexiku. Výroba odštartuje v auguste tohto roka. Firma uvádza, že viac ako 40 % predaných kusov pripadá na európsky trh. Najdôležitejšími jednotlivými trhmi sú USA, Nemecko, Čína, Spojené kráľovstvo a Japonsko.