Cadillac Escalade je úspešným príbehom americkej prémiovej značky. Na trh prišiel v roku 1999 a stal sa z neho symbol úspešných osobností šoubiznisu. Počas dvadsiatich piatich rokov sa z neho na celom svete predalo viac ako milión kusov. A keďže sa Cadillac plánuje transformovať na čistú elektromobilku, už dostal aj elektrické dvojča Escalade IQ.
Okrem neho predstavil aj elektrické modely Celestiq a Lyriq a práve z nich čerpá dizajnovú inšpiráciu aj modernizovaný Escalade poháňaný benzínovým motorom. Vpredu to dokazuje orientácia svetiel, ktorá sa z horizontálnej zmenila na vertikálnu, a svietiace logo. Vzhľad zadných svetiel dizajnéri upravili len minimálne. Do ponuky pribudli tri farby laku karosérie a štandardom ostávajú 22-palcové disky kolies, no za príplatok sú na výber aj 24-palcové.
V interiéri sa benzínový Escalade ešte viac priblížil elektrickej verzii IQ, a to 55-palcovým panoramatickým displejom, ktorý sa tiahne od jedného A-stĺpika až po druhý. Ten je rozdelený na dve obrazovky. Pre vodiča je určená 35-palcová a pre spolujazdca 20-palcová. V rámci príplatkovej výbavy majú infotainment k dispozícii aj pasažieri v druhom rade v podobe dvoch 12,6– palcových obrazoviek.
Čítajte aj Cadillac Escalade IQ: Modla reperov prepriaha na batérie. V podlahe má 200 kWhČalúnenie sedadiel a interiéru je kožené s dekoratívnym prešívaním a atmosféru spríjemňuje 126 farieb ambientného osvetlenia v dvoch zónach. Športové prevedenie Escalade-V má vnútro vyzdobené detailmi z uhlíkových vláken. Základom je audiosústava AKG Studio s 19 reproduktormi a za príplatok ich počet vzrastie na 36, respektíve 40 v rámci balíka doplnkov pre druhý rad sedadiel.
Z hľadiska prémiových prvkov výbavy má modernizovaný Escalade všetko, čo Cadillac ponúka, a teda systém Super Cruise, ktorý umožňuje čiastočne autonómnu jazdu na vybraných úsekoch, kamery s nočným videním, head-up displej aj elektrické otváranie všetkých dverí.
Čítajte aj Cadillac Vistiq: ‘Menšie‘ elektrické SUV mieri pod EscaladeKomfort jazdy zabezpečuje vzduchové pruženie Air Ride s magnetoreologickými tlmičmi Magnetic Ride Control 4.0. Základnou pohonnou jednotkou ostáva 6,2-litrový vidlicový osemvalec s výkonom 313 kW (420 k) a krútiacim momentom 623 Nm, ktorý spolupracuje s 10-stupňovou automatickou prevodovkou. Trojlitrový naftový motor Duramax z ponuky vypadol. Vrcholom ostáva 6,2-litrový kompresorom preplňovaný vidlicový osemvalec pre variant Escalade-V, ktorý má výkon 508 kW (682 k) a krútiaci moment 926 Nm.