Toyota GR86 zažila pred niekoľkými rokmi návrat, ktorý sa drží tradície ľahkých a dobre ovládateľných áut, ktoré nepotrebujú priehrštia výkonu. Kľúčom k vyváženosti a precíznych jazdných vlastností je nízka hmotnosť a zladenie jednotlivých komponentov. Tieto zásady sú prítomné už v základnej verzii, no tentoraz si automobilka pripravila pre fanúšikov limitovanú edíciu, ktorá prináša noblesu a technické vylepšenia.
Hakone Editon je špeciálna séria, ktorá pripomína kultový horských prechod neďaleko Tokia posiaty množstvom zákrut. Práve takáto trasa nechá vyniknúť kompaktné kupé so zadným pohonom, akým je Toyota GR86. Pod kapotou pracuje plochý 2,4-litrový atmosférický štvorvalec pôvodom zo Subaru, ktorého maximálny výkon je 170 kW (228 k) a krútiaci moment 250 Nm. Ten môže spolupracovať so šesťstupňovou manuálnou alebo automatickou prevodovkou.
Variant s manuálom váži 1 275 kilogramov a s automatom 1 293 kg. Aj vďaka tomu zrýchli ľahšia verzia z 0 na 100 km/h za 6,1 sekundy a ťažšia za 6,6 sekundy. Obe možnosti majú na zadnej náprave diferenciál Torsen. Jazdné vlastnosti zlepšuje aj elektronický posilňovač riadenia pre citlivejšie reakcie na pokyn vodiča a rovnako aj rýchlejšie reagujúci pedál akcelerátora. O spomalenie sa starajú brzdy Brembo so štyrmi piestikmi na predných kolesách a s dvomi na zadných. Dokonalý kontakt s vozovkou zabezpečujú tlmiče SACHS.
Kabína je zameraná na vodiča a dominuje jej čierna farba skrášlená hliníkovými detailmi. Sedadlá sú čalúnené kombináciou kože a semišu Ultrasuede. Predné sedadlá sú elektricky nastaviteľné a vyhrievané. Dotyková obrazovka infotainmentu má osempalcovú uhlopriečku a audiosystém hrá z ôsmich reproduktorov.
Čítajte aj Toyota GR Yaris: Malá ‘beštia‘ je ešte výkonnejšiaLimitovanú edíciu Toyoty GR86 Hakone Edition ozvláštňuje aj zelená farba laku karosérie Ridge Green. Škoda, že je určená iba pre americký trh. Dohromady vznikne len 860 kusov a do predaja sa dostane na jeseň tohto roku.