BAIC patrí k tým čínskym automobilkám, ktoré sa rady inšpirujú zahraničnou konkurenciou. Tento špecialista na off-roady a SUV má totiž niekoľko modelových radov, z ktorých každý je tak trochu klonom niektorej z uznávaných terénnych ikon. Off-road BJ80 nezaprie inšpiráciu v Mercedese-Benz triedy G, BJ60 je zas akousi čínskou Toyotou Land Cruiser, no a najmenší rad BJ40 je jasnou „odrodou“ Jeepu Wrangler. Teraz sa ale zdá, že v budúcnosti sa BAIC pokúsi o autonómnejší dizajn. Naznačuje to nová generácia BJ40. Hoci ani tu sa neubránite paralele s Fordom Bronco. Táto blízkosť však nekričí tak výrazne ako v minulosti.
BJ40P je jasným off-roadom s rámovou konštrukciou podvozka, pohonom oboch náprav, redukčnou prevodovkou či trojicou uzávierok diferenciálov. Poctivý hardvér je zabalený do pomerne moderného dizajnu, ktorý nechce byť taký vyzývavý, ako je to v prípade Bronca. Predná maska má efektnú grafiku denných diód v tvare prepojených písmen C. Kabína má zatmavené tri bočné stĺpiky, čo auto opticky predlžuje. Zaujímavé sú svetlá v blatníkoch, ktoré môžu osvetliť okolie. Zadné dvere sú delené. Spodná časť, ktorá nesie rezervné koleso sa otvára do strany, kým okno sa vyklápa nahor. No najväčšou vychytávkou sú tri odnímateľné strešné panely. BJ40P si ich môže dovoliť, pretože skelet kabíny je vystužený masívnym integrovaným ochranným rámom.
Robustné plastové „brnenie“ blatníkov a podbehov dáva tušiť, že terénu sa tento 4 790 mm dlhý, 1 940 mm široký a 1 915 mm vysoký off-road naozaj nebojí. Pôsobivé sú aj jeho nábehové uhly. Predný má hodnotu 38 a zadný 36 stupňov. K tomu pridáva prejazdový uhol 28 stupňov, na ktorom sa podieľaaj svetlá výška 240 mm. Problémom nemá byť ani prejazd cez vodu. Brodivosť je až 800 mm. O dostatok sily sa stará buď preplňovaný naftový 4-valec s výkonom 120 kW alebo 4-valcový benzínový motor, ktorého výkon zatiaľ nepoznáme. Pri dieselovej verzii sľubuje BAIC vďaka 85-litrovej nádrži dojazd viac ako 1 000 kilometrov. Z fotografií možno usúdiť, že pohonné jednotky budú spojené výlučne s 8-stupňovou automatickou prevodovkou.
V teréne si môže BJ40P pomôcť redukciou, ktorá zvýši krútiaci moment motora na kolesách až na 10 250 Nm. Vyspelý pohon oboch náprav dokáže v prípade potreby preniesť všetku silu len na jediné koleso. Pritom je čínsky off-road luxusne zariadeným autom. Dva obrovské displeje by mohli BJ40P závidieť aj produkty tých najrenomovanejších značiek. Ford Bronco z tohto pohľadu predstavuje popri čínskej novinke doslova stredovek. BAIC sľubuje aj bohatú výbavu a nasadenie kompletného balíka asistenčných systémov ADAS na úrovni SAE 2. Ak by sa BJ40 dostal na európsky trh, mohol by vo svete off-roadov poriadne zamiešať karty. Pravdepodobne aj cenou, ktorú však zatiaľ značka nezverejnila.