Renault Mégane GrandCoupé: Sedan sa vracia s normálnym motorom a úžasnou cenou

Kým modely Dacie idú takpovediac na dračku, materský Renault so svojou elektrifikovanou a drahou ponukou zaostáva. Najmä na menej solventných trhoch, akým je aj Slovensko. Iste nie náhodou vracia preto po rokoch do ponuky cenovo dostupný sedan. Auto, o ktorom ste si možno mysleli, že už neexistuje. Octaviu podlieza o takmer 7 000 eur.

27.06.2024 10:00
debata (1)
Hoci má Renault Mégane GrandCoupé za sebou už... Foto: Renault
Renault Megane GranCoupé - 20211 Hoci má Renault Mégane GrandCoupé za sebou už niekoľko rokov kariéry, pôsobí stále moderne. Napríklad aj vďaka full-LED svetlám Pure Vision či porcii chrómu na prednej maske. Tieto prvky dostal sedan v roku 2020.

Predstava, že pôvodní zákazníci Renaultu Mégane presadnú do nového čisto elektrického Mégane E-Tech, sa nenaplnila. Dôvod? Kým klasický Mégane štartoval ešte nedávno hlboko pod úrovňou 20 000 eur, na ten nový s batériami potrebujete minimálne 39 900 eur. Priestor s cenovo dostupnými autami tak v rámci koncernu obsadila Dacia. Jej modely idú doslova na dračku, kým Renaut jej môže len a len závidieť. Teraz však prichádza náprava. Francúzska automobilka totiž vracia do hry auto, o ktorom ste si možno mysleli, že už neexistuje.

Renault Twingo 2026 - skice 2023 Čítajte viac Renault našiel partnera. Elektrické Twingo bude napoly čínske

Hovoríme o sedane Mégane s tak trochu zavádzajúcim názvom GrandCoupé. Ten doplní kombi Mégane GrandTour, ktoré ostalo v cenníku ako jediná spomienka na staré dobré časy. Aj ten sa však zakrátko rozlúči, pretože výroba hatchbackov a kombi sa skončila definitívne v apríli. O GrandCoupé to ale neplatí, pretože jeho produkcia beží veselo ďalej v tureckej Burse. Môže za to ohromná popularita tohto auta v južnej časti Európy. Presne odtiaľ sa Mégane s klasickou karosériou vracia aj na náš trh a nepochybne osloví konzervatívnejších zákazníkov.

Kabína sa môže pochváliť 10,25-palcovým... Foto: Renault
Renault Megane GranCoupé - 2021 Kabína sa môže pochváliť 10,25-palcovým virtuálnym kokpitom aj novou 9,3-palcovou obrazovkou infotainmentu Easy Link s lepšou konektivitou a intuitívnejším ovládaním. Za príplatok dostanete aj dvojspojkovú prevodovku EDC.

Má na to množstvo predpokladov. V prvom rade je to atraktívna cena. Plnohodnotný sedan s dĺžkou 4 632 mm a rázvorom náprav 2 711 mm začína na 18 200 eurách. Pritom môžu zákazníci počítať s preplňovaným 4-valcom 1,3 TCe 140 s výkonom 103 kW a krútiacim momentom 240 Nm. Žiaden 3-valec sa teda nekoná. Motor je spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou EDC. Na stovku zrýchľuje GrandCoupé za 9,6 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 175 km/h.

Renault Megane GranCoupé - 2021
Renault Megane GranCoupé - 2021
+9Renault Megane GranCoupé - 2021

Štvrtá generácia Mégane síce odštartovala kariéru v roku 2015, ale odvtedy prešla viacerými modernizáciami, pričom tá najväčšia prebehla pred štyrmi rokmi. Mégane GrandCoupé je tak stále relatívne moderným autom. Môže mať full-LED reflektory Pure Vision a chrómom lemovanú masku, čo podčiarkuje jeho športovo-elegantný dizajn. V interiéri nájdu zákazníci 10-palcový digitálny kokpit s možnosťou replikovania navigácie a k tomu 9,3-palcový infotainment. Nepochybne poteší aj kufor s veľkorysým objemom 550 litrov a ložná plocha s dĺžkou 1 783 mm.

Kufor, ktorý sa otvára aj pomocou nožného... Foto: Renault
Renault Megane GranCoupé - 2021 Kufor, ktorý sa otvára aj pomocou nožného senzora, ukrýva 550 litrov pre batožinu.

Nešetrilo sa ani na bezpečnosti. Mégane GrandCoupé je vybavený adaptívnym tempomatom, autonómnymi brzdami s detekciou chodcov a únavy vodiča či upozornením na vybočenie z jazdného pruhu a prekročenie povolenej rýchlosti. Na slovenský trh sa dostáva vo dvoch verziách vybavenia – Evolution a Techno. Obe obsahujú dvojzónovú automatickú klimatizáciu či parkovaciu kameru. Techno pridáva spomínané svetlá Pure Vision, volič jazdných režimov, elektrochromatické spätné zrkadlo, ambientné osvetlenie či 17-palcové hliníkové disky kolies. Aj táto verzia sa zmestila tesne pod hranicu 20 000 eur.

Renault Rafale - 2023 Čítajte viac Renault Rafale E-Tech 4x4: 3-valcový plug-in prezradza viac. Má spotrebu len 0,7 litra

Najdrahší je Mégane GrandCoupé s dvojspojkovou automatickou prevodovkou EDC, ktorá je kombinovaná s vyšším stupňom vybavenia Techno stojí od 21 900 eur. Priplatiť si môžete za automatické prepínanie diaľkových svetiel alebo za paket Comfort s 10-palcovým infotainmentom, navigáciou alebo s parkovacím asistentom. K dispozícii je aj elektricky ovládané veko kufra, vyhrievané sedadlá, panoramatické strešné okno alebo príplatkové 18-palcové disky kolies. GrandCoupé je ešte o 4 000 eur lacnejšie ako kombi GrandTou ale najmä o takimer 7 000 eur lacnejšie ako Škoda Octavia 1,5 TSI. Toto je naozaj slovo do bitky.

Rozmery, objemy, hmotnosti

Dĺžka (mm) 4 632
Šírka (mm) 1 814
Výška (mm) 1 443
Rázvor náprav (mm) 2 711
Objem batožin. priestoru (l) 550
Objem nádrže (l) 50
Pohotovostná hmotnosť (kg) 1 353 – 1 467

Technické údaje

Verzia 1,3 TCe 140 1,3 TCe 140 EDC
Počet valcov/ventilov 4/16 4/16
Zdvihový objem motora (ccm) 1 333 1 333
Max. výkon (kW/ot.) 103/4 500 103/4 500
Max. krútiaci moment (Nm/ot.) 240/1 600 240/1 600
Prevodovka 6M 7A (EDC)
0 – 100 km/h (s) 9,6 9,8
Maximálna rýchlosť (km/h) 175 175
Spotreba na 100 km (l) 5,9 – 6,1 6,0 – 6,1

© Autorské práva vyhradené

Facebook X.com 1 debata chyba Newsletter
Viac na túto tému: #Renault #Renault Mégane #Renault Mégane GrandCoupé
Články podľa značiek