
Kiu EV3 sme vám už predstavili v máji. Jej výroba by mala čoskoro odštartovať v žilinskom závode automobilky. Napokon, z liniek v Tepličke nad Váhom majú schádzať až tri čisto elektrické modely. Crossover EV3 by mohol byť pritom náhradou za Kiu XCeed. Už na prvý pohľad ide o moderné auto. Dizajnom sa totiž EV3 inšpirovala revolučnou Kia EV9. No a na palube spĺňa nároky súčasnej digitálnej doby.

Elektrická novinka má veľa spoločného s EV9 aj technicky. Najmä platformou e-GMP, no na rozdiel od väčších súrodencov s 800-voltovou architektúrou bude mať EV3 len 400-voltový akumulátor. To sa prejavilo aj na rýchlosti nabíjania jednosmerným prúdom, ktorá bude možné výkonom 102 alebo 128 kW. Závisieť to bude od veľkosti akumulátora. Verzia Standard Range bude mať kapacitu 58,3 kWh a verzia Long Range až 81,4 kWh. Výkon bude pri oboch variantoch rovnaký, a to 150 kW.

Platí to aj pre krútiaci moment s hodnotou 283 Nm. Motor bude poháňať výlučne prednú nápravu. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h prebehne za 7,5 sekundy v prípade verzie Standard Range, pričom Long Range bude o dve desatinky pomalší. Maximálna rýchlosť bude v oboch prípadoch obmedzená na 170 km/h. Kapacita batérií výrazne ovplyvní aj dojazd na jedno nabitie – menšia poskytne tabuľkových 429 km a tá väčšia až 600 km.
Vo vnútri má posádka nadobudnúť pocit, že sa nachádza v obývačke. Pod lakťovou opierkou predných sedadiel je umiestnený stolík, ktorý možno vytiahnuť a využiť pri práci s laptopom. Hlavným prvkom interiéru je trojdielna obrazovka zložená z dvoch 12,3-palcových displejov a jedného päťpalcového. Batožinový priestor s objemom 460 litrov a dvojitú podlahu dopĺňa dodatočný predný úložný priestor s objemom 25 litrov. Nie je to veľa, ale pomôže.

A teraz poznáme aj cenu. Zatiaľ síce len tú britskú, ale nepredpokladáme, že sa bude veľmi líšiť od tej slovenskej. Základná verzia Air s menším akumulátorom štartuje za kanálom La Mnche na 32 995 librách, čo je približne 39 300 eur. Verzia s dlhým dojazdom je o 3 000 libier drahšia, čo predstavuje 42 834 eur. Za GT-Line dáte v prepočte 47 000 eur a za vrcholovú EV3 GT-Line S 51 172 eur.
Ako si poradí EV3 s konkurenciou, napríklad VW ID.3 alebo novou Škodou Elroq, zatiaľ netušíme, no je isté, že najviac problémov narobí autu z vlastného košiara – elektrickej verzii Kie Niro. Tá v súčasnosti štartuje na 36 990 eurách, aj to len vďaka akciovej cene. Rozdiel je teda len čosi vyše 2 300 eur, za ktoré však dostanete neporovnateľne modernejší elektromobil. Je teda možné, že z Nira ostane v budúcnosti už len hybrid a plug-in hybrid, alebo z ponuky nadobro vypadne.
Ceny Kie EV3 zverejnené vo Veľkej Británii
Model | Pohon | Cena Ł | Cena € |
---|---|---|---|
EV3 Air' Standard Range 58,3 kWh 150 kW | FWD | 32 995 Ł | 39 264 € |
EV3 Air' Long Range 81,4 kWh 150 kW | FWD | 35 995 Ł | 42 834 e |
EV3 GT-Line' 81,4 kWh 150 kW | FWD | 39 495 Ł | 47 003 € |
EV3 GT-Line S' 81,4 kWh 150 kW | FWD | 42 995 Ł | 51 172 € |