Bugatti uzatvára kapitolu modelu Chiron okruhovým derivátom Bolide, z ktorého vznikne 40 kusov a otvorenou verziou Mistral, na ktorú sa môže tešiť 99 budúcich majiteľov. Kým však k ním druhý menovaný hyperšportový variant dorazí, musí podstúpiť kompletný proces homologizácie aj s náročnými skúškami.
Dôvodom je do značnej mierny prepracovaný monokok, ktorý má zosilnené prahy a stredový tunel pre prevodovku. Tieto zmeny sú nutné, aby karoséria s otvorenou strechou bola rovnako pevná ako v prípade kupé. Po absolvovaní nárazových testov prišiel rad na sériu testovacích jázd v drsných podmienkach.
Predprodukčný prototyp už najazdil viac ako 32 000 kilometrov po rôznych povrchoch, v rôznych nadmorských výškach, v úmornom teple aj v hlbokých mrazoch. Ešte ho čaká ďalších 8 000 kilometrov v podobnom duchu a potom ďalších 5 000 km na pretekárskom okruhu.
Čítajte aj Bugatti Chiron Super Sport L-Ultime: Chiron končí a lúči sa nádherným solitéromSúčasťou „pretekárskych“ testovacích kilometrov bude aj skúška maximálnej rýchlosti, ktorá je v prípade Mistralu 420 km/h. Ako uviedol technický riaditeľ spoločnosti Bugatti-Rimac Emilio Scervo na svete je len niekoľko dráh, ktoré sú dostatočné bezpečné na takéto testy a majú dostatočne dlhý rovný úsek. Neuviedol však, ktoré to sú.
Napriek odlišnosti karosérie bude Mistral poháňať rovnaký šestnásťvalec W16, ako základný Chiron a bude dosahovať výkon 1193 kW (1 600 k). Základná cena Bugatti Mistral je 5 miliónov eur, čo je dvojnásobok ceny základného Chironu pri jeho uvedení do predaja.
Čítajte viac Bugatti Tourbillon: ‘Auto pre večnosť‘ má šialený výkon aj cenuPo ukončení produkcie Mistralu a Bolidu už príde na rad nástupca Tourbillon s novou pohonnou sústavou zloženou z atmosférického šestnásťvalca V16 a trojicou elektromotorov. Jeho testy sú takisto v plnom prúde a k prvým zákazníkom sa dostane v priebehu roka 2026.