Karoséria SUV-kupé je aktuálny módny hit v automobilizme a popularitu začal naberať približne v čase, keď sa začala rozvíjať aj elektromobilita. Čínsky trh v tomto prípade nie je výnimkou a zahraničné značky sa na ňom snažia predstihnúť domácu početnú konkurenciu. Najnovším príkladom je nemecký Volkswagenu, ktorý už má najlepšie časy v Číne za sebou, ale ešte to nevzdáva a predstavil novinku z modelovej rodiny ID.
Pravdou je, že nejde o úplnú novinku, keďže Volkswagen ID.UNYX je dvojčaťom Cupry Tavascan, ktorá je určená pre európsky trh. Obe autá sa však budú vyrábať v rovnakom závode, no vďaka odlišnému cieľovému trhu si nebudú konkurovať. Odlišovať sa budú len detailmi zovňajšku a výbavou. Platforma MEB aj ponuka motorov je rovnaká.
Na výber budú mať čínski zákazníci slabšiu verziu poháňanú jedným elektromotorom s výkonom 170 kW (228 k) a verziu s pohonom oboch náprav a dvomi elektromotormi s výkonom 250 kW (335 k). Využiteľnú kapacitu akumulátora automobilka uvádza 77 kWh, čo by podľa čínskej normy CLTC malo stačiť na dojazd 621 km slabšieho variantu a 565 km toho silnejšieho. Viac o technike nám výrobca v tlačovej správe neprezradil.
Volkswagen ID.UNYX bude k dispozícii v troch výbavových stupňoch nazvaných Pro, Ultra a Max. Záujemcovia si budú vyberať z piatich lakov karosérie a predné svetlá budú využívať techniku IQ.Light Matrix. Avantgardný vzhľad zvýrazňujú LED pásy v prednej maske a na zadnom veku kufra vrátane svietiaceho loga.
Prístrojovú dosku tvorí 5,3-palcový LCD displej pred vodičom a 15-palcová obrazovka infotainmentu v strede. Vodič môže informácie o jazde čerpať aj z head-up displeja. Balík asistenčných systémov obsahuje adaptívny tempomat, asistenta pre zmenu jazdného pruhu, udržiavanie v jazdnom pruhu, parkovacieho asistenta a možnosť auto zaparkovať diaľkovo po vystúpení.
Čítajte aj Volkswagen Golf R: Facelift prináša zvýšený výkon a verziu Black EditionHlavným rozdielom medzi Cuprou Tavascan určenou pre Európu a Volkswagenom ID.UNYX je cena. Nemecký elektromobil má základnú cenu 209 900 juanov, čo je približne 26 500 eur. Španielske SUV-kupé stojí na nemeckom trhu približne 56 000 eur.