Koncom minulého tisícročia predstavila automobilka Pagani, založená konštruktérom Horaciom Paganim, model Zonda. Ten sa vzhľadom aj parametrami hneď zaradil do exkluzívneho klubu značiek ako Ferrari, Lamborghini alebo McLaren. Druhá generácia dostala modelové označenie Huayra a aktuálna tretia sa volá Utopia. Recept pritom ostal rovnaký – dizajnová aj superšportová dokonalosť.
V prípade Utopie sa však Pagani rozhodol ponúknuť aj 130-kusovú sériu s otvorenou strechou a karosériou roadster. Ako je pre značku typické, množstvo z komponentov z uhlíkových vláken je odhalených a okrem toho sú nalakované farbou Habanero Red, odvodenej od farby Dubai Red, ktorá sa objavila na niekoľkých kusoch Zondy. A, samozrejme, nechýbajú dvere otvárajúce sa dohora.
Okrem karbónu je na aute použitých aj veľa dielcov z titánu vrátane celého výfukového potrubia ukončeného štvoricou koncoviek usporiadaných do štvorca. To isté platí aj v interiéri. Okrem titánovo-karbónových sedadiel, sú z kombinácie týchto materiálov vyrobené aj pádla na radenie rýchlostí pod volantom a radiaca páka. Palubná doska aj analógové ovládače v stredovej konzole majú retro dizajn a sú inšpirované módou luxusných hodiniek.

Vďaka použitiu ľahkých materiálov váži Utopia Roadster len 1 280 kilogramov, čo je totožná hmotnosť, akú má kupé. A to má pod zadnou kapotou dvakrát preplňovaný vidlicový dvanásťvalec z dielne AMG s výkonom 635 kW (864 k) a krútiacim momentom 1 100 Nm. Ten spolupracuje so sedemstupňovou prevodovkou Xtrac, ktorá je dostupná v manuálnom aj v automatickom prevedení. Zaujímavosťou je, že motor nevyužíva žiadnu formu elektrifikácie.

Technická výnimočnosť pokračuje adaptívnym podvozkom, elektronickým diferenciálom a pneumatikami Pirelli Cyber Tyre, ktoré sú prepojené s riadiacou jednotkou auta a tá dokáže na základe zaznamenaných údajov optimalizovať fungovanie ABS, ESP, či systému kontroly trakcie. Okrem toho sú na výber aj plášte Pirelli Trofeo RS. Predné kolesá majú priemer 21 palcov a zadné sú o palec väčšie.

Pagani Utopia Roadster sa oficiálne predstaví na augustovom podujatí Monterey Car Week v Kalifornii. Automobilka vyrobí len 130 kusov, pričom základná cena bez dane je 3,1 milióna eur.