Predstava, že pôvodní zákazníci Renaultu Mégane presadnú do nového čisto elektrického Mégane E-Tech, sa nenaplnila. Dôvod? Kým klasický Mégane štartoval ešte nedávno hlboko pod úrovňou 20 000 eur, na ten nový s batériami potrebujete minimálne 39 900 eur. Priestor s cenovo dostupnými autami tak v rámci koncernu obsadila Dacia. Jej modely idú doslova na dračku, kým Renaut jej môže len a len závidieť. Teraz však prichádza náprava. Francúzska automobilka totiž vracia do hry auto, o ktorom ste si možno mysleli, že už neexistuje.
Čítajte viac Renault našiel partnera. Elektrické Twingo bude napoly čínskeHovoríme o sedane Mégane s tak trochu zavádzajúcim názvom GrandCoupé. Ten doplní kombi Mégane GrandTour, ktoré ostalo v cenníku ako jediná spomienka na staré dobré časy. Aj ten sa však zakrátko rozlúči, pretože výroba hatchbackov a kombi sa skončila definitívne v apríli. O GrandCoupé to ale neplatí, pretože jeho produkcia beží veselo ďalej v tureckej Burse. Môže za to ohromná popularita tohto auta v južnej časti Európy. Presne odtiaľ sa Mégane s klasickou karosériou vracia aj na náš trh a nepochybne osloví konzervatívnejších zákazníkov.
Má na to množstvo predpokladov. V prvom rade je to atraktívna cena. Plnohodnotný sedan s dĺžkou 4 632 mm a rázvorom náprav 2 711 mm začína na 18 200 eurách. Pritom môžu zákazníci počítať s preplňovaným 4-valcom 1,3 TCe 140 s výkonom 103 kW a krútiacim momentom 240 Nm. Žiaden 3-valec sa teda nekoná. Motor je spojený so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou alebo so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou EDC. Na stovku zrýchľuje GrandCoupé za 9,6 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 175 km/h.
Štvrtá generácia Mégane síce odštartovala kariéru v roku 2015, ale odvtedy prešla viacerými modernizáciami, pričom tá najväčšia prebehla pred štyrmi rokmi. Mégane GrandCoupé je tak stále relatívne moderným autom. Môže mať full-LED reflektory Pure Vision a chrómom lemovanú masku, čo podčiarkuje jeho športovo-elegantný dizajn. V interiéri nájdu zákazníci 10-palcový digitálny kokpit s možnosťou replikovania navigácie a k tomu 9,3-palcový infotainment. Nepochybne poteší aj kufor s veľkorysým objemom 550 litrov a ložná plocha s dĺžkou 1 783 mm.
Nešetrilo sa ani na bezpečnosti. Mégane GrandCoupé je vybavený adaptívnym tempomatom, autonómnymi brzdami s detekciou chodcov a únavy vodiča či upozornením na vybočenie z jazdného pruhu a prekročenie povolenej rýchlosti. Na slovenský trh sa dostáva vo dvoch verziách vybavenia – Evolution a Techno. Obe obsahujú dvojzónovú automatickú klimatizáciu či parkovaciu kameru. Techno pridáva spomínané svetlá Pure Vision, volič jazdných režimov, elektrochromatické spätné zrkadlo, ambientné osvetlenie či 17-palcové hliníkové disky kolies. Aj táto verzia sa zmestila tesne pod hranicu 20 000 eur.
Čítajte viac Renault Rafale E-Tech 4x4: 3-valcový plug-in prezradza viac. Má spotrebu len 0,7 litraNajdrahší je Mégane GrandCoupé s dvojspojkovou automatickou prevodovkou EDC, ktorá je kombinovaná s vyšším stupňom vybavenia Techno stojí od 21 900 eur. Priplatiť si môžete za automatické prepínanie diaľkových svetiel alebo za paket Comfort s 10-palcovým infotainmentom, navigáciou alebo s parkovacím asistentom. K dispozícii je aj elektricky ovládané veko kufra, vyhrievané sedadlá, panoramatické strešné okno alebo príplatkové 18-palcové disky kolies. GrandCoupé je ešte o 4 000 eur lacnejšie ako kombi GrandTou ale najmä o takimer 7 000 eur lacnejšie ako Škoda Octavia 1,5 TSI. Toto je naozaj slovo do bitky.
Rozmery, objemy, hmotnosti
Dĺžka (mm) | 4 632 |
---|---|
Šírka (mm) | 1 814 |
Výška (mm) | 1 443 |
Rázvor náprav (mm) | 2 711 |
Objem batožin. priestoru (l) | 550 |
Objem nádrže (l) | 50 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1 353 – 1 467 |
Technické údaje
Verzia | 1,3 TCe 140 | 1,3 TCe 140 EDC |
---|---|---|
Počet valcov/ventilov | 4/16 | 4/16 |
Zdvihový objem motora (ccm) | 1 333 | 1 333 |
Max. výkon (kW/ot.) | 103/4 500 | 103/4 500 |
Max. krútiaci moment (Nm/ot.) | 240/1 600 | 240/1 600 |
Prevodovka | 6M | 7A (EDC) |
0 – 100 km/h (s) | 9,6 | 9,8 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 175 | 175 |
Spotreba na 100 km (l) | 5,9 – 6,1 | 6,0 – 6,1 |