
MG sa nám spája s cenovo dostupnými čínskymi SUV. Lenže vlaňajším predstavením prekrásneho elektrického roadsteru Cyberster s krídlovými dverami značka s britskými koreňmi jasne naznačila, že vie vyvolať aj emócie. Cyberster mal za úlohu zmeniť pohľad na MG a vrátiť ho tam, kam historicky patrí. Teraz sa k nemu pridáva koncept 2+2-miestneho kupé, ktoré MG predstavilo na slávnom festivale rýchlosti v Goodwoode, teda vo svojej domovine. A nie je tajomstvom, že na jeho dizajne už pracoval aj Slovák Jozef Kabaň – čerstvý šéfdizajnér MG, ktorý sa ale bude podieľať aj na smerovaní ďalších značiek čínskeho koncernu SAIC.

MG Cyber GTS by sme mohli vnímať pokojne aj ako prototyp, pretože jeho základom je sériový Cyberster vrátane elektrickej platformy MSP s batériou, ktorá má kapacitu 77 kWh. Rozdiel spočíva v tom, že plátennú strechu nahradilo GTS uzavretou kabínou určenou pre štyroch cestujúcich s usporiadaním 2+2. Zaujímavé je, že aj GTS pritom počíta s výklopnými „motýlími“ dverami. Ovládajú sa elektricky pomocou tlačidiel. Dizajn nepôsobí agresívne. „Existuje veľa športových áut, v ktorých je príliš veľa napätia,“ povedal Kabaň. „Máte pocit, že každú chvíľu explodujú. Z tohto auta však nemá sálať stres,“ dodal. Navrhnuté je pre širšie publikum, hoci nedostatkom emócií rozhodne netrpí.

Z Cybersteru preberá napríklad svetlá s grafikou šípok a masívny difúzor. Do interiéru nás automobilka zatiaľ nepustila. Napriek tomu je Cyber GTS plne funkčným autom, čo dokázali predvádzacie jazdy v Goodwoode jedného z dvoch exemplárov. V sériovej verzii by sa mohlo Cyber GTS predávať vo dvoch verziách. So zadným elektromotorom s výkonom 234 kW, alebo v silnejšej dvojmotorovej verzii s výkonom 375 kW a krútiacim momentom 725 Nm. Táto nádielka už stihla urobiť z Cybersteru najvýkonnejšie MG všetkých čias s akceleráciou z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy. Odhadovaný dojazd je okolo 450 km.
S MG Cyber GTS si značka v Goodwoode zároveň pripomenula nielen storočnicu, ale aj slávnu kapitolu vo svojej športovej histórii. Koncept totiž vzdáva poctu modelu MGC GTS Sebring, ktorý dosiahol historicky najlepší továrenský výsledok MG na slávnych 12-hodinových pretekoch v roku 1968 v triede prototypov a ktorý je súčasťou identity MG ako typickej britskej športovej značky. Bolo vyrobených len šesť exemplárov a auto prezývané „Mable“ pilotované Paddym Hopkirkom a Andrewom Hedgesom skončilo vo svojej kategórii na treťom mieste. Britské médiá špekulujú, že realitou by sa mohol stať Cyber GTS už na budúci rok. Veď ako vieme, v Číne ide všetko rýchlejšie.
