Defender Octa: Tento extrém s V8 sa už vyrába v Nitre. Ohúri výkonom aj cenou

V špeciálnej štartovacej verzii Edition One presahuje cena Defenderu Octa hranicu 200-tisíc eur.

04.07.2024 10:00
Defender Octa (2024) Foto:
Defender Octa má pod kapotou osemvalec s pozoruhodným výkonom 635 koní.
debata

Land Rover ukázal svoj najnovší prírastok do rodiny Defender – špeciálny model Octa. Spája v sebe extrémny výkon, hi-tech riešenia a luxusný dizajn. Tento najvýkonnejší a najdrahší Defender v histórii značky práve začal schádzať z výrobných liniek na Slovensku, konkrétne sa vyrába v nitrianskej fabrike Land Roveru. Pozrime sa naň podrobnejšie.

Srdcom nového Defenderu Octa je výkonný motor V8 Twin Turbo s mild-hybridnou technológiou, ktorý produkuje maximálny výkon pozoruhodných 635 koní a má maximálny krútiaci moment 750 Nm. Tento motor poskytuje vozidlu extrémne vlastnosti nielen v teréne, ale aj na ceste. Len pre zaujímavosť – bol podrobený najnáročnejším testom v histórii značky, vrátane testovania na okruhu Nürburgring v Nemecku, na mokrej asfaltovej dráhe v Ladoux vo Francúzsku, na ľade vo Švédsku, na rely etapách v Lastours vo Francúzsku, v piesočných púšťach v Dubaji a na skalnatých cestách v Moabe v americkom Utahu.

Defender Octa (2024)
Defender Octa (2024)
+11Defender Octa (2024)

Jednou z najvýznamnejších inovácií v Defenderi Octa je technológia 6D Dynamics, ktorá bola ocenená za technologický pokrok. Využíva výškovo nastaviteľné vzduchové odpruženie s hydraulicky prepojenými tlmičmi, vďaka čomu poskytuje väčší dynamický rozsah vo všetkých prostrediach. Trojventilové, kontinuálne variabilné poloaktívne tlmiče poskytujú nezávislú kontrolu stlačenia a odrazu. V praxi systém 6D Dynamics prakticky eliminuje nakláňanie karosérie, čo prináša rýchlejšie prejazdy zákrutami a zlepšenú stabilitu pri zrýchľovaní, brzdení a zatáčaní.

V teréne sme vyskúšali ikonický Ford Ranger
Video

Defender Octa je vybavený aj špeciálnym režimom „Octa mode“. Ten je navrhnutý pre optimalizáciu výkonu a ovládateľnosti vozidla v extrémnych terénnych podmienkach. Umožňuje v maximálnej možnej miere nezávislý pohyb každého z kolies. Je v ňom maximálne obmedzená kontrola trakcie a ABS funguje v špeciálnom nastavení, vhodnom do terénu. Taktiež možno v tomto režime aktivovať Off-Road Launch, čo je špeciálne nastavenie pre maximalizáciu zrýchlenia v teréne. A len pre zaujímavosť – auto je prispôsobené tak, aby zvládalo brodenie sa až do hĺbky 1 meter.

Interiér Defenderu Octa kombinuje robustnosť s luxusom. Materiály najvyššej kvality, ako je semiš a jemná koža, sú použité na sedadlách a palubnej doske, zatiaľ čo moderné technológie zabezpečujú pohodlie a bezpečnosť pasažierov.

Defender Octa je navrhnutý tak, aby zvládol aj... Foto: Land Rover
Defender Octa (2024) Defender Octa je navrhnutý tak, aby zvládol aj najnáročnejší terén.

Vývoj modelu Octa trval tri roky a zahŕňal viac ako 13 960 dodatočných testov, ktoré presahovali štandardný testovací režim pre Defender. Tieto testy prebiehali v extrémnych podmienkach, aby sa zabezpečilo, že vozidlo splní najvyššie štandardy výkonu, odolnosti a spoľahlivosti

Defender Octa je k dispozícii vo viacerých edíciách, pričom základná verzia začína na cene 182 602 eur. Ponuka štartuje exkluzívnou edíciou Edition One, ktorá začína na sume 201 227 eur.

debata chyba
Viac na túto tému: #SUV #defender #off-road #Defender Octa
Články podľa značiek