To, čo Audi dlho avizovalo, je realitou. Ikona medzi manažérskymi sedanmi a kombi si prvýkrát trúfa na čisto elektrický pohon. Zákazníci sa však vraj nemajú báť krátkeho dojazdu. V Ingolstadte pre to urobili všetko. Vidieť to na prvý pohľad. Nové A6 je najaerodynamickejším autom celého koncernu Volkswagen. Liftback, ktorý nahrádza pôvodný sedan, má koeficient odporu vzduchu Cd len 0,21 a športovo ladené kombi Avant dosahuje tiež vynikajúcu hodnotu 0,24. Audi však nechcelo, aby aerodynamika išla na úkor dizajnu, tak ako sa to stalo konkurenčnému Mercedesu-Benz EQE. Už koncept A6 e-tron, predstavený v roku 2021 v Šanghaji, naznačil, že novinka je z tohto pohľadu na správnej ceste.
Sportback aj Avant pôsobia naozaj veľmi športovým dojmom. Uzatvorená maska single frame a úzke denné OLED svetlá so 45 segmentmi umocňujú šírku tohto auta. Maska ukrýva všetky potrebné senzory asistenčných systémov. Z profilu zasa upúta pozornosť klesajúca línia strechy podporená hliníkovou lištou, jemne modelované blatníky a čierny masívny prah, ktorý A6 opticky znižuje. Základom sú 19-palcové aerodynamicky optimalizované disky, ale verzie S6 budú používať už v základe o číslo väčšie devätnástky. No a za príplatok dostanú zákazníci 21-palcové aerokolesá. Vzadu nájdeme prepojené svetlá s 3D grafikou na báze organických diód OLED, tentoraz až so 450 segmentmi.
Tieto svetlá dávajú na výber nielen rôzne grafiky, ale majú aj novú komunikačnú funkciu, ktorá dokáže varovať symbolmi ostatných účastníkov premávky v prípade nehody alebo poruchy. Čerešničkou na torte svetelnej techniky sú svietiace kruhy. Pri uvedení na trh ponúkne Audi osem farieb exteriéru, pričom sivý perleťový odtieň Daytona a béžový Siam sú vyhradené len pre verzie S line a S. Na výber bude aj panoramatické strešné okno, ktoré je možné zatmaviť stlačením tlačidla. Futuristický ráz podporujú digitálne zrkadlá druhej generácie. Celá táto „paráda“ je postavená na novej elektrickej platforme PPE (Premium Platform Electric) s 800 V elektrickou architektúrou, pričom Audi A6 e-tron je po Q6 e-tron druhým Audi, ktoré ju využíva.
Práve vďaka nej sľubuje Audi extrémne dlhý dojazd 756 km pre Sportback a 720 km pre Avant. Batéria s využiteľnou kapacitou 94,9 kWh sa skladá z dvanástich modulov a 180 prizmatických článkov. Energiu dodáva zadnému elektromotoru s výkonom 270 kW vo verziách A6 Sportback a A6 Avant. Ide vlastne o prvé Audi A6, ktoré môže mať výlučne zadný náhon. Verzie S6 Sportback a S6 Avant dostali druhý elektromotor na prednej náprave, takže systémový výkon narástol na 370 kW. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá Audi A6 5,4 a S6 len 3,9 sekundy. Silnejšia verzia si pomáha pri šprinte z miesta funkciou Launch Control, ktorá dovoľuje zvýšiť krátkodobo maximálny výkon až na 405 kW. Vo svete elektromobilov je obdivuhodná aj maximálna rýchlosť 240 km/h.
Osemstovoltová architektúra je obrovskou výhodou pre nabíjanie. Audi A6 aj S6 podporujú nabíjací výkon až 270 kW. Z 10 na 80 % sa tak akumulátor nabije za 21 minút, pričom nabitie na 300 km má trvať menej ako 10 minút. Pri domácom nabíjaní alebo nabíjaní na pomalých verejných nabíjačkách so striedavým prúdom využije novinka 11– kilowattovú palubnú nabíjačku. Komu to nestačí, môže si priplatiť za výkonnejšiu s maximom 22 kW. Do ponuky sa ale dostane neskôr. Energiou budú A6 a S6 šetriť aj pomocou výkonnej rekuperácie s maximom 220 kW. O spomalenie sa starajú oba elektromotory, pričom prioritu má ten zadný. Dávkovanie rekuperačného a hydraulického brzdenia má na starosti elektronická brzdová sústava iBS. Zvoliť je možné aj režim B, pri ktorom sa reguluje rýchlosť prakticky len akceleračným pedálom.
Po Audi Q6 a A5 je A6 e-tron ďalším Audi, ktorého interiér sa rodil v súlade s novou stratégiou orientovanou na vodiča. Panoramatický displej MMI so zakriveným dizajnom a technológiou OLED pozostáva z 11,9-palcového virtuálneho kokpitu a 14,5-palcového dotykového displeja MMI. Spolu s 10,9-palcovým displejom spolujazdca tvorí doslova digitálnu scénu. Trojrozmerná grafika umožňuje zobrazovať dôležité údaje viac v popredí. Nechýba ani veľký head-up displej s rozšírenou realitou. Napriek rozsiahlej digitalizácii má kabína pôsobiť útulne, o čo sa stará „obklopujúci“ a „mäkký“ dizajn palubnej dosky a výplní dverí. Atmosféru dotvára ambientné osvetlenie. Dizajn nerušia ani prieduchy ventilácie, ukryté v štrbinách „palubovky“.
Displeje digitálnych zrkadiel sú umiestnené priamo vo dverách, tak ako sme pri Audi zvyknutí. O bezpečnosť sa stará rozsiahly balík asistenčných systémov, ktoré podporujú vodiča pri zrýchľovaní, brzdení, udržiavaní rýchlosti aj pri navádzaní do jazdných pruhov. Okrem senzorov využívajú asistenčné systémy aj mapové dáta s vysokým rozlíšením a cloudové údaje o rojoch iných vozidiel. Novinka z Ingolstadtu sa pustí do boja s Mercedesom-Benz EQE a BMW i5. Neskôr má doraziť lacnejšia verzia s menším akumulátorom s kapacitou 82 kWh. Práve tá má zmenšiť cenový rozdiel medzi pôvodným Audi A6 so spaľovacími motormi.
Kým totiž uvádzacia séria A6 Sportback e-tron Performance bude štartovať na 75 600 eurách, klasiku si môžete dopriať už od 55 000 eur. Napriek prechodu Audi A6 na čisto elektrický pohon sa ale netreba obávať, že by Audi úplne zanevrelo na spaľovacie motory. Naopak, len nedávno predstavilo nové Audi A5, dokonca s dieselovými motormi, a podobne to bude s novým Audi A7. Nepárne číslice už totiž nebudú v novej nomenklatúre Audi patriť športovým modelom, ale modelom so spaľovacími motormi vrátane plug-in hybridov. Navyše, šéf Audi Gernot Döllner vyhlásil, že pôvodný plán skoncovať s motormi s vnútorným spaľovaním do roku 2033 už neplatí. Posúva sa až na rok 2035, keď má dôjsť k celoeurópskemu zákazu ich predaja.