Ford predstavil nový model s ikonickým názvom – Capri. Namiesto ikonického dvojdverového športového kupé s výkonnými spaľovacími motormi však pod týmto menom prichádza veľké 5-dverové elektrické SUV-kupé.
Pozrime sa naň podrobnejšie. De facto ide o imidžovejšieho súrodenca Fordu Explorer EV, ktorý stojí (rovnako ako Explorer) na platforme MEB od nemeckého koncernu Volkswagen.
Luxusný interiér pôsobí minimalistickým dojmom a je výrazne „digitálny“. Centrálny displej možno polohovať – technológia SYNC Move umožňuje plynulé posúvanie 14,6-palcovej stredovej obrazovky nahor a nadol.
Capri ponúka až 572 litrov batožinového priestoru, sklopnú podlahu batožinového priestoru, 17-litrový stredový úložný priestor MegaConsole pod prednou lakťovou opierkou a „tajný“, bezpečný súkromný priečinok „My Private Locker“.
Capri s pohonom zadných kolies (RWD) s predĺženým dojazdom dokáže prejsť viac ako 620 km na jedno nabitie a z 10 na 80 percent sa nabije približne za 26 minút pri použití rýchlonabíjačky s výkonom 185 kW na jednosmerný prúd. Výkon auta môže byť od 125 až do 250 kW, na výber je aj verziu s pohonom 4×4, vybavená dvomi elektromotormi. Toto sú slovenské ceny:
(verzia so základnou kapacitou batérie príde na náš trh až začiatkom roku 2025)
V základnej výbave bude auto mať napríklad 19-palcové disky z ľahkých zliatin, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, bezdrôtové pripojenie Apple Car Play a Android Auto, adaptívny tempomat, parkovaciu kameru, bezkľúčová prístup a štartovanie, 14,6-palcový vertikálny polohovateľný displej, 5,3-palcový digitálny prístrojový štít, zatmavený strop a zadné okná, vyhrievané predné sedadlá, vyhrievaný volant a silnú bezpečnostnú výbavu vrátane systému, ktorý auto automaticky zabrzdí, ak cúva do prekážky, kontroly okolia auta pri vychádzaní z parkoviska a kontroly okolia auta pri vystupovaní.
V silnejšej výbave Capri pribudnú adaptívne matrix LED svetlomety, prémiové audio Bang & Olufsen, ambientné podsvietenie, 20-palcové disky a elektrické ovládanie zadných dverí s virtuálnym pedálom.
Ford Capri – technické údaje
Verzia | Standard Range RWD | Extended Range RWD | Extended Range AWD |
---|---|---|---|
Výkon (kW) | 125 | 210 | 250 |
Krútiaci moment (Nm) | – | 545 | 679 |
Typ akumulátora | – | Li-Ion (NMC) | Li-Ion (NMC) |
Využiteľná kapacita akumulátora (kWh) | 52 | 77 | 79 |
Nabíjací výkon AC/DC (kW) | 11/135 | 11/135 | 11/185 |
Čas nabíjania 10–80 % (min) | 28 | 26 | 26 |
Dojazd podľa WLTP (km) | – | 598/627 | 592 (560) |
Normovaná spotreba podľa WLTP (kWh/100 km) | – | 13,3–14,0 | 15,0–15,8 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 180 | 180 | 180 |
Zrýchlenie 0–100 km/h (s) | 6,4 | 6,4 | 5,3 |
Pohotovostná hmotnosť (kg) | 1839/1855 | 2023/2039 | 2099 (2115) |
Vonkajšie rozmery (mm) | 4634 × 1872 × 1626 | 4634 × 1872 × 1626 | 4634 × 1872 × 1626 |
Rázvor (mm) | 2767 | 2767 | 2767 |
Svetlá výška pri naložení (mm) | 135 | 135 | 138 |
Batožinový priestor (l) | 572–1510 | 572–1510 | 572–1510 |
(údaje v zátvorke platia pre vyššiu verziu Premium)